Partnerzy serwisu:
Pasażer

Lubelskie: PKP IC jednak obsłuży stację Radzyń Podlaski

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-03-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Lubelskie: PKP IC jednak obsłuży stację Radzyń Podlaski
fot. Rafał JasińskiDworzec stacji Radzyń Podlaski - stan na 2016 r.
Już od czerwcowej korekty rozkładu jazdy PKP Intercity rozpocznie obsługę trzech kolejnych stacji położonych na terenie powiatów: lubartowskiego, parczewskiego i radzyńskiego. Obsługa nowej trasy wynika wprawdzie z zamknięcia dla ruchu pasażerskiego odcinka Lublin – Garwolin linii nr 7, jednak, jak zapewnia przewoźnik, liczby podróżnych korzystających z wymienionych stacji będą analizowane także pod kątem obsługi tej trasy po wykonaniu prac na „siódemce”.

Prace modernizacyjne na linii nr 7 wymuszą skierowanie pociągów dalekobieżnych na linię objazdową. Zamiast przez Dęblin i Pilawę składy do z Lublina do Warszawy pojadą liniami nr 30 Łuków – Lublin Północny oraz fragmentem E20, czyli przez Lubartów, Parczew, Łuków i Siedlce. Za sprawą wprowadzenia postojów na terenie wymienionych powiatów dotychczas nie obsługiwanych przez pociągi dalekobieżne, lepszy do nich dostęp zyska ok. 185 tysięcy mieszkańców. Będą mieli możliwość dojazdu bezpośrednimi pociągami do Lublina i Warszawy, a także m.in. Bydgoszczy, Chełma, Gdańska, Rzeszowa, Szczecina i Zagórza, a w sezonie również na Hel.

TLK w Lubartowie, Parczewie i Radzyniu

Na linii nr 30 pociągi PKP IC zatrzymają się na stacjach: Lubartów, Parczew i Radzyń Podlaski. O ile obsługa pierwszych dwóch wymienionych miejscowości wiadoma była już od momentu opublikowania rocznego rozkładu jazdy pociągów 2016/2017, to postój handlowy w Radzyniu Podlaskim został podany do wiadomości dość niedawno. – Dla stacji Parczew i Lubartów jest to zapewnienie bezpośredniej podróży do/z Warszawy (obecnie przejazd jest realizowany z przesiadką na stacji Lublin). Natomiast postoje na stacji Radzyń Podlaski będą wprowadzone ze względu na znaczące oczekiwania społeczne – informuje „Rynek Kolejowy” Cezary Nowak, rzecznik prasowy przewoźnika.

Zaplanowane postoje w oddalonym od centrum miasta o 7 km Bedlnie Radzyńskim (stacja Radzyń Podlaski) mają tym większe znaczenie, że powiat radzyński jest praktycznie odcięty od połączeń kolejowych. Obecnie na jego terenie obsługiwany jest jedynie zlokalizowany na północnym skraju powiatu przystanek Brzozowica, położony przy torach łączących Łuków z Międzyrzecem Podlaskim. Inaczej jest z powiatami lubartowskim i parczewskim, które obsługiwane są przez pociągi Polregio w liczbie od 3 do 5 par na dobę. Umożliwiają one bezpośredni dojazd do Lublina.

PKP IC zwiększa liczbę postojów handlowych

Decyzja przewoźnika o trzech postojach handlowych na linii nr 30 wpisuje się w trend zwiększania dostępności do pociągów dalekobieżnych. Obecnie PKP Intercity obsługuje 3 przystanki w Zamościu, pociągi TLK zatrzymują się w Tereszpolu Biłgorajskim (miejscowość gminna licząca ok. 1 100 osób, położona przy linii nr 66 Zwierzyniec Towarowy – Stalowa Wola Południe), Trawnikach (miejscowość gminna licząca ok. 2,9 tysiąca mieszkańców, położona między Świdnikiem a Rejowcem) oraz na obu przystankach położonych na terenie Świdnika (okresowo obsługiwany był jeden przystanek). Co warte podkreślenia, PKP Intercity najgęstszą sieć przystanków ma na trasach nieobsługiwanych przez pociągi regionalne wcale lub jedynie sezonowo. Dotyczy to pociągu IC Matejko z Zamościa do Rzeszowa i Szczecina, który na terenie województwa lubelskiego zatrzymuje się na stacjach: Zamość (3 przystanki), Zawada, Szczebrzeszyn, Zwierzyniec, Tereszpol Biłgorajski i Biłgoraj.

Jak wyjaśnia Cezary Nowak, przewoźnik nie planuje zatrzymań pociągów na kolejnych stacjach położonych na liniach kolejowych Lubelszczyzny. Mimo że niektóre przystanki wydają się mieć podobny potencjał do obsługiwanych mniejszych miejscowości. Dotyczy to położonego w pobliżu dużego osiedla mieszkaniowego przystanku Lublin Północny oraz stacji w osadach gminnych: Niedrzwica (władze gminy planują budowę centrum przystankowego, o czym informowaliśmy na portalu transport-publiczny.pl), Szastarka i Wilkołaz. Natomiast poza obecnie obsługiwanymi odcinkami linii kolejowych, w „Planie zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego w zakresie sieci komunikacyjnej w międzywojewódzkich i międzynarodowych przewozach pasażerskich w transporcie kolejowym” zakłada się obsługę linii kolejowej nr 72 praktycznie na całej jej długości. Również przy niej znajdują się większe miejscowości: Hrubieszów, Miączyn i Werbkowice.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5