NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Powstanie drugi peron na stacji Opoczno Południe. PKP PLK wybiera ofertę Porr

| jm, ms/Rynek Kolejowy 26.04.2017 166

Powstanie drugi peron na stacji Opoczno Południe. PKP PLK wybiera ofertę Porr
Porr ze sporą szansą na prace w Opocznie PołudnieFot. PORR
PKP PLK wybrały ofertę Porr w przetargu na wykonanie prac na stacji Opoczno Południe. Dzięki inwestycji powstanie tu oczekiwany przez pasażerów drugi peron. Poprawi to dostępność stacji i wpłynie na poprawienie jej przepustowości.
Oferta Porr jako jedyna mieści się w kosztorysie PKP PLK, które na inwestycję zaplanowało 67,9 mln zł brutto. Porr zaoferował za wykonanie peronu i prace dodatkowe 67,49 mln zł i 72-miesięczny okres gwarancji. Pozostali oferenci: Trakcja PRKiI (69,1 mln zł brutto), Torpol (69,9 mln zł brutto) i ZUE (85,5 mln zł brutto) przekroczyli budżet, oferując taki sam okres gwarancji na prace. PKP PLK właśnie zdecydowało o wyborze oferty Porr, chociaż już dwa miesiące wcześniej oceniono ją jako najkorzystniejszą.

Dodatkowy peron w Opocznie Południe

Przystanek kolejowy Opoczno Południe otwarto przed dwoma laty. Trzystumetrowy peron umożliwił poprawę dostępności komunikacyjnej miasta. Brak drugiego peronu mocno ogranicza jednak funkcjonalność stacji, szczególnie na linii dużych prędkości, jaką ma się stać Centralna Magistrala Kolejowa. PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg, który pozwoli rozwiązać ten problem. Obejmuje on bowiem m.in. budowę nowego peronu zewnętrznego przy torze nr 3.

Jak czytamy w specyfikacji, mają się tu zatrzymywać składy wielkopojemne, dlatego peron ma mieć aż 300 metrów długości. W rozkładzie jazdy na 2017 rok na stacji będzie się zatrzymywać 30 pociągów na dobę. Peron będzie miał wysokość 0,76 m ponad główkę szyny. Wymagane są tu płyty krawędziowe żelbetowe o wymiarach 2 x 1 metra w naturalnym kolorze betonu z oznakowaniem strefy zagrożenia i pasem ostrzegawczym. Nawierzchnia peronów i stref dojścia będzie wykonana z kostki niefazowanej. Na wyposażeniu peronu będą wiaty, kosze, ławki, tablice informacyjne, gabloty i oznakowanie dotykowe. Co bardzo istotne, istniejąca infrastruktura (most masywny) zostanie kompleksowo przebudowana na przejście dla pieszych.

Pozostałe prace

Oprócz budowy peronu wykonawca będzie musiał kompleksowo wymienić nawierzchnię torową w torach 3, 3a, 3b, 4 i 4 b, a w torach nr 1 i 2 – wymienić podsypkę tłuczniową, niektóre elementy toru czy wadliwe szyny. Tor nr 3b zostanie wydłużony i dostosowany do wjazdu pojazdów drogowo–szynowych. Wymianę przejdą rozjazdy zwyczajne na typ 60E1. Wzmocnione zostanie podtorze, prace dotkną też odwodnienia.

Firmy uczestniczące w przetargu będą musiały uwzględnić w wycenie rozbiórkę nastawni i budowę nowej. W przyszłości, po uruchomieniu Lokalnego Centrum Sterowania, będzie ona bezobsługowa. Przewidziano też roboty w branży sterowania ruchem, teletechnicznej i w zakresie sieci trakcyjnej.

Otwarcie dopiero za trzy lata

Przy tak dużym zakresie prac PKP PLK szacuje, że inwestycja zamknie się w kwocie 88 milionów złotych. Na jej realizację wraz z projektowaniem wykonawca będzie miał czas aż do końca listopada 2019 roku. Otwarcia przystanku można się zatem spodziewać na początku rozkładu jazdy 2019/2020.

W najbliższych latach Centralną Magistralę Kolejową czekają duże prace infrastrukturalne. Do końca maja 2018 roku powstanie drugi peron na stacji Włoszczowa Północ. Natomiast w tym roku PKP PLK na przyszły rok zapisano dwutorowo zamknie CMK na połowę wakacji. W tym czasie pociągi pojadą objazdem, a zarządca wykona kilka projektów jednocześnie. Ich listę można znaleźć tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Opoczno (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Opoczno (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS