NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Mniej tanich biletów na Pendolino? Oferta Super Promo objęta tajemnicą

| Michał Szymajda 27.04.2017 147

Mniej tanich biletów na Pendolino? Oferta Super Promo objęta tajemnicą
Fot. Damian Nowak, SM42.PL
Internauci informują nas o zmniejszającej się puli biletów w ofercie Super Promo na najpopularniejsze połączenia przewoźnika obsługiwane pociągami Pendolino i wagonowymi składami EIC. Mniej ma być ich zwłaszcza w relacji Kraków – Warszawa.
– PKP Intercity po cichu wycofuje bilety za 49 złotych. Bilety w relacji Kraków – Warszawa w promocyjnej cenie 49 zł można kupić tylko na pojedyncze kursy, z miesięcznym wyprzedzeniem – można przeczytać na twitterowym profilu Pociąg-Autobus-Góry.

Postanowiliśmy samodzielnie sprawdzić, jak wygląda sprawa z dostępnością biletów w ofercie Super Promo. Sytuacja nie maluje się tak czarno, jak zwracają na to uwagę aktywiści z Pociąg-Autobus-Góry (znaleźliśmy bilety za 49 zł na 9, 16 i 18 maja, znalazły się jednak też na 3 maja), ale niewątpliwie tanich biletów jest mniej niż przed rokiem, czy dwoma, gdy pociągi Pendolino zaczynały kursowanie po polskich torach. Zdecydowanie mniej jest ich w niedzielę oraz w dniach, gdzie występują szczyty przewozowe. Co na to PKP Intercity?

– Pula biletów Super Promo jest przeznaczona na każdy pociąg ekspresowy. Liczba biletów objętych promocją stanowi tajemnicę handlową. Podanie takiej liczby byłoby bardzo cenną wskazówką dla konkurencji – napisała Marta Ziemska, rzecznik prasowy PKP Intercity i trudno mieć o taką odpowiedź pretensję, bowiem informacji o liczbie biletach promocyjnych nie udziela ani Polski Bus, ani Ryanair ani inni przewoźnicy działający na dużą skalę.

– Oferta PKP Intercity obejmuje pulę biletów po 49,00 zł w ofercie Super Promo na trasie Warszawa – Kraków Gł., jednak w regulaminie promocji, ani w najnowszym cenniku, który wszedł w życie 12.03.2017 nie ma wskazanej minimalnej ilości biletów promocyjnych – mówi Marcel Klinowski, szef zespołu ds. transportu Stowarzyszenia Republikanie. Zaznacza przy tym, że w przeszłości, kiedy przewoźnik budował popyt na pociągi kategorii EIP, zdarzały się sytuacje, w których wszystkie bilety były w cenie 49,00 zł, np. na trasie Warszawa – Katowice.

– Nic dziwnego, że wraz ze wzrostem popytu na danej trasie, ilość biletów promocyjnych jest zmniejszana. Pociągi kategorii EIC oraz EIP są uruchamiane na zasadach komercyjnych i cena za podróż jest decyzją handlową przewoźnika. Na trasie Warszawa – Kraków PKP Intercity ma znaczącą przewagę konkurencyjną pod względem czasu przejazdu – również względem transportu lotniczego, biorąc pod uwagę czas przejazdu z centrów miast. Na chwilę obecną nie ma na rynku innego przewoźnika kolejowego, który byłby w stanie świadczyć usługi o podobnych parametrach i póki taki się nie pojawi, to ceny będą na obecnym poziomie – komentuje Klinowski.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Kraków (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Kraków (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS