NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

PKP Intercity: Nie wszędzie wsiądziesz do wagonu sypialnego

| Kasper Fiszer 19.12.2017 19

PKP Intercity: Nie wszędzie wsiądziesz do wagonu sypialnego
Pociąg PKP Intercityfot. Kasper Fiszer
Na niektórych stacjach, na których zatrzymują się długie pociągi PKP Intercity, część wagonów pozostaje poza krawędzią peronu. Przewoźnik przestał sprzedawać bilety na miejsca, z których nie można dogodnie wyjść w bezpieczny sposób. Spowodowało to m.in. ograniczenie dostępu do wagonów sypialnych i z miejscami do leżenia w pociągach „Karpaty” i „Przemyślanin”.
PKP Intercity wprowadziło w ramach nowego rozkładu jazdy pociągów ograniczenia w sprzedaży biletów na niektóre swoje kursy w relacjach do i od wybranych stacji. Jeśli peron jest krótszy niż planowa długość składu, nie są bowiem wystawiane miejscówki w wagonach pozostających poza krawędzią peronu. Ma to przekładać się na zwiększone bezpieczeństwo podróżnych, ale istotnie ogranicza dostępną dla nich ofertę.

Pilotaż przeprowadzono jeszcze w ramach poprzedniego rozkładu

Nie jest to jednak pierwszy raz, kiedy zastosowane są opisywane blokady. – W konsultacji z Urzędem Transportu Kolejowego takie rozwiązanie zostało wprowadzone pilotażowo już w poprzednim rozkładzie jazdy. Jego celem jest ograniczenie potencjalnego niebezpieczeństwa związanego z ryzykiem wysiadania podróżnego poza krawędzią peronową – tłumaczy Agnieszka Serbeńska, rzecznik prasowy PKP Intercity.

– W systemie sprzedaży miejsca w niektórych wagonach wybranych składów są niedostępne jedynie dla pasażerów korzystających z zablokowanych stacji. Od 10 grudnia br. objęte blokadą są składy: „Szkuner” [Kołobrzeg – Poznań Gł. – Katowice], „Pobrzeże” [Kołobrzeg – Gdynia Gł. – Warszawa Wschodnia – Łódź Fabryczna], „Małopolska” [Przemyśl Gł. – Kraków Gł. – Warszawa Wschodnia – Gdynia Gł.], „Parsęta” [Kołobrzeg – Gdynia Gł. – Warszawa Wschodnia – Łódź Fabryczna], „Przemyślanin” [Przemyśl Gł. – Kraków Gł. – Katowice – Wrocław Gł. – Poznań Gł. – Szczecin Gł.] i „Karpaty” [Gdynia Gł. – Warszawa Wschodnia – Kraków Gł. – Zakopane/Przemyśl Gł./Krynica-Zdrój] – wylicza nasza rozmówczyni.

PKP IC zaopiniuje długość peronów na remontowanych stacjach

Przyznaje ona, że w przypadku dwóch ostatnich pociągów ograniczenie rezerwacji dotyczy wagonów sypialnych i z miejscami do leżenia. Oznacza to, że do części leżących na trasie przejazdu miast w ogóle nie można dojechać w przedziale kuszetki czy wagonu sypialnego. – Lista składów objętych ograniczeniami ulega zmianom zależności od [ich aktualnego] zestawienia – zaznacza przy tym Agnieszka Serbeńska.

Przedstawicielka przewoźnika określa wprowadzone blokady mianem tymczasowych i wyraża nadzieję, że w przyszłości ich stosowanie nie będzie już konieczne. – PKP Intercity na bieżaco współpracuje z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi. Według zapewnień zarządcy infrastruktury w przyszłych projektach inwestycyjnych sugestie dotyczące długości peronów, by były one dostosowane dla potrzeb przewoźnika, będą brane pod uwagę – usłyszeliśmy. Na razie jednak podróżni muszą uzbroić się w daleko posuniętą cierpliwość: z pewnością ograniczenia nie zostaną zniesione w najbliższych miesiącach.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (42654)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (42654)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5