Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Lokomotywa na gaz już w regularnej eksploatacji

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
18-02-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Lokomotywa na gaz już w regularnej eksploatacji
Fot. Youtube
Koleje Rosyjskie (RŻD) poinformowały o wprowadzeniu do eksploatacji pierwszej lokomotywy na gaz LNG produkowanej seryjnie.

Prototypową lokomotywę typu GTh1 o numerze 001 zaprezentowano w 2013 roku podczas targów EXPO 1520 w Szczerbince pod Moskwą. Projekt stworzenia takiej lokomotywy został zrealizowany wspólnie przez RŻD i Instytut Technologii Taboru Kolejowego VNIKTI. GTh1 wykorzystuje jako napęd turbinę na skroplony gaz ziemny. To szlakowa lokomotywa dwuczłonowa. Pierwszy człon stanowi blok turbiny i zasilania. Drugi człon wyposażony jest w zbiornik gazu.

Koleje Rosyjskie poinformowały, że pierwszy seryjny egzemplarz lokomotywy GT1h-002 rozpoczyna regularną eksploatację w Kolei Swierdłowskiej – spółki zależnej RŻD, z siedzibą w Jekaterynburgu. Właśnie w obwodzie Swierdłowskim od 2013 roku jazdy odbywała GT1h–001 oraz jej udoskonalona następczyni, a także drugi rozwijany projekt lokomotywy na gaz – TEM19. Produkcja lokomotyw GT1h prowadzona będzie w Ludinowskich Zakładach Produkcji Lokomotyw z Grupy Sinara.

Zbiornik GTh1 może pomieścić do 17 ton paliwa, co wystarcza na 750 km jazdy. Pojazd waży 300 ton i może być wykorzystywany do prowadzenia pociągów towarowych na liniach niezelektryfikowanych z prędkością do 100 km/h. Moc turbiny to 8300 kW. Według założeń projektu, wykorzystanie technologii turbiny gazowej pozwala na zmniejszenie kosztów zużycia paliwa o 27 proc., oleju o 87 proc., napraw o 30 proc. oraz ograniczenie emisji szkodliwych substancji do powietrza przynajmniej pięciokrotnie. W porównaniu z lokomotywą spalinową 2TE116, wykorzystanie pojazdu z turbiną gazową ma zmniejszyć koszty jego użytkowania o łącznie 29 procent.

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Putin zamiast latać, jeździ opancerzonym pociągiem

Prawo i polityka

Putin zamiast latać, jeździ opancerzonym pociągiem

Mateusz Kieruzal, simetra 14 lutego 2023

Koleje Rosyjskie z dobrymi wynikami w przewozach cargo za 2021 rok

Infrastruktura

RŻD z zamówieniem na 200 zupełnie nowych ciężkich lokomotyw spalinowych

Tabor i technika

RŻD i SNCF rozpoczynają wodorową współpracę

Infrastruktura

RŻD i SNCF rozpoczynają wodorową współpracę

Przemysław Farsewicz 30 maja 2021

Zobacz również:

Putin zamiast latać, jeździ opancerzonym pociągiem

Prawo i polityka

Putin zamiast latać, jeździ opancerzonym pociągiem

Mateusz Kieruzal, simetra 14 lutego 2023

Koleje Rosyjskie z dobrymi wynikami w przewozach cargo za 2021 rok

Infrastruktura

RŻD z zamówieniem na 200 zupełnie nowych ciężkich lokomotyw spalinowych

Tabor i technika

RŻD i SNCF rozpoczynają wodorową współpracę

Infrastruktura

RŻD i SNCF rozpoczynają wodorową współpracę

Przemysław Farsewicz 30 maja 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5