Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PKP IC: Zapięcia na bagaż dadzą komfort pasażerom

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
23-08-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PKP IC: Zapięcia na bagaż dadzą komfort pasażerom
Fot. materiały przetargowe
PKP Intercity rozważa zakup „urządzeń zabezpieczających” bagaż pasażerów przed kradzieżą. Do Dartów, Flirtów i Pendolino potrzebuje ich aż 2 tysiące sztuk. Mimo to przewoźnik zapewnia, że kradzieże zdarzają się "sporadycznie".

Na razie PKP Intercity ogłosiło dialog techniczny (zapytanie o informację) dla producentów. Jak czytamy, chodzi o urządzenia, które „będą miały za zadanie niedopuszczenie do nieautoryzowanego zaboru bagażu ze stelaży bagażowych w składach pociągów dalekobieżnych typu ED 161 (Dart), ED 160 (Flirt) i ED 250 Pendolino". Z tytułu plików wynika, że chodzi o linki bagażowe. 

Jak czytamy w ogłoszeniu, urządzenia „powinny posiadać mechaniczny zamek kodujący, wraz z dodatkowym zamkiem mechanicznym, umożliwiającym awaryjne otwarcie zamka przez obsługę pociągu dostarczonymi, dedykowanymi do wszystkich urządzeń kluczami”. Urządzenia mają być odporne na dewastację i posiadać możliwość solidnego połączenia ze stelażem bagażowym za pomocą obejmy, bez jednoczesnej trwałej ingerencji w istniejącą infrastrukturę pociągu (np. bez konieczności nawiercania stelaży). Do tego jeden z końców zapięcia powinien być na stałe połączony z zamkiem (w korpusie urządzenia), drugi natomiast powinien być ruchomy, umożliwiając zabezpieczenie bagażu poprzez jego zaczepienie np. o rączkę torby i blokowany w momencie podpięcia do zamka i ustalenia nowego szyfru.

PKP Intercity dodaje, że zamek kodujący powinien „zapewniać intuicyjny, łatwy i szybki wybór szyfru przez pasażera. Zmiana sekwencji szyfru powinna odbywać się po każdorazowym otwarciu zamka, bez konieczności znajomości przez nowego pasażera szyfru używanego przez poprzednio korzystającego z urządzenia pasażera. Całe urządzenie powinno być mechaniczne, niewymagające zasilania elektrycznego”. Dostawa ma też obejmować jasną i czytelną instrukcję do umieszczenia w pociągu.

Dialog techniczny będzie trwał do połowy września. Potem PKP Intercity zdecyduje, czy zdecyduje się na zakup. Przewoźnik zastrzega sobie możliwość testów urządzenia i możliwości realizowania zamówienia partiami.

Aktualizacja - dodatkowe informacje od PKP Intercity

Biuro prasowe PKP Intercity odpowiedziało na nasze pytania w sprawie postępowania: – Chcemy zapewnić dodatkowe zabezpieczenie bagażu, żeby zwiększyć komfort podróży. Wiemy, że nie wszyscy pasażerowie czują się komfortowo zostawiając duży bagaż na stelażach w korytarzu i dlatego szukamy rozwiązania, które będzie zapewniało dodatkową ochronę. Przypadki kradzieży bagaży zdarzają się sporadycznie – czytamy w odpowiedzi.

– Pasażerowie w Europie stosują indywidualne linki zabezpieczające z zamkiem na kod. Natomiast my rozważamy możliwość wprowadzenia takich linek jako element wyposażenia pociągu, z mechanizmem pozwalającym na otwieranie/zamykanie przez pasażera oraz drużynę konduktorską – tłumaczy biuro prasowe przewoźnika. Jak informuje "RK" spółka, na razie jest ona "na etapie analizowania tego jakie rozwiązania są dostępne na rynku".
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Intercity chce wynająć nawet 32 spalinowe zespoły trakcyjne

Tabor i technika

PKP Intercity chce wynająć nawet 32 spalinowe zespoły trakcyjne

Jakub Rösler 26 sierpnia 2025

PKP Intercity: Część pociągów wakacyjnych zostaje na dłużej

Pasażer

PKP Intercity: Część pociągów wakacyjnych zostaje na dłużej

inf. pras. PKP Intercity 20 sierpnia 2025

Będzie przetarg na naprawę główną wagonów sypialnych PKP Intercity

Tabor i technika

Długi weekend sierpniowy i kolejne rekordy PKP Intercity

Pasażer

Łódź traci weekendowy IC „Parsęta” do Kołobrzegu

Pasażer

Zobacz również:

PKP Intercity chce wynająć nawet 32 spalinowe zespoły trakcyjne

Tabor i technika

PKP Intercity chce wynająć nawet 32 spalinowe zespoły trakcyjne

Jakub Rösler 26 sierpnia 2025

PKP Intercity: Część pociągów wakacyjnych zostaje na dłużej

Pasażer

PKP Intercity: Część pociągów wakacyjnych zostaje na dłużej

inf. pras. PKP Intercity 20 sierpnia 2025

Będzie przetarg na naprawę główną wagonów sypialnych PKP Intercity

Tabor i technika

Długi weekend sierpniowy i kolejne rekordy PKP Intercity

Pasażer

Łódź traci weekendowy IC „Parsęta” do Kołobrzegu

Pasażer

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij