NUMER 04/2017
NUMER 04/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
szukaj
Śledź nas:

Opoczno Południe z drugi peronem na CMK. Porr z najtańszą ofertą

| jm, ms/Rynek Kolejowy 24.02.2017 166

Opoczno Południe z drugi peronem na CMK. Porr z najtańszą ofertą
Porr ze sporą szansą na prace w Opocznie PołudnieFot. PORR
PKP PLK ogłosiły przetarg na wykonanie prac na przystanku Opoczno Południe. Dzięki inwestycji powstanie tu oczekiwany przez pasażerów drugi peron. W przetargu najtańszą ofertę złożył Porr.
Oferta Porr jako jedyna mieści się w kosztorysie PKP PLK, które na inwestycję zaplanowało 67,9 mln zł. brutto. Porr zaoferował za wykonanie peronu i prace dodatkowe 67,49 mln zł i 72 miesięczny okres gwarancji. Pozostali oferenci: Trakcja PRKiI (69,1 mln zł. brutto), Torpol (69,9 mln zł. brutto) i ZUE (85,5 mln zł. brutto) przekroczyli budżet oferując taki sam okres gwarancji na prace. Ostateczny wybór wykonawcy potrwa zapewne jeszcze kilka tygodni.

Dodatkowy peron w Opocznie Południe

Przystanek kolejowy Opoczno Południe otwarto przed dwoma laty. Trzystumetrowy peron umożliwił poprawę dostępności komunikacyjnej miasta. Brak drugiego peronu mocno ogranicza jednak funkcjonalność stacji, szczególnie na linii dużych prędkości, jaką ma się stać Centralna Magistrala Kolejowa. PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg, który pozwoli rozwiązać ten problem. Obejmuje on bowiem m. in. budowę nowego peronu zewnętrznego przy torze nr 3.

Jak czytamy w specyfikacji, mają się tu zatrzymywać składy wielkopojemne, dlatego peron ma mieć aż 300 metrów długości. W rozkładzie jazdy na 2017 rok na stacji będzie się zatrzymywać 30 pociągów na dobę.  Peron będzie miał wysokość 0,76 m ponad główkę szyny. Wymagane są tu płyty krawędziowe żelbetowe o wymiarach 2x1 metra w naturalnym kolorze betonu z oznakowaniem strefy zagrożenia i pasem ostrzegawczym. Nawierzchnia peronów i stref dojścia będzie wykonana z kostki niefazowanej. Na wyposażeniu peronu będą wiaty, kosze, ławki, tablice informacyjne, gabloty i oznakowanie dotykowe. Co bardzo istotne, istniejąca infrastruktura (most masywny) zostanie kompleksowo przebudowana na przejście dla pieszych.

Pozostałe prace

Oprócz budowy peronu, wykonawca będzie musiał kompleksowo wymienić nawierzchnię torową w torach 3, 3a, 3b, 4 i 4 b, a w torach nr 1 i 2 – wymienić podsypkę tłuczniową, niektóre elementy toru czy wadliwe szyny. Tor nr 3b zostanie wydłużony i dostosowany do wjazdu pojazdów drogowo–szynowych. Wymianę przejdą rozjazdy zwyczajne na typ 60E1. Wzmocnione zostanie podtorze, prace dotkną też odwodnienia.

Firmy uczestniczące w przetargu będą musiały uwzględnić w wycenie rozbiórkę nastawni i budowę nowej. W przyszłości, po uruchomieniu Lokalnego Centrum Sterowania, będzie ona bezobsługowa. Przewidziano też roboty w branży sterowania ruchem, teletechnicznej i w zakresie sieci trakcyjnej.

Otwarcie dopiero za trzy lata

Przy tak dużym zakresie prac PKP PLK szacuje, że inwestycja zamknie się w kwocie 88 milionów złotych. Na jej realizację wraz z projektowaniem wykonawca będzie miał czas aż do końca listopada 2019 roku. Otwarcia przystanku można się zatem spodziewać na początku rozkładu jazdy 2019/2020.

W najbliższych latach Centralną Magistralę Kolejową czekają duże prace infrastrukturalne. Do końca maja 2018 roku powstanie drugi peron na stacji Włoszczowa Północ. Natomiast w tym roku PKP PLK na przyszły rok zapisano dwutorowo zamknie CMK na połowę wakacji. W tym czasie pociągi pojadą objazdem, a zarządca wykona kilka projektów jednocześnie. Ich listę można znaleźć tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2017
NUMER 04/2017
W kwietniowym numerze „Rynku Kolejowego” przedstawiamy pogłębioną analizę wyników przewozowych kolei w 2016 roku. Poza tym Czytelnik może liczyć na interesujące rozmowy z P. Królem, W. Nowakiem, K. Celińskim oraz J. Kućminem, a także relacje z ważnych wydarzeń, takich jak wizyta wicepremiera Morawieckiego w Medcomie oraz przekazanie do eksploatacji setnego Impulsa. Polecamy również artykuły prezesa I. Góry na temat okresów przejściowych TSI oraz J. Polaczka o pomyśle wydłużenia linii LHS na zachód. W numerze zajmujemy się też dostępnością transportową Łodzi, przyszłością kolei w Małopolsce i… trudną teraźniejszością kolei na Dolnym Śląsku.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS