Miliony z konkursu CUPT. Co planuje kupić Wielkopolska? - Wszystko na temat branży kolejowej: PKP, Intercity, przewozy regionalne, koleje mazowieckie, rozkłady jazdy PKP, Kolej
NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Miliony z konkursu CUPT. Co planuje kupić Wielkopolska?

| Jakub Madrjas 12.02.2018 35

Miliony z konkursu CUPT. Co planuje kupić Wielkopolska?
fot. Mariusz Tuszyński , SM42.pl
Bardzo ciekawy projekt w konkursie CUPT złożyło województwo wielkopolskie. Dzięki jego realizacji, kupi pięć nowych, pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych.
Jak informuje "RK" biuro prasowe urzędu, zakres rzeczowy Projektu „Zakup taboru dla aglomeracyjnych kolejowych przewozów pasażerskich na obszarze Poznańskiej Kolei Metropolitarnej” obejmuje zakup 5 szt. nowych, pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych do obsługi połączeń głównie na odcinku Opalenica – Poznań – Września. 

Dzięki wygraniu konkursu CUPT, zakup będzie współfinansowany ze środków Unii Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020 (działanie 5.2 Rozwój transportu kolejowego poza TEN-T). Całkowita wartość projektu wynosi 120 071 370,00 zł brutto (w tym planowane dofinansowanie z UE w wysokości 50% kosztów kwalifikowanych - 48 750 000,00 zł).

Co na pokładzie?

Tabor będzie dostosowany do obsługi ruchu aglomeracyjnego (2 pary drzwi na człon) z prędkością 160 km/h. Wszystkie zakupione pojazdy będą w pełni zgodne z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności (TSI). Ponadto pojazdy wyposażone będą moduły Europejskiego Systemu Kontroli Pociągu poziomu 2 ERTMS (ETCS + GSM-R).

Dla każdego pojazdu przewidziano m.in. min. 240 miejsc siedzących, 5 automatów biletowych, dwie toalety w układzie zamkniętym, klimatyzację przestrzeni pasażerskiej, system Wi-Fi, system dynamicznej informacji pasażerskiej, monitoring, miejsca dla niepełnosprawnych i do przewozu rowerów, pętle indukcyjne dla osób słabosłyszących, automatyczne odświeżacze powietrza, defibrylatory itp. Pojazdy będą gotowe do zainstalowania systemu PEKA na pokładzie oraz całkowicie przyjazne dla osób niepełnosprawnych. Szczegółowe wymagania techniczne zostaną zawarte w dokumentacji przetargowej.

Na E20 Września - Poznań - Opalenica
 

Zakupiony tabor będzie dedykowany przede wszystkim do obsługi połączeń na linii nr 3 (E20) Warszawa Zachodnia – Kunowice na odcinku wpisującym się w MOF (Miejski Obszar Funkcjonalny) Miasta Poznania. W celu zapewnienia jak największej efektywności przewozów oraz realizację polityki transportowej województwa przyjęto, iż pociągi aglomeracyjne będą kończyły bieg na stacji Września pomimo faktu, iż nie jest ona zlokalizowana na obszarze MOF.

W kierunku zachodnim pociągi będą docierały do stacji Opalenica – pierwszej stacji za granicą obszaru MOF. Ponadto celem maksymalnego wykorzystania zakupionego taboru, biorąc pod uwagę optymalizację obiegowania, tabor będzie również wykorzystywany na innych odcinkach wchodzących w skład MOF (m.in. Poznań – Oborniki – Rogoźno, Poznań – Szamotuły – Wronki, Poznań – Mosina – Czempiń, Poznań – Pobiedziska – Gniezno).

W maju 2018 Województwo Wielkopolskie planuje, zgodnie z opracowanym harmonogramem, ogłosić postepowanie przetargowe na dostawę pojazdów zgodnie z ustawą PZP. Harmonogram dostaw pojazdów powstanie w uzgodnieniu z wybranym wykonawcą, lecz na wykonanie całości zadania przewiduje się do 18 miesięcy od daty podpisania umowy - podsumowuje Urząd.




Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS