Niska punktualność pociągów Polska – Ukraina - Wszystko na temat branży kolejowej: PKP, Intercity, przewozy regionalne, koleje mazowieckie, rozkłady jazdy PKP, Kolej
NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Niska punktualność pociągów Polska – Ukraina

| Kasper Fiszer 10.04.2018 28

Niska punktualność pociągów Polska – Ukraina
Pociąg Zdołbunów – Chełm w Kowlufot. Kasper Fiszer
Czy uda się podnieść punktualność pociągów uruchamianych w relacjach międzynarodowych? PKP Intercity wraz z UZ podejmują działania zmierzające do rozwiązania problemu częstych opóźnień w przyszłorocznym rozkładzie jazdy. Jak zaznacza jednak polski przewoźnik, nie wszystko zależne jest w tym przypadku od operatora kolejowego.
Dużym problemem w zakresie funkcjonowania uruchomionych niedawno połączeń kolejowych z Polski na Ukrainę przez przejścia graniczne Medyka – Mostyska II i Dorohusk – Jagodyn (Jagodzin) jest ich niska punktualność. Wielokrotnie pociągi jadące z Przemyśla do Kijowa wyruszają w trasę z opóźnieniem, bo obsługujące je jednostki Hyundai Rotem nie dojeżdżają na planowaną godzinę w drodze z Ukrainy do Polski. Podobnie kształtuje się sytuacja w Chełmie: np. w minioną środę poranny pociąg ze Zdołbunowa przybył tam z opóźnieniem przekraczającym dwie godziny, co przełożyło się na opóźnienie pociągu do Kowla.

Dłużej niż planowano trwają odprawy graniczne

– Główną przyczyną opóźnień międzynarodowych pociągów kursujących pomiędzy Polską a Ukrainą są przedłużające się odprawy graniczne – mówi Agnieszka Serbeńska, rzecznik prasowy PKP Intercity. Przewoźnik podkreśla, że zdaje sobie sprawę z istniejącego problemu i próbuje mu zaradzić. – Ta kwestia została poruszona na marcowej konferencji, w której wzięli udział operatorzy kolejowi Polski i Ukrainy oraz nasze służby graniczne i celno-skarbowe – relacjonuje.

– Spotkanie to poświęcone było wypracowaniu wspólnych ustaleń w celu podniesienia sprawności obsługi i kontroli granicznej w ruchu kolejowym. W porozumieniu przewoźników Polski i Ukrainy podjęto już działania zmierzające do zoptymalizowania w nowym rozkładzie jazdy czasu przekraczania granicy przez pociągi na przejściu Medyka – Mostyska II – zapowiada przedstawicielka PKP Intercity. Na razie nie znamy jednak szczegółów podjętych ustaleń. Nie wiemy więc, czy będą one oznaczać wydłużenie rozkładowego czasu przejazdu pomiędzy krajami.

Możliwości przewoźników są ograniczone

Agnieszka Serbeńska zaznacza przy tym, że PKP Intercity nie jest w stanie zagwarantować pełnej punktualności uruchamianych na Ukrainę kursów. – Trzeba bowiem pamiętać, że służby prowadzące odprawy graniczne działają zgodnie z nałożonymi na nie przepisami i przyznanymi im kompetencjami, na co nie mają wpływu przewoźnicy – stwierdza. Nie wiadomo więc, jaki efekt przyniosą czynione przez PKP IC i Koleje Ukraińskie (Ukrzaliznycia, UZ) starania.

W ostatnim czasie po latach stagnacji ruch kolejowy pomiędzy Polską a Ukrainą znacząco wzrasta. Przez przejście w Medyce kursują nocny „Lwów Express” z Wrocławia i Gdyni do Lwowa, dwa jadące różnymi trasami pociągi InterCity+ Przemyśl Główny – Kijów Pasażerski i wagonowy skład Przemyśl Główny – Odessa Główna. Z przejścia w Dorohusku korzystają natomiast nocny „Kijów Express” Warszawa Zachodnia – Kijów Pasażerski, jedna para pociągów Chełm – Zdołbunów i jedna Chełm – Kowel. Do obsługi tych dwóch ostatnich wykorzystywane są eksploatowane przez UZ szerokotorowe jednostki 630M wyprodukowane w bydgoskiej Pesie.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS