NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Małopolska już nie chce krótkich elektrycznych pojazdów serii EN81

| Michał Szymajda 30.08.2016 18

Małopolska już nie chce krótkich elektrycznych pojazdów serii EN81
Małopolska już nie chce krótkich elektrycznych autobusów szynowych serii EN81Fot. Gagorski / lic. CC BY 3.0
Województwo małopolskie kończy przygodę z najkrótszymi elektrycznymi wagonami motorowymi w Polsce. Cztery sztuki jednoczłonowych EN81 wracają, po zakończeniu umowy leasingowej, do firmy, która leasingu udzielała.
Cztery jednoczłonowe elektryczne pojazdy zostały wyleasingowane województwu małopolskiemu na mocy umowy z 2006 roku. Wcześniej, od 2005 roku dwa podobne pojazdy silnikowe były eksploatowane w Małopolsce. Wyprodukowała je bydgoska Pesa, częściowo na podstawie doświadczeń z produkcją jedynego, należącego do WKD, ezt serii EN95. Ostatnia rata leasingowa za cztery pojazdy została opłacona do 31.05.2016r. Zgodnie z zapisami umowy po zakończeniu okresu leasingu województwu małopolskiemu przysługiwało prawo wykupu dowolnej ilości pojazdów. Na to jednak samorząd się nie decyduje.

– Możliwość wykorzystania tych pojazdów na terenie województwa małopolskiego jest ograniczona z uwagi na małą liczbę miejsc pasażerskich (60 miejsc siedzących). Ponadto wykup pojazdów wiązałby się z wysokimi kosztami przeglądów poziomu utrzymania P4 niezbędnych do wykonania w roku 2017 – informuje małopolski urząd marszałkowski.

W Małopolsce wciąż pozostają dwa EN81 kupione jako pierwsze. Dwa kolejne z ośmiu w ogóle wyprodukowanych w Pesie pojazdów są eksploatowane w województwie świętokrzyskim (przeszły m.in. przebudowę wnętrza w ramach którego wymieniono w nich fotele na wygodniejsze). Na początku eksploatacji pojazdy były bardzo awaryjne. Zmieniło się to jednak w toku użytkowania.

W ramach uchwały dotyczącej rezygnacji z wykupu EN81 znalazł się zapis zobowiązujący urzędników marszałka do wykupu dwóch autobusów szynowych SA133 (004 i 005) z rąk leasingodawcy, kupionych w ramach tej samej umowy, co elektryczne pojazdy. Nie zobaczymy ich jednak w Małopolsce aż do końca 2019 roku, są bowiem wydzierżawione pomorskiemu oddziałowi Przewozów Regionalnych.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Małopolska (116)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Małopolska (116)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS