Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Powstanie drugi peron na stacji Opoczno Południe. PKP PLK wybiera ofertę Porr

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
26-04-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Powstanie drugi peron na stacji Opoczno Południe. PKP PLK wybiera ofertę Porr
Fot. PORRPorr ze sporą szansą na prace w Opocznie Południe
PKP PLK wybrały ofertę Porr w przetargu na wykonanie prac na stacji Opoczno Południe. Dzięki inwestycji powstanie tu oczekiwany przez pasażerów drugi peron. Poprawi to dostępność stacji i wpłynie na poprawienie jej przepustowości.

Oferta Porr jako jedyna mieści się w kosztorysie PKP PLK, które na inwestycję zaplanowało 67,9 mln zł brutto. Porr zaoferował za wykonanie peronu i prace dodatkowe 67,49 mln zł i 72-miesięczny okres gwarancji. Pozostali oferenci: Trakcja PRKiI (69,1 mln zł brutto), Torpol (69,9 mln zł brutto) i ZUE (85,5 mln zł brutto) przekroczyli budżet, oferując taki sam okres gwarancji na prace. PKP PLK właśnie zdecydowało o wyborze oferty Porr, chociaż już dwa miesiące wcześniej oceniono ją jako najkorzystniejszą.

Dodatkowy peron w Opocznie Południe

Przystanek kolejowy Opoczno Południe otwarto przed dwoma laty. Trzystumetrowy peron umożliwił poprawę dostępności komunikacyjnej miasta. Brak drugiego peronu mocno ogranicza jednak funkcjonalność stacji, szczególnie na linii dużych prędkości, jaką ma się stać Centralna Magistrala Kolejowa. PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg, który pozwoli rozwiązać ten problem. Obejmuje on bowiem m.in. budowę nowego peronu zewnętrznego przy torze nr 3.

Jak czytamy w specyfikacji, mają się tu zatrzymywać składy wielkopojemne, dlatego peron ma mieć aż 300 metrów długości. W rozkładzie jazdy na 2017 rok na stacji będzie się zatrzymywać 30 pociągów na dobę. Peron będzie miał wysokość 0,76 m ponad główkę szyny. Wymagane są tu płyty krawędziowe żelbetowe o wymiarach 2 x 1 metra w naturalnym kolorze betonu z oznakowaniem strefy zagrożenia i pasem ostrzegawczym. Nawierzchnia peronów i stref dojścia będzie wykonana z kostki niefazowanej. Na wyposażeniu peronu będą wiaty, kosze, ławki, tablice informacyjne, gabloty i oznakowanie dotykowe. Co bardzo istotne, istniejąca infrastruktura (most masywny) zostanie kompleksowo przebudowana na przejście dla pieszych.

Pozostałe prace

Oprócz budowy peronu wykonawca będzie musiał kompleksowo wymienić nawierzchnię torową w torach 3, 3a, 3b, 4 i 4 b, a w torach nr 1 i 2 – wymienić podsypkę tłuczniową, niektóre elementy toru czy wadliwe szyny. Tor nr 3b zostanie wydłużony i dostosowany do wjazdu pojazdów drogowo–szynowych. Wymianę przejdą rozjazdy zwyczajne na typ 60E1. Wzmocnione zostanie podtorze, prace dotkną też odwodnienia.

Firmy uczestniczące w przetargu będą musiały uwzględnić w wycenie rozbiórkę nastawni i budowę nowej. W przyszłości, po uruchomieniu Lokalnego Centrum Sterowania, będzie ona bezobsługowa. Przewidziano też roboty w branży sterowania ruchem, teletechnicznej i w zakresie sieci trakcyjnej.

Otwarcie dopiero za trzy lata

Przy tak dużym zakresie prac PKP PLK szacuje, że inwestycja zamknie się w kwocie 88 milionów złotych. Na jej realizację wraz z projektowaniem wykonawca będzie miał czas aż do końca listopada 2019 roku. Otwarcia przystanku można się zatem spodziewać na początku rozkładu jazdy 2019/2020.

W najbliższych latach Centralną Magistralę Kolejową czekają duże prace infrastrukturalne. Do końca maja 2018 roku powstanie drugi peron na stacji Włoszczowa Północ. Natomiast w tym roku PKP PLK na przyszły rok zapisano dwutorowo zamknie CMK na połowę wakacji. W tym czasie pociągi pojadą objazdem, a zarządca wykona kilka projektów jednocześnie. Ich listę można znaleźć tutaj.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

LTG Cargo kupuje nowe lokomotywy elektryczne za 100 mln euro

Przetargi

Koleje Mazowieckie z wielkim przetargiem. Kupią do 50 ezetów

Tabor i technika

Zobacz również:

Co zmieniło się po remoncie peronów w Kołobrzegu? [zdjęcia]

Fotorelacje

Co zmieniło się po remoncie peronów w Kołobrzegu? [zdjęcia]

Michał Szymajda 27 grudnia 2018

Wieluń: Będzie modernizacja jedynego peronu

Infrastruktura

Wieluń: Będzie modernizacja jedynego peronu

Roman Czubiński 23 lipca 2018

Perony za długie, perony za krótkie…

Infrastruktura

Perony za długie, perony za krótkie…

Paweł Rydzyński 17 sierpnia 2016

Pozostałe z wątku:

LTG Cargo kupuje nowe lokomotywy elektryczne za 100 mln euro

Przetargi

Koleje Mazowieckie z wielkim przetargiem. Kupią do 50 ezetów

Tabor i technika

Zobacz również:

Co zmieniło się po remoncie peronów w Kołobrzegu? [zdjęcia]

Fotorelacje

Co zmieniło się po remoncie peronów w Kołobrzegu? [zdjęcia]

Michał Szymajda 27 grudnia 2018

Wieluń: Będzie modernizacja jedynego peronu

Infrastruktura

Wieluń: Będzie modernizacja jedynego peronu

Roman Czubiński 23 lipca 2018

Perony za długie, perony za krótkie…

Infrastruktura

Perony za długie, perony za krótkie…

Paweł Rydzyński 17 sierpnia 2016

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5