Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Łowicz: Tunel i wiadukt zamiast kładki i przejazdu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
09-02-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Łowicz: Tunel i wiadukt zamiast kładki i przejazdu
fot. Kasper FiszerZ krajobrazu stacji Łowicz Główny zniknie wkrótce kładka.
Modernizacja linii E20 przyniesie duże zmiany na stacji w Łowiczu. Pewne udogodnienia powstaną także w Kutnie. Inwestycja obejmie również dwa przystanki leżące w województwie łódzkim: Mysłaków oraz Azory. Ten ostatni... nie obsługuje pociągów kierowanych międzynarodową magistralą.

Rozpoczynająca się za kilka miesięcy modernizacja linii E20 na odcinku Sochaczew – Swarzędz będzie miała bardzo duży wpływ na ruch pociągów w Wielkopolsce z uwagi na planowane zamknięcie trasy pomiędzy Koninem a węzłem Września. Roboty obejmą jednak także odcinek leżący na terenie województwa łódzkiego. Zarządca infrastruktury chce przebudować tu dwie ważne stacje: Łowicz Główny i Kutno.

Zburzą kładkę prowadzącą na piętro dworca

W zakresie obsługi podróżnych największe zmiany obejmą tę pierwszą z nich, bo planowana jest likwidacja istniejącej kładki łączącej dworce PKP i PKS. Zamiast niej powstać ma przejście podziemne. – Będzie ono wyposażone w zadaszone schody i windy – zapewnia Zbigniew Wolny z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Zmiana znacząco wpłynie na krajobraz stacji, bo kładka ma bardzo nietypowy układ – z jej górnego poziomu można wejść bezpośrednio na piętro budynku dworcowego.

Zniknie także znajdujący się w obrębie stacji, tuż obok peronów, przejazd kolejowo-drogowy w ul. 3 maja. To jedna z głównych ulic miasta łącząca dworzec kolejowy i autobusowy z jego ścisłym centrum ze Starym Rynkiem. Ruch kołowy jest tam duży, bo ulica leży w ciągu drogi krajowej nr 70 łączącej miasto z drogą S8. – W miejsce przejazdu wybudowany zostanie wiadukt drogowy – zapowiada przedstawiciel PKP PLK.

Oznaczenia dla niewidomych na każdym peronie

W Kutnie przebudowane zostanie natomiast istniejące przejście podziemne, w którym pojawią się windy. Podobnie jak w Łowiczu, modernizacja obejmie wszystkie perony – będą wysokie na 76 cm (w standardzie peronu wysokiego). Zarządca infrastruktury podkreśla, że obie stacje dostosowane zostaną do potrzeb osób o ograniczonej sprawności ruchowej czy niewidomych. – W Kutnie na peronach przewidziano po dwa odpowiednio oznakowane miejsca oczekiwania dla osób na wózkach inwalidzkich. Dla osób niewidzących i niedowidzących na dojściu oraz na zakończeniu peronów zamontowane będą balustrady z informacją napisaną alfabetem Braille'a, a nawierzchnia peronów wyposażona będzie w dotykowe ścieżki ostrzegawcze – opisuje Zbigniew Wolny.

Ponadto przebudowany będzie jeszcze jeden położony w województwie łódzkim przystanek obsługujący pociągi korzystające z linii E20 – leżący pomiędzy Łowiczem a Bednarami Mysłaków. – W miejsce jednego peronu dwukrawędziowego wybudowane zostaną tam dwa perony jednokrawędziowe o wysokości 76 cm. Będą zlokalizowane po obu stronach przejazdu kolejowo-drogowego. Wyposażone zostaną w wiaty, ławki, elementy małej architektury i elementy informacji pasażerskiej – mówi Zbigniew Wolny. Również tam zastosowane zostaną oznaczenia w alfabecie Braille'a.

Przystanek w Kutnie nadal z nazwą Azory

Co ciekawe, modernizacja obejmie także jeden przystanek, na którym pociągi kursujące po magistrali nie zatrzymują się: Azory. Przystanek ten leży w granicach administracyjnych Kutna, ale choć w informacjach prasowych PKP PLK opisywało go już jako Kutno-Azory, ostatecznie nazwa nie zostanie zmieniona. Leży on bezpośrednio przy E20, ale nadal obsługiwać będzie podróżnych korzystających z pociągów kierowanych linią nr 33 w kierunku Płocka i Sierpca.

– W miejscu istniejącego peronu zostanie wybudowany całkowicie nowy peron jednokrawędziowy o wysokości 76 cm – opisuje Zbigniew Wolny. – Staną tam wiaty, przystanek wyposażymy też elementy małej architektury. Dojście na peron przez tory możliwe będzie przejściem w poziomie szyn zabezpieczonym labiryntem – dodaje.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Spore problemy z ruchem pociągów w Warszawie [aktualizacja]

Infrastruktura

Prezes UTK nie zatwierdził cennika PKP PLK

Infrastruktura

Prezes UTK nie zatwierdził cennika PKP PLK

Michał Szymajda 25 lipca 2022

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Spore problemy z ruchem pociągów w Warszawie [aktualizacja]

Infrastruktura

Prezes UTK nie zatwierdził cennika PKP PLK

Infrastruktura

Prezes UTK nie zatwierdził cennika PKP PLK

Michał Szymajda 25 lipca 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5