Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Nowy program przejazdowy PKP PLK. Znamy szczegóły inwestycji

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
08-11-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Nowy program przejazdowy PKP PLK. Znamy szczegóły inwestycji
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.plNowy program przejazdowy PKP PLK. Znamy szczegóły inwestycji
O tym, że ruszył przetarg, będący z istocie kontynuacją ważnego projektu z poprzedniej perspektywy UE, dotyczący modernizacji przejazdów kolejowo drogowych i budowy przejazdów nad torami, informowaliśmy w 7 listopada. Teraz znamy więcej szczegółów inwestycji.

– W obecnej perspektywie PLK kontynuują program poprawy bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych. Dla spółki bezpieczeństwo jest priorytetem, dlatego podejmujemy m.in. inwestycje w nowoczesne urządzenia i budowę przejazdów nad i pod torami. To działania ujęte w dużych projektach modernizacyjnych i w osobnych zadaniach – powiedział Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK.

Projekt "Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami" zawarty jest w Krajowym Programie Kolejowym. Finansowanie przewidziano z POIiŚ, a jego wartość to blisko 400 mln zł. Podzielony on został na: etap I - część przejazdowa, etap II – budowa wiaduktów.

Gdzie poprawi się bezpieczeństwo?

W ramach I etapu projektu planowana jest modernizacja 182 przejazdów kolejowych na 73 liniach kolejowych we wszystkich województwach. Prace będą polegały na podniesieniu kategorii przejazdów poprzez wyposażenie ich w urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej (SSP), a także wymianę tych już wyeksploatowanych. Na wybranych przejazdach będą prowadzone roboty torowo – drogowe związane z wymianą nawierzchni torowej oraz wymianą nawierzchni drogowej w rejonie przejazdu kolejowego. Zmodernizowanych zostanie m.in. 11 przejazdów na linii nr 26 z Radomia do Łukowa, 10 przejazdów ma trasie Katowice – Legnica, po 6 na liniach Reda – Hel i Kraków Płaszów – Oświęcim, natomiast na trasie z Torunia do Malborka remont przejdzie 7 przejazdów. PLK ogłosiły właśnie przetargi na wykonanie projektu i robót. Zamówienie zostało podzielone na 5 zadań. Projekt zaplanowany jest do realizacji w latach 2017- 2019.

Także wiadukty i tunele

W ramach II etapu PLK zastąpią 5 przejazdów kolejowo - drogowych wiaduktem i tunelami. Prace w ramach projektu planowane są na linii kolejowej nr 2 na odcinku Siedlce – Terespol. Zaplanowana jest budowa tunelu w Warszawie Rembertów i Warszawie Wesołej oraz dwóch tunelów w Sulejówku, a także budowa wiaduktu nad torami kolejowymi w ciągu ulicy Chełmżyńskiej, który ułatwi przejazd między Warszawą a Ząbkami. Inwestycje prowadzone są wspólnie z Władzami Miasta, Samorządem Województwa oraz Mazowieckim Zarządem Dróg Wojewódzkich w Warszawie. Realizacja robót budowlanych zaplanowana jest w latach 2019 – 2020.

– W trakcie modernizacji stosowane są nowoczesne rozwiązania techniczne gwarantujące wymagany poziom bezpieczeństwa mimo rosnącej liczby aut. Przejazdy wyposażane są w urządzenie zdalnej kontroli co sprawia, że każda awaria urządzeń na przejeździe jest sygnalizowana u dyżurnego ruchu. Maszynista, o ewentualnej usterce, jest informowany poprzez wskazania tarcz ostrzegawczych przejazdowych. Na przejazdach instalowane są także urządzenia do monitoringu i rejestracji zdarzeń. Dzięki prowadzonym inwestycjom korzystne zmiany już odczuwają nie tylko podróżujący pociągami i samochodami, ale także piesi czy rowerzyści – powiedział Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK.

PLK na rzecz poprawy bezpieczeństwa

Modernizacje i rewitalizacje linii kolejowych uwzględniają budowę wiaduktów, podziemnych przejść dla pieszych i tuneli drogowych oraz wprowadzanie dodatkowych zabezpieczeń przejazdów kolejowo-drogowych. Oprócz przedsięwzięć w obszarze inwestycyjnym, Spółka prowadzi także działania w obszarze technicznym, organizacyjnym i pracowniczym. Nieprzerwanie, od 12 lat PLK prowadzą kampanię społeczną Bezpieczny przejazd – „Szlaban na ryzyko!”. Od 2005 roku liczba wypadków na przejazdach zmniejszyła się o jedną trzecią (z 236 w 2005 r. do 155 w 2015 r.).

Projekt ubiega się o współfinansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa: Aż 31 km nowych tras tramwajowych do 2023 r.

Zintegrowany transport

Warszawa: Aż 31 km nowych tras tramwajowych do 2023 r.

Witold Urbanowicz 02 kwietnia 2017

Nowości na bocznicach kolejowych – seminarium 12 lipca

Nasze konferencje

Nowości na bocznicach kolejowych – seminarium 12 lipca

Krzysztof Baczyński, Tor-Audytor 01 lipca 2016

PKP Cargo bez zmian wynagrodzeń

Prawo i polityka

PKP Cargo bez zmian wynagrodzeń

Łukasz Malinowski 23 czerwca 2016

Bursztynowy Korytarz nie przez tunel w Łupkowie

Infrastruktura

Bursztynowy Korytarz nie przez tunel w Łupkowie

Michał Szymajda 30 marca 2016

Siedlce: Będzie tunel pod stacją

Infrastruktura

Siedlce: Będzie tunel pod stacją

Urząd Miasta w Siedlcach, 11 sierpnia 2011 11 sierpnia 2011

Zobacz również:

Warszawa: Aż 31 km nowych tras tramwajowych do 2023 r.

Zintegrowany transport

Warszawa: Aż 31 km nowych tras tramwajowych do 2023 r.

Witold Urbanowicz 02 kwietnia 2017

Nowości na bocznicach kolejowych – seminarium 12 lipca

Nasze konferencje

Nowości na bocznicach kolejowych – seminarium 12 lipca

Krzysztof Baczyński, Tor-Audytor 01 lipca 2016

PKP Cargo bez zmian wynagrodzeń

Prawo i polityka

PKP Cargo bez zmian wynagrodzeń

Łukasz Malinowski 23 czerwca 2016

Bursztynowy Korytarz nie przez tunel w Łupkowie

Infrastruktura

Bursztynowy Korytarz nie przez tunel w Łupkowie

Michał Szymajda 30 marca 2016

Siedlce: Będzie tunel pod stacją

Infrastruktura

Siedlce: Będzie tunel pod stacją

Urząd Miasta w Siedlcach, 11 sierpnia 2011 11 sierpnia 2011

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5