NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

PKP Cargo w listopadzie z wynikami lepszymi niż rok wcześniej

| inf. prasowa PKP Cargo 27.12.2017 71

PKP Cargo w listopadzie z wynikami lepszymi niż rok wcześniej
Fot. PKP Cargo
Grupa PKP Cargo w listopadzie 2017 roku uzyskała 51,03 proc. udziału w rynku pod względem pracy przewozowej i 44,42 proc. pod względem masy towarowej – wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego. W tym samym okresie grupa przewiozła o 3,8 proc. więcej ładunków i wykonała pracę przewozową o 6,2 proc. większą niż w listopadzie 2016 roku.
W porównaniu do wyników z listopada 2016 roku, w analogicznym okresie 2017 roku Grupa PKP Cargo zwiększyła przewozy m.in. rud, kamienia, paliw, towarów z grupy pozostałe ładunki, cementu, kontenerów i buraków cukrowych.

Skąd się biorą wzrosty?

Zwiększone przewozy rud były efektem m.in. realizacji większych przewozów rudy żelaza do jednej z hut na południu kraju i do jednej z hut za południową granicą (w tranzycie z jednego z portów) i do innej z hut na południu Polski (w imporcie ze Wschodu). Wzrost przewozów kamienia był możliwy dzięki m.in. pozyskaniu transportów od konkurencyjnego przewoźnika, rozpoczęcia świadczenia przewozów na rzecz nowego klienta oraz na potrzeby budowy i przebudowy kilku dróg w kraju.

Z kolei na większe przewozy paliw miały wpływ m.in. przewozy z jednej z baz paliw w kraju oraz w imporcie lądowym ze Wschodu do terminali/baz paliw w związku ze zwiększonym zapotrzebowaniem na paliwa po zmianach legislacyjnych likwidujących szarą strefę oraz w związku z przekazaniem przewozów w kilku relacjach krajowych przez jednego z producentów paliw ze względu na remont jednej z ważnych linii kolejowych.

Na wzrost przewozów towarów z grupy „pozostałe ładunki” miały wpływ m.in. realizacja przewozów wojskowych, pozyskanie przewozów samochodów z/do jednego z krajów na południu Europy oraz przewozów artykułów z betonu (np. podkłady kolejowe). Wzrost przewozów cementu był możliwy m.in. za sprawą zwiększonych przewozów dla kluczowego producenta cementu w związku ze wzrostem zapotrzebowania.

Większe przewozy kontenerów były wynikiem m.in. zwiększonych transportów z portów morskich i w odwrotnym kierunku, większych przewozów w tranzycie w kierunku wschód-zachód (rozwój przewozów z/do Chin) oraz realizacji zwiększonych przewozów samochodów w tranzycie.

Wyniki lepsze niż przed rokiem

W porównaniu do października 2017 roku, w listopadzie bieżącego roku wzrosły przewozy m.in. węgla kamiennego, paliw oraz innych artykułów chemicznych.

Po 11 miesiącach 2017 roku udział rynkowy Grupy PKP Cargo w porównaniu do analogicznego okresu ub. roku w ujęciu masy towarowej wzrósł z 44,06 proc. do 44,90 proc. (+0,84 p.p.), a w ujęciu pracy przewozowej zwiększył się z 51,61 proc. do 51,74 proc. (+0,13 p.p.).

– Listopad był kolejnym miesiącem, w którym Grupa PKP Cargo uzyskała dobre wyniki przewozowe. Przewiozła 9,47 mln ton towarów, czyli o 3,8 proc. więcej niż w listopadzie 2016 roku. Wykonana przez grupę w listopadzie 2017 roku praca przewozowa wyniosła 2,52 mld tkm, tj. o 6,2 proc. więcej niż w listopadzie 2016 roku – informuje Ryszard Wnukowski, rzecznik prasowy spółki. – Przewozy grupy PKP Cargo w ujęciu masy w trakcie 11 miesięcy 2017 roku były o 10,2 proc. większe, a praca przewozowa o 8,6 proc. większa niż w analogicznym okresie 2016 roku. Udziały Grupy we wzroście rynku w okresie od stycznia do listopada 2017 roku wynosiły odpowiednio 55,2 proc. i 53,4 proc. – dodaje.

Wolumeny przewozów uzyskane przez Grupę PKP Cargo po 11 miesiącach 2017 roku są zbliżone do wolumenów z tego samego okresu 2015 roku.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (42041)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (42041)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS