NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Nowe lokomotywy IC: Kolejna zmiana terminu składania ofert [aktualizacja]

| Jakub Madrjas 18.10.2017 63

Nowe lokomotywy IC: Kolejna zmiana terminu składania ofert [aktualizacja]
Fot. Adam Kilian
18 października mija termin złożenia ofert na dostawę dla PKP Intercity 20 lokomotyw elektrycznych DC wraz z utrzymaniem. Istnieje obawa, że data składania ofert w tym przetargu zostanie po raz kolejny przesunięta. Brakuje bowiem odpowiedzi na setki pytań zadanych przez potencjalnych uczestników przetargu.
Pod koniec lipca PKP Intercity ogłosiło długo wyczekiwany przetarg na dostawę 20 nowych lokomotyw elektrycznych wraz z utrzymaniem i opcją na kolejne 10 lokomotyw. Termin składania ofert pierwotnie ustalono na 30 września, następnie przesunięto na 3 października, a ostatecznie po upływie terminu składania pytań przez potencjalnych uczestników, termin ten został przesunięty na 18 października.

Przetarg budzi szereg wątpliwości producentów. Pierwsza pojawiła się już po ogłoszeniu – okazało się, że kryteria doświadczenia wykluczają z udziału polskie firmy: Pesę i Newag. Przewoźnik w ciągu dwóch dni zmienił zapisy, a prezes Chraniuk przyznał w rozmowie z „RK”, że było to niedopatrzenie. Jednocześnie przewoźnik radykalnie zmienił kryteria punktacji ofert – co jest zaskakujące szczególnie w postępowaniu, do którego sam dialog techniczny trwał niemal 1,5 roku.

Setki pytań, kolejne terminy

Wątpliwości jednak nie gasną. Jak się okazało, potencjalni oferenci złożyli u przewoźnika ok. pół tysiąca pytań dotyczących specyfikacji. Odpowiedzi na pytania oferentów zostały udzielone w ostatnim terminie przewidzianym w ustawie Prawo Zamówień Publicznych. – W związku z zadanymi pytaniami, termin składania ofert został zmieniony na 30 października 2017 roku – poinformowała „Rynek Kolejowy” Agnieszka Serbeńska, rzeczniczka PKP Intercity.

Na czym polegają wątpliwości rynku co do założeń PKP Intercity? Zgaszają oni m. in. krótki ich zdaniem termin dostawy, rozbudowany system odbiorów dotyczący podzespołów i samej lokomotywy, co powoduje większe koszty i wydłuża czas dostawy oraz brak ograniczenia wysokości kar umownych i odpowiedzialności. Skomplikowane sformułowania użyte w zapisach o karach umownych oznaczają ich zdaniem, że PKP Intercity może ustalać ich wysokość bez żadnych ograniczeń. Od kryteriów zamówienia odwołał się Newag – wskazując m. in. na nieprecyzyjne i niejednoznaczne zapisy specyfikacji.

Agnieszka Serbeńska zapewnia, że celem przyjętego systemu odbiorów jest zapewnienie wysokiego poziomu bezpieczeństwa eksploatowanego taboru. Jeśli chodzi natomiast o termin dostawy, to zdaniem przewoźnika dla 20 pojazdów przewidziane w specyfikacji 30 miesięcy to wystarczający czas. – Natomiast odnosząc się do kar umownych, w przypadku każdej z nich określono maksymalną wartość – zaznacza rzeczniczka.

Kolejna zmiana kryteriów

Przy okazji kolejnej zmiany terminu otwarcia ofert – na 30 października – PKP Intercity niespodziewanie znów zmieniło kryteria oceny. Teraz kryterium ceny jednostkowej stanowić będzie 44 proc. punktów, stawka za usługi utrzymania – 43 proc, maksymalna liczba zdarzeń powodujących utratę zasadniczych cech eksploatacyjnych w cyklu 250 tys. km. (dla każdego pojazdu osobno – 6 proc.. współczynnik gotowości technicznej – 4 proc., a współczynnik niezawodności taboru – 3 proc.

Przypomnimy, że pierwotnie można było uzyskać 10 pkt. za termin dostawy pojazdu, a kolejne 10 - za pojazd o prędkości eksploatacyjnej równej bądź większej niż 200 km/h. Podczas pierwszej modyfikacji ten ostatni punkt został zniesiony. Teraz zrezygnowano także z punktowania terminu dostawy.

Aktualizacja, 18 października

Dziś po raz kolejny przesunięto składanie ofert w przetargu. Tym razem o... jeden dzień, z 30 na 31 października. Jednocześnie okres związania ofertą wyznaczono na 28 stycznia (poprzednio - 27 stycznia).



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (42041)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (42041)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS