NUMER 03/2017
NUMER 03/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Jak kolej wydaje unijne pieniądze?
szukaj
Śledź nas:

Nic nie zatrzyma powrotu kolei do Mielca

| Jakub Madrjas 16.02.2017 170

Nic nie zatrzyma powrotu kolei do Mielca
Fot. C41n, GFDL
– Modernizacji mieleckiej kolei już nic nie zatrzyma – mówi europoseł PiS Tomasz Poręba po rozmowach z wicemarszałkiem województwa podkarpackiego i władzami PKP PLK. Jak dodaje, pociągi pasażerskie pojawią się w Mielcu w niedalekiej przyszłości.
We wrześniu 2009 roku Mielec został odcięty od sieci pasażerskich połączeń kolejowych ze względu na fatalny stan infrastruktury torowej na linii kolejowej nr 25 na odcinku Dębica – Mielec. Od tego czasu miejscowe władze samorządowe apelują o naprawę infrastruktury i przywrócenie połączeń, niestety – bez skutku. W sprawę linii kolejowej zaangażowany jest również europoseł Tomasz Poręba. Właśnie poinformował on o sukcesie swoich starań.

"Modernizacji nic już nie zatrzyma"

Przed kilkoma dniami Tomasz Poręba wraz z wicemarszałkiem Romaniukiem spotkał się z zarządem PKP PLK w sprawie modernizacji linii kolejowej Dębica – Mielec – Ocice. – Jak poinformował mnie prezes PLK Polskie Linie Kolejowe Ireneusz Merchel i wiceprezes Włodzimierz Żmuda, obecnie zakończone zostało kolejne, drugie już studium wykonalności dla modernizacji mieleckiej kolei – poinformował po spotkaniu Poręba.

Następny krok to wydanie decyzji środowiskowej, co powinno mieć miejsce do końca obecnego roku. Na przełomie 2017 i 2018 roku rozpocznie się procedura przetargowa, która wyłoni wykonawcę modernizacji mieleckiej kolei. – Jest bardzo duża determinacja władz PLK i województwa podkarpackiego, aby właściwe prace remontowe rozpocząć na przełomie przyszłego i kolejnego roku. Mogę powiedzieć, że modernizacji mieleckiej kolei, o którą tak bardzo zabiegamy z marszałkiem Ortylem od wielu lat, dziś już nic nie zatrzyma – ogłosił europoseł.

Blisko 200 mln złotych

Jak informuje Tomasz Poręba, całość inwestycji szacowana jest na blisko 200 mln zł z czego większość środków pochodzić będzie z funduszy europejskich w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego oraz Programu Polska Wschodnia.

Europoseł PiS podkreśla, że jest to jedna z najbardziej oczekiwanych inwestycji dla miasta, która poprzez Dębicę połączy Mielec ze zmodernizowaną linią kolejową E30 biegnącą przez Kraków. Stamtąd będzie możliwa podróż do Warszawy a następnie na północ Polski.

Co z pozostałymi planami?

Jak informuje europoseł, modernizacja linii nr 25 na odcinku Dębica – Mielec – Ocice jest skoordynowana z planami budowy przez LHS w Woli Baranowskiej terminalu przeładunkowego, co z pomocą istniejącego tam tzw. szerokiego toru pozwoli zintensyfikować wymianę handlową ze wschodem.

– Po modernizacji mielecka kolej otworzy nasze miasto na całą Polskę. To będzie też unikalna korzyść nie tylko dla Mielca, ale także dla całej mocno zaludnionej północnej części województwa z takimi miastami jak Tarnobrzeg czy Dębica, gdzie także funkcjonują chociażby specjalne strefy ekonomiczne – mówi Poręba. Jak dodaje, plany są takie, aby po modernizacji przywrócić na tej trasie zarówno ruch towarowy jak i pasażerski. O modernizacji odcinka linii nr 25 Skarżysko-Kamienna – Sandomierz piszemy tutaj. Od 2020 roku mają nią kursować pociągi z Warszawy do Rzeszowa.

 
Aktualne dopuszczalne prędkości wg openrailwaymap.org

– Wspólnie z marszałkiem Ortylem jest naszą wielką ambicją i marzeniem przywrócić Mielcowi kolej, aby podróż pomiędzy Mielcem a Dębicą i resztą Polski znów była możliwa i stanowiła realną alternatywę dla samochodów. Obecne władze PKP są bardzo zdeterminowane, aby modernizację zacząć jak najszybciej, a cała inwestycja znajduje się na liście inwestycji priorytetowych PLK. Dziś mogę powiedzieć, że w Mielcu znów w niedalekiej przyszłości pojawią się pociągi – podsumowuje Poręba.



tekst alternatywny
 Europejskie Forum Taborowe 2017
Warszawa, 15 marca 2017 r.


Weź udział w największej i najbardziej prestiżowej konferencji w Europie Środkowo-Wschodniej, poświęconej rynkowi produkcji i modernizacji taboru kolejowego. Co roku podejmowane są tematy planowanych zakupów w regionie, nowoczesnych technologii i innowacyjności w konstruowaniu oraz utrzymaniu pojazdów szynowych, zwłaszcza odnośnie zużycia energii, designu i podzespołów. 

Dowiedz się więcej


Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2017
NUMER 03/2017
Tematem numeru jest trwająca już od trzech lat perspektywa finansowa Unii Europejskiej. W raporcie sprawdziliśmy, jak przebiega wydawanie unijnych środków przez kolej i samorządy. O środkach UE rozmawialiśmy z dwoma kluczowymi osobami: Witoldem Słowikiem, podsekretarzem stanu w Ministerstwie Rozwoju oraz Przemysławem Gorgolem, dyrektorem z Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Oprócz tego, w numerze podejmujemy "Piekielnie trudny temat" nowej linii kolejowej w Małopolsce i przyglądamy się przyszłości wąskotorówek. Rozmawiamy również z Macieje Lignowskim oraz Philippem Müllerem. Czytelników zainteresuje również z pewnością taborowe podsumowanie 2016 roku oraz relacja z wizyty w zakładach utrzymania taboru grupy Colas Rail we Francji. 


 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS