Partnerzy serwisu:
Pasażer

MIR: Koniec RegioEkspresów do Frankfurtu

Dalej Wstecz
Data publikacji:
26-11-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
MIR: Koniec RegioEkspresów do Frankfurtu
Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju nie będzie dalej finansować uruchomionych latem RegioEkspresów Poznań – Frankfurt nad Odrą – Poznań. Bardzo szybka likwidacja wznowionego połączenia ma związek z cięciami budżetowymi i charakterem podróży. Jak twierdzi MIR, większość pasażerów przemieszcza się pociągami PR w relacjach krajowych, a zapewnienie transportu między dwoma sąsiednimi regionami leży w gestii marszałków.

Wiemy już, że cięcia budżetowe dotyczące oferty międzynarodowej nie skończą się na nieuruchomieniu zaplanowanych nowych połączeń z Wrocławia i Kędzierzyna-Koźla do czeskiego Bogumina. W przyszłym roku kalendarzowym dofinansowaniem z budżetu centralnego nie zostaną objęte także pociągi RegioEkspres Przewozów Regionalnych z Poznania do Frankfurtu nad Odrą. – Nie przewidujemy objęcia tych połączeń kolejowych umową o świadczenie usług publicznych  na rok 2015 – potwierdza Piotr Popa, rzecznik prasowy Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju.

MIR zapewni tylko ofertę-minimum

 – W przyszłym roku minister ds. transportu na dofinansowanie wszystkich przewozów międzynarodowych będzie dysponował niższym limitem dotacji niż w latach poprzednich. Biorąc pod uwagę ograniczenie dostępnych środków, nie ma możliwości utrzymania obecnego zakresu połączeń dotowanych z budżetu państwa – stwierdza Piotr Popa. – Dofinansowaniem zostaną objęte tylko usługi stanowiące niezbędne minimum, które nie mogą być realizowane na zasadach komercyjnych – rozwiewa wątpliwości rzecznik resortu.

Pasażerowie krajowi to kwestia marszałków

Ministerstwo wskazuje jednak także inne powody cofnięcia dofinansowania. Według danych MIR, frekwencja w RegioEkspresach na odcinku granicznym jest niska. – Sugeruje to, że dotowane połączenia służą głównie realizacji przewozów krajowych – stwierdza Piotr Popa i zaznacza, że  bezpośrednia komunikacja kolejowa między Frankfurtem i Poznaniem będzie nadal realizowana pociągami międzynarodowymi uruchamianymi przez PKP Intercity.

Pojawia się i znika... zanim zdobędzie popularność

Choć w krótkiej informacji o nieprzedłużeniu finansowania kursów do Frankfurtu MIR podkreśla, że jeśli połączenia mają duże znaczenie dla lokalnych społeczności, ich dotowanie mogą przejąć marszałkowie, cofnięcie wsparcia z budżetu centralnego będzie niemal z pewnością skutkować likwidacją pociągów. Przypomnijmy, że dwie pary codziennych kursów RE uruchomione zostały zaledwie przed trzema miesiącami. Bezpośrednie pociągi regionalne łączące Wielkopolskę z dużym węzłem kolejowym wschodnich Niemiec wróciły do rozkładu jazdy 8 sierpnia po trwającej półtora roku przerwie. Jeszcze przed ich uruchomieniem wielkopolski urząd marszałkowski jednoznacznie twierdził, że jedynym możliwym wariantem powrotu połączenia jest jego sfinansowanie z budżetu centralnego.

Połączenie obsługiwane jest drogim z punktu widzenia polskiego organizatora taborem niemieckim DB Regio, ale wszystko wskazuje na to, że nie zostanie podjęta próba obniżenia kosztów funkcjonowania linii np. poprzez zmianę taboru na polski przynajmniej na polskim odcinku trasy. Po raz kolejny więc nowa oferta kolei zostanie zlikwidowana szybciej niż zdobyła zaufanie pasażerów, a tegoroczne niepowodzenie może stać się wygodnym argumentem przeciwko wznowieniu kursów w przyszłości.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

RegioEkspres do Frankfurtu ruszy 8 sierpnia

Pasażer

RegioEkspres do Frankfurtu ruszy 8 sierpnia

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 29 lipca 2014

Ruszył Regioekspers do Frankfurtu [zdjęcia]

Fotorelacje

RE do Frankfurtu będzie pociągiem komercyjnym?

Pasażer

RE do Frankfurtu będzie pociągiem komercyjnym?

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 31 grudnia 2014

UMWW nie chce dotować kursów do Frankfurtu

Pasażer

UMWW nie chce dotować kursów do Frankfurtu

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 22 stycznia 2015

Frankfurt nad Odrą zamawia tramwaje. Solaris przeszedł prekwalifikacje

Śšwiat

Drugi koniec połączenia Poznań – Frankfurt już pewny

Pasażer

Drugi koniec połączenia Poznań – Frankfurt już pewny

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 10 sierpnia 2015

Zobacz również:

RegioEkspres do Frankfurtu ruszy 8 sierpnia

Pasażer

RegioEkspres do Frankfurtu ruszy 8 sierpnia

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 29 lipca 2014

Ruszył Regioekspers do Frankfurtu [zdjęcia]

Fotorelacje

RE do Frankfurtu będzie pociągiem komercyjnym?

Pasażer

RE do Frankfurtu będzie pociągiem komercyjnym?

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 31 grudnia 2014

UMWW nie chce dotować kursów do Frankfurtu

Pasażer

UMWW nie chce dotować kursów do Frankfurtu

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 22 stycznia 2015

Frankfurt nad Odrą zamawia tramwaje. Solaris przeszedł prekwalifikacje

Śšwiat

Drugi koniec połączenia Poznań – Frankfurt już pewny

Pasażer

Drugi koniec połączenia Poznań – Frankfurt już pewny

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 10 sierpnia 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5