Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PKM z przetargiem na koncepcję dla brakującego odcinka bajpasu kartuskiego

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
03-03-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PKM z przetargiem na koncepcję dla brakującego odcinka bajpasu kartuskiego
fot. PKM
Pomorska Kolej Metropolitalna ogłosiła przetarg na wykonanie koncepcji programowo-przestrzennej dla odbudowy fragmentu linii 234 między Kokoszkami a trasą PKM. Inwestycja zakłada m.in. budowę nowego przystanku Gdańsk Karczemki. Linia będzie stanowić element tzw. bajpasu kartuskiego, czyli trasy objazdowej na czas modernizacji linii 201.

Przedmiotem przetargu jest opracowanie wielobranżowej koncepcji programowo-przestrzennej dla rewitalizacji fragmentu linii kolejowej nr 234 na odcinku Kokoszki – Gdańsk Kiełpinek wraz z budową przystanku Gdańsk Karczemki. Prawem opcji objęte jest opracowanie raportu oddziaływania na środowisko.

Termin składania ofert mija 22 marca. Koncepcja ma zostać wykonana w ciągu sześciu miesięcy od podpisania umowy, natomiast raport środowiskowy – w terminie dwóch miesięcy od otrzymania przez wykonawcę informacji o konieczności opracowania takiego raportu.

Jakie warianty

W sumie niezbędne jest dobudowanie ok. półtora kilometra trasy. Jeden z wariantów zakłada budowę wyjścia z dwóch torów szlakowych z linii kolejowej nr 248 (PKM), przechodzącego w jeden tor kolejowy, w śladzie istniejącego nasypu/wykopu linii kolejowej nr 234, a drugi – budowę jednego toru kolejowego, w śladzie istniejącego nasypu/wykopu linii kolejowej nr 234 wraz z budową jednego rozjazdu na odgałęzieniu do toru nr 2 linii nr 248. W ramach inwestycji przewidziano przejście pieszo-jezdne pod torami na przystanku Gdańsk Karczemki oraz wiadukt drogowy na przedłużeniu ul Osiedlowej. Dobudowany zostanie też zelektryfikowany tor odstawczy, umożliwiający wjazd od strony Kokoszek wraz z rozjazdami w rejonie Kiełpinka. W wersji alternatywnej przewidziano również wjazd od strony Gdańska Wrzeszcza oraz budowę dodatkowego peronu jednokrawędziowego / przedłużenie istniejącego peronu przy torze odstawczym .

Planowany jednokrawędziowy przystanek Gdańsk Karczemki zostanie zlokalizowany pomiędzy przystankiem PKM Gdańsk Kiełpinek a stacją Gdańsk Kokoszki. Miasto Gdańsk chciałoby, żeby przystanek powstał w miejscu umożliwiającym integrację z planowanym przystankiem na linii 248 (PKM). Obiekt miałby zostać wyposażony w charakterystyczną czerwoną wiatę. Inwestycja zakłada również realizację infrastruktury towarzyszącej (droga dojazdowa, parkingi, zatoka autobusowa itp.).

Dla każdego z wariantów (jak również poszczególnych elementów koncepcji) wykonawca ma przewidzieć możliwość etapowania prac. I tak w przypadku decyzji o etapowaniu w pierwszej kolejności miałyby zostać przeprowadzone prace związane z odbudową linii kolejowej nr 234 na odcinku Kokoszki – Gdańsk Kiełpinek w zakresie minimalnym i niezbędnym do uruchomienia tego odcinka linii jako trasy objazdowej. Drugi etap zakładałby realizację pozostałych prac, np. budowa przystanku Gdańsk Karczemki, dodatkowego toru i peronu na przystanku Gdańsk Kiełpinek, infrastruktury drogowej itp. Zaproponowane rozwiązania projektowe muszą uwzględniać przyszłą ewentualną elektryfikację infrastruktury kolejowej.

Co zrobi PKM, a co PLK

Przebudowana i odbudowana linia nr 234 ma stanowić trasę objazdową w czasie modernizacji linii 201 na odcinku z Maksymilianowa przez Kościerzynę do Gdyni. Realizacja robót budowlanych na odcinku Somonino – Gdańsk Osowa wyłączy możliwość bezpośrednich połączeń kolejowych pomiędzy Gdańskiem a Kartuzami po linii PKM i dalej po linii kolejowej nr 201 i 229.

Zadaniem PKM będzie budowa brakującego odcinka linii nr 234 między Kokoszkami a Kiełpinkiem. Jednocześnie PKP PLK w ramach bajpasu kartuskiego będą modernizować linie kolejowe nr 234 na odcinku Kokoszki – Stara Piła oraz 229 na odcinku Stała Piła – Glincz. PLK zakłada m.in. przesuniecie układu torowego na stacji Gdańsk Kokoszki w celu zlokalizowania peronu w rejonie wiaduktu ul. Nowatorów.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pomorskie obniża ceny biletów na lato! Taniej w Polregio i SKM

Infrastruktura

Pomorskie obniża ceny biletów na lato! Taniej w Polregio i SKM

Michał Szymajda 21 czerwca 2023

PLK: Pomorskie wiedziało o zmianach terminu modernizacji linii 201

Infrastruktura

Pomorskie potwierdza: Będą elektryczne pociągi na PKM

Tabor i technika

Umowa na dostawy dwutrakcyjnych Impulsów 2 dla Pomorza podpisana

Tabor i technika

Zobacz również:

Pomorskie obniża ceny biletów na lato! Taniej w Polregio i SKM

Infrastruktura

Pomorskie obniża ceny biletów na lato! Taniej w Polregio i SKM

Michał Szymajda 21 czerwca 2023

PLK: Pomorskie wiedziało o zmianach terminu modernizacji linii 201

Infrastruktura

Pomorskie potwierdza: Będą elektryczne pociągi na PKM

Tabor i technika

Umowa na dostawy dwutrakcyjnych Impulsów 2 dla Pomorza podpisana

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5