Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Łowicz: Tunel i wiadukt zamiast kładki i przejazdu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
09-02-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Łowicz: Tunel i wiadukt zamiast kładki i przejazdu
fot. Kasper FiszerZ krajobrazu stacji Łowicz Główny zniknie wkrótce kładka.
Modernizacja linii E20 przyniesie duże zmiany na stacji w Łowiczu. Pewne udogodnienia powstaną także w Kutnie. Inwestycja obejmie również dwa przystanki leżące w województwie łódzkim: Mysłaków oraz Azory. Ten ostatni... nie obsługuje pociągów kierowanych międzynarodową magistralą.

Rozpoczynająca się za kilka miesięcy modernizacja linii E20 na odcinku Sochaczew – Swarzędz będzie miała bardzo duży wpływ na ruch pociągów w Wielkopolsce z uwagi na planowane zamknięcie trasy pomiędzy Koninem a węzłem Września. Roboty obejmą jednak także odcinek leżący na terenie województwa łódzkiego. Zarządca infrastruktury chce przebudować tu dwie ważne stacje: Łowicz Główny i Kutno.

Zburzą kładkę prowadzącą na piętro dworca

W zakresie obsługi podróżnych największe zmiany obejmą tę pierwszą z nich, bo planowana jest likwidacja istniejącej kładki łączącej dworce PKP i PKS. Zamiast niej powstać ma przejście podziemne. – Będzie ono wyposażone w zadaszone schody i windy – zapewnia Zbigniew Wolny z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Zmiana znacząco wpłynie na krajobraz stacji, bo kładka ma bardzo nietypowy układ – z jej górnego poziomu można wejść bezpośrednio na piętro budynku dworcowego.

Zniknie także znajdujący się w obrębie stacji, tuż obok peronów, przejazd kolejowo-drogowy w ul. 3 maja. To jedna z głównych ulic miasta łącząca dworzec kolejowy i autobusowy z jego ścisłym centrum ze Starym Rynkiem. Ruch kołowy jest tam duży, bo ulica leży w ciągu drogi krajowej nr 70 łączącej miasto z drogą S8. – W miejsce przejazdu wybudowany zostanie wiadukt drogowy – zapowiada przedstawiciel PKP PLK.

Oznaczenia dla niewidomych na każdym peronie

W Kutnie przebudowane zostanie natomiast istniejące przejście podziemne, w którym pojawią się windy. Podobnie jak w Łowiczu, modernizacja obejmie wszystkie perony – będą wysokie na 76 cm (w standardzie peronu wysokiego). Zarządca infrastruktury podkreśla, że obie stacje dostosowane zostaną do potrzeb osób o ograniczonej sprawności ruchowej czy niewidomych. – W Kutnie na peronach przewidziano po dwa odpowiednio oznakowane miejsca oczekiwania dla osób na wózkach inwalidzkich. Dla osób niewidzących i niedowidzących na dojściu oraz na zakończeniu peronów zamontowane będą balustrady z informacją napisaną alfabetem Braille'a, a nawierzchnia peronów wyposażona będzie w dotykowe ścieżki ostrzegawcze – opisuje Zbigniew Wolny.

Ponadto przebudowany będzie jeszcze jeden położony w województwie łódzkim przystanek obsługujący pociągi korzystające z linii E20 – leżący pomiędzy Łowiczem a Bednarami Mysłaków. – W miejsce jednego peronu dwukrawędziowego wybudowane zostaną tam dwa perony jednokrawędziowe o wysokości 76 cm. Będą zlokalizowane po obu stronach przejazdu kolejowo-drogowego. Wyposażone zostaną w wiaty, ławki, elementy małej architektury i elementy informacji pasażerskiej – mówi Zbigniew Wolny. Również tam zastosowane zostaną oznaczenia w alfabecie Braille'a.

Przystanek w Kutnie nadal z nazwą Azory

Co ciekawe, modernizacja obejmie także jeden przystanek, na którym pociągi kursujące po magistrali nie zatrzymują się: Azory. Przystanek ten leży w granicach administracyjnych Kutna, ale choć w informacjach prasowych PKP PLK opisywało go już jako Kutno-Azory, ostatecznie nazwa nie zostanie zmieniona. Leży on bezpośrednio przy E20, ale nadal obsługiwać będzie podróżnych korzystających z pociągów kierowanych linią nr 33 w kierunku Płocka i Sierpca.

– W miejscu istniejącego peronu zostanie wybudowany całkowicie nowy peron jednokrawędziowy o wysokości 76 cm – opisuje Zbigniew Wolny. – Staną tam wiaty, przystanek wyposażymy też elementy małej architektury. Dojście na peron przez tory możliwe będzie przejściem w poziomie szyn zabezpieczonym labiryntem – dodaje.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Pojechaliśmy Leo Express z Krakowa do Warszawy [zdjęcia]

Pasażer

Pojechaliśmy Leo Express z Krakowa do Warszawy [zdjęcia]

Łukasz Malinowski, współpraca – Mikołaj Kobryński 27 sierpnia 2025

Przetarg na pociągi dużych prędkości dla PKP Intercity niebawem

Tabor i technika

Leo Express pojedzie z Warszawy do Krakowa. Bilety od 9 zł!

Biznes

Leo Express pojedzie z Warszawy do Krakowa. Bilety od 9 zł!

inf. pras. Leo Express, oprac. MK 27 sierpnia 2025

Zobacz również:

160 km/h z Częstochowy do Opola. Szybciej z Warszawy do Wrocławia

Infrastruktura

160 km/h z Częstochowy do Opola. Szybciej z Warszawy do Wrocławia

inf. pras PKP PLK, oprac. DS 29 października 2024

Czwartkowy wysyp usterek srk na sieci kolejowej

Infrastruktura

Czwartkowy wysyp usterek srk na sieci kolejowej

Michał Szymajda 25 października 2024

PKP PLK podpisała umowę na alternatywną trasę Gliwice - Katowice

Infrastruktura

PKP PLK podpisała umowę na alternatywną trasę Gliwice - Katowice

PKP Polskie Linie Kolejowe 18 października 2024

Pozostałe z wątku:

Pojechaliśmy Leo Express z Krakowa do Warszawy [zdjęcia]

Pasażer

Pojechaliśmy Leo Express z Krakowa do Warszawy [zdjęcia]

Łukasz Malinowski, współpraca – Mikołaj Kobryński 27 sierpnia 2025

Przetarg na pociągi dużych prędkości dla PKP Intercity niebawem

Tabor i technika

Leo Express pojedzie z Warszawy do Krakowa. Bilety od 9 zł!

Biznes

Leo Express pojedzie z Warszawy do Krakowa. Bilety od 9 zł!

inf. pras. Leo Express, oprac. MK 27 sierpnia 2025

Zobacz również:

160 km/h z Częstochowy do Opola. Szybciej z Warszawy do Wrocławia

Infrastruktura

160 km/h z Częstochowy do Opola. Szybciej z Warszawy do Wrocławia

inf. pras PKP PLK, oprac. DS 29 października 2024

Czwartkowy wysyp usterek srk na sieci kolejowej

Infrastruktura

Czwartkowy wysyp usterek srk na sieci kolejowej

Michał Szymajda 25 października 2024

PKP PLK podpisała umowę na alternatywną trasę Gliwice - Katowice

Infrastruktura

PKP PLK podpisała umowę na alternatywną trasę Gliwice - Katowice

PKP Polskie Linie Kolejowe 18 października 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij