NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Mamiński: Podstawiliśmy tabor zastępczy, KMŁ go nie mają

| Jakub Madrjas, Dominik Lebda 16.12.2016 134

Mamiński: Podstawiliśmy tabor zastępczy, KMŁ go nie mają
Fot. Mach240390, GFDL
– To szczęście, że linię obsługują Przewozy Regionalne – bo w przeciwieństwie do Kolei Małopolskich, mają czym zastąpić zdefektowane pojazdy marszałka – komentuje podstawienie EN71 zamiast nowoczesnego taboru prezes PR Krzysztof Mamiński.
Relacje pomiędzy zlecającym przewozy marszałkiem województwa małopolskiego a wykonującymi ich dużą część Przewozami Regionalnymi trudno nazwać idealnymi. Wczoraj wieczorem relacjonowaliśmy szereg zarzutów, które wystosował wobec Polregio za pośrednictwem portalu Twitter marszałek Jacek Krupa. Chodziło o zastąpienie nowoczesnego pojazdu Acatusów Plus starym składem EN71 na trasie SKA do Miechowa.

Tabor zastępczy za zdefektowane pojazdy

Marszałek podkreślał, że zapewnia operatorowi 100% taboru do obsługi linii. Dziś prezes Przewozów Regionalnych Krzysztof Mamiński, na prośbę „Rynku Kolejowego”, odniósł się do zarzutów mniejszościowego udziałowca spółki. – Dwie jednostki, których właścicielem jest marszałek zdefektowały i to szczęście, że linię obsługuje spółka Przewozy Regionalne – bo miała co dać w zamian pasażerom. Jeżeli linia pozostałaby w obsłudze Kolei Małopolskich, to nie wiem jakim taborem miałyby pojechać – skomentował sprawę Krzysztof Mamiński.

O sytuacji rozmawialiśmy również z dyrektorem małopolskiego zakładu PR Andrzejem Siemieńskim. – Od poniedziałku opanowujemy sytuację na trasie Kraków – Sędziszów. To relacja, w której spotkaliśmy się z bardzo dużą frekwencją na którą mam wrażenie, że nikt do tej pory nie reagował – ani dotychczasowy przewoźnik ani organizator. Połączenia były realizowane pojedynczymi sztukami taboru, co kończyło się tym, że do Krakowa skład przyjeżdżał z frekwencją blisko 200%. Widząc co się dzieje, zaczęliśmy wzmacniać składy, zmieniać obiegi części składów, tworząc wahadła w podwójnej trakcji, co wpłynęło na poprawę warunków podróżowania – tłumaczy tło wydarzeń dyrektor. 

– W pewnym momencie zdefektował nowy skład EN64 nr 6 spięty z nr 7. Awaria miała związek z hamulcem, dokładnie z pętlą hamulca bezpieczeństwa pasażera. Wykluczone jest, by w tej sytuacji włączać skład do obiegu. Posiadamy te same zasoby taborowe co Koleje Małopolskie na tej trasie, ale z uwagi na wzmocnienie składów, które wprowadziliśmy, w rezerwie posiadamy tylko jedną sztukę EN64. W pewnym momencie musieliśmy włączyć do obiegu stary typ taboru EN71, żeby nie odwoływać pociągu do Miechowa i powrotnego do Krakowa. Nie odwołaliśmy żadnego pociągu na tej trasie – podkreśla Siemieński.

Szkolenia były dodatkowe

Marszałek Jacek Krupa stwierdził jednak na Twitterze, że problemem nie były awarie taboru, tylko brak przeszkolenia u maszynistów Przewozów Regionalnych. Prezes operatora stanowczo zaprzecza. – Pan marszałek również przed 11 grudnia mówił, że ma wystarczające zasoby a okazało się, że oddał Przewozom Regionalnym milion pociągokilometrów. To jest test na jego wiarygodność – podkreślił Mamiński.

Dyrektor Siemieński wyjaśnia, że do prowadzenia pociągów wystarczyła maszynistom spółki autoryzacja bezpieczeństwa, którą została wykonana już w miniony piątek i sobotę. Jak dodaje, dopiero maszynista prowadzący pociąg powyżej 130 km/h musi odbyć szkolenie na symulatorze. – My nie prowadzimy składów z taką prędkością, ale zbliżając się do niej podjęliśmy decyzję, żeby nasi maszyniści przeszli takie szkolenie, jako fakultatywne z naszej strony. Niestety niektórzy odebrali to jako funkcję niezbędną – wyjaśnia nieporozumienie.

– 120 pociągów, które Koleje Małopolskie obsługują w obecnie obowiązującym rozkładzie jazdy, funkcjonuje tylko i wyłącznie dzięki wsparciu Przewozów Regionalnych. Prezes Krzysztof Mamiński, obok znanego wszystkim rezultatu negocjacji, pozostał przy wspieraniu KMŁ pracownikami i zapleczem Przewozów Regionalnych. Mowa m.in. o systemie sprzedaży, terminalach mobilnych, zapleczu technicznym np. w kwestii odfekalniania i wielu innych. Gdyby Przewozy Regionalne cofnęły taką formułę współpracy, żaden z pociągów Kolei Małopolskich mógłby nie wyjechać w trasę – podkreśla Andrzej Siemieński.

„Marszałek odreagowuje frustrację”

Oburzony sytuacją marszałek nie szczędził wczoraj na Twitterze przykrych słów Przewozom Regionalnym. Stwierdzenie: "Nie pozwolimy, żeby coś zepsuli. Patrzymy na ręce PolRegio” – było jednym z łagodniejszych, których użył. Jak taka publiczna dyskusja pomiędzy marszałkiem województwa a operatorem, którego on sam wynajął do prowadzenia przewozów wpłynie na zachęcenie pasażerów do korzystania z kolei? – Nie wiem. Jeżeli Pan Marszałek ma wątpliwości, może zadzwonić do mnie – ja mu powiem jak jest naprawdę – a nie odreagowywać na Twitterze frustrację z powodu pomyłki, do której nie chce się przyznać – odpowiada Mamiński.

– Jeżeli nie dogadalibyśmy się co do zmian rozkładowych, to już dziś pasażerowie w Małopolsce nie mogliby korzystać z Kolei Małopolskich. One po prostu nie miały wystarczających zasobów, żeby realizować rozkład jazdy – zaznaczył prezes Przewozów Regionalnych. Przypomnijmy: porozumienie i stosowne umowy pomiędzy województwem małopolskim a Przewozami Regionalnymi i Kolejami Małopolskimi podpisano na dzień przed wejściem w życie nowego rozkładu jazdy. W jego wyniku Koleje Małopolskie straciły część swoich dotychczasowych tras. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Kraków (833)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Kraków (833)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS