Gotowy jest już kosztorys remontu linii kolejowej nr 306 z Krapkowic do Prudnika. Prace mają pochłonąć ok. 40 mln zł. O remont zabiega Ministerstwo Obrony Narodowej – czytamy w portalu Nto.pl.
Linia nr 306 z Krapkowic przez Białą do Prudnika ma znaczenie strategiczne dla obronności kraju. Tory prowadzą do Centralnej Składnicy Materiałów Wybuchowych znajdującej się pod Krapkowicami. Jest tam bocznica, są wagony oraz jest lokomotywa gotowa do transportu ładunków. Linię zamknięto w 2005 roku. Przez ostatnie lata złomiarze rozkradali elementy infrastruktury, dlatego linia w obecnym stanie nie jest przejezdna. MON chce, aby remont linii rozpoczął się w 2014 roku. Prace miałyby potrwać trzy lata. Inwestycja ma znaczenie również dla lokalnych samorządów. Władze Krapkowic liczą, że z torów będą mogły korzystać okoliczne firmy.
Opolski Zakład Linii Kolejowych sporządził kosztorysy inwestycji. Pierwotnie remont szacowano na kwotę 30 mln zł. Teraz mówi się o 40 mln. Chodzi o utrzymanie przejezdności, dlatego pociągi będą poruszały się po wyremontowanej linii z prędkością do 40 km/h. MON liczy na włączenie się w inwestycję lokalnych samorządów, które w czasie remontów dróg m. in. zalewały przejazdy kolejowe asfaltem, prawdopodobnie bez konsultacji z PKP PLK.
Więcej