Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PKM: Kolejne odcinki linii po wielkiej ulewie otworzymy we wrześniu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Autor:

PKM

Data publikacji:
10-08-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKM

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PKM: Kolejne odcinki linii po wielkiej ulewie otworzymy we wrześniu
fot. PKM TrójmiastoPrace naprawcze na PKM już się rozpoczęły
Z przygotowanej przez PKM (wspólnie z wykonawcą linii) analizy wszystkich niezbędnych napraw wynika, że pociągi SKM będą mogły wrócić na linię PKM już na początku września. Nadal będzie to jednak jeszcze tylko część pociągów. 

Po zidentyfikowaniu przez pracowników PKM i projektantów z Transprojektu Gdańskiego wszystkich szkód na linii PKM wyrządzonych przez gwałtowną ulewę z 14-15 lipca 2016 r., dokumentacja w tej sprawie wraz z projektem naprawczym przekazana została do ubezpieczyciela. Czekając na jego akceptację, bez której nie mogą rozpocząć się właściwe prace naprawcze na linii PKM, inżynierowie z PKM i Budimeksu na podstawie tych samych dokumentów przygotowali kilka scenariuszy działań pod kątem możliwości wznawiania ruchu na linii PKM.

– Po gruntownej analizie wszystkich niezbędnych do wykonania napraw wspólnie wypracowane zostało rozwiązanie gwarantujące możliwość przywrócenia ruchu nie tylko w możliwie szybkim okresie – czego oczekują mieszkańcy, ale przede wszystkim w sposób bezpieczny zarówno dla pasażerów pociągów, jak i ekip naprawczych, które wciąż będą pracować na naszej linii – informuje PKM w komunikacie.
 
Z 688 miejsc do naprawy, 56 wymaga wykonania ich przed wznowieniem ruchu, pozostałe natomiast mogą być prowadzone pod ruchem, lecz z pewnymi ograniczeniami prędkości lub nawet czasowym zamykaniem pewnych odcinków trasy. – Chociaż około 75 proc. wszystkich szkód ma charakter powierzchowny (spłynięcie warstwy ochronnej darniny i humusu z nasypów, bez uszkodzenia samej konstrukcji nasypu), to ze względu na dużą ilość szkód oraz ograniczoną możliwość dotarcia do niektórych lokalizacji, ich naprawa będzie czasochłonna. Dlatego PKM SA i Budimex SA zdecydowały o takiej organizacji prac naprawczych, aby możliwe było częściowe wznawianie ruchu na linii PKM w kilku etapach – czytamy.

PKM ruszy do centrum przesiadkowego w Brętowie

Ze względu na prowadzone wciąż przez PKP PLK naprawy linii 201 (Gdynia – Kościerzyna), która na odcinku gdyńskim również ucierpiała w wyniku lipcowej ulewy, na razie możliwe było wznowienie ruchu wyłącznie na regionalnym odcinku linii PKM. Dlatego już 19 lipca pociągi SKM wróciły na trasę Kartuzy – Gdańsk Port Lotniczy, skąd dalej pasażerowie mogą dojechać do Gdańska Wrzeszcza autobusową komunikacją zastępczą, której rozkład jazdy jest zsynchronizowany z pociągami lub komunikacją miejską, w której honorowane są bilety SKM.

W kolejnym etapie – od 4 września 2016 r., kiedy wchodzi w życie nowy, jesienny rozkład jazdy, planowane jest wydłużenie trasy pociągów z Kartuz aż do przystanku PKM Gdańsk Brętowo, gdzie pasażerowie będą mogli przesiąść się dalej np. na tramwaj do Gdańska Głównego. Przy czym – ze względu na wciąż prowadzone prace naprawcze – prawdopodobnie jedynie do przystanku Gdańsk Kiełpinek pociągi poruszać się będą po obu torach, a od Kiełpinka do Brętowa tylko po jednym. Obecnie trwa analiza możliwości ruchowych tego rozwiązania, w wyniku której poznamy liczbę pociągów, które przy tak zorganizowanym ruchu będą mogły wrócić od września na linię PKM.

Kiedy pojedziemy PKM do Wrzeszcza?


Do końca września wykonawca powinien uporać się z kolejnymi kluczowymi naprawami – tak, aby możliwy był już wówczas dojazd dwoma torami do Gdańska Brętowa i jednym torem do Gdańska Wrzeszcza. To pozwoli na kolejne zwiększenie oferty przewozowej SKM na naszej linii jeszcze przed powrotem studentów na uczelnie. Jednak o szczegółach tego etapu będziemy mogli mówić dopiero na początku września, kiedy będziemy znać realny przebieg prac naprawczych.

Podobnie wygląda sytuacja pełnego wznowienia ruchu pociągów na odcinku aglomeracyjnym PKM – czyli do Gdańska Osowej i Gdyni Głównej. Tutaj czynnikiem warunkującym powrót pociągów SKM na tę trasę jest zakończenie napraw prowadzonych przez PKP PLK na linii 201 Gdynia – Kościerzyna. Obecnie pociągi jeżdżą tam tylko po jednym torze, w związku z czym przepustowość tej linii jest ograniczona.

– Informujemy iż z informacji uzyskanych od PKP Polskich Linii Kolejowych będących zarządcą infrastruktury kolejowej na linii kolejowej 201 wynika, iż przywrócenie ruchu na torze 101 szlaku Gdynia Główna – Gdańsk Osowa ma nastąpić w drugiej połowie września 2016 r. Obecnie nadal ruch prowadzony jest tylko i wyłącznie po jednym torze – poinformowała trójmiejska SKM-ka, będąca operatorem na szlaku.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

PKM stoi, gminy jednak chcą budować centra przesiadkowe

Infrastruktura

PKM stoi, gminy jednak chcą budować centra przesiadkowe

Michał Szymajda 03 sierpnia 2016

PKM uszkodziła nawałnica najsilniejsza od 65 lat

Infrastruktura

Pomorze: Będzie remont linii Kościerzyna – Chojnice

Infrastruktura

Pomorze: Będzie remont linii Kościerzyna – Chojnice

pr, Rynek Kolejowy 12 stycznia 2015

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

PKM stoi, gminy jednak chcą budować centra przesiadkowe

Infrastruktura

PKM stoi, gminy jednak chcą budować centra przesiadkowe

Michał Szymajda 03 sierpnia 2016

PKM uszkodziła nawałnica najsilniejsza od 65 lat

Infrastruktura

Pomorze: Będzie remont linii Kościerzyna – Chojnice

Infrastruktura

Pomorze: Będzie remont linii Kościerzyna – Chojnice

pr, Rynek Kolejowy 12 stycznia 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5