NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Łódzkie: Niebawem kolejny przetarg taborowy

| Kasper Fiszer 09.02.2017 94

Łódzkie: Niebawem kolejny przetarg taborowy
Pociąg Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnejfot. Kasper Fiszer
Jeszcze w tym półroczu ma zostać ogłoszony nowy przetarg na tabor dla województwa łódzkiego. Choć urząd marszałkowski nie wskazuje na razie szczegółów zamówienia, pociągi te prawdopodobnie będą służyć do obsługi Łódzko-Warszawskiej Kolei Aglomeracyjnej. Samorząd liczy na uzyskanie na ich zakup funduszy z POIiŚ 2014 – 2020.
Samorząd województwa łódzkiego przedstawił plan organizacji zamówień publicznych na rok 2017. Zakłada on ogłoszenie kilku postępowań związanych z polityką transportową regionu, spośród których najważniejszym ma być przetarg na dostawę taboru kolejowego. Według harmonogramu zawartego w Planie postępowań o udzielanie zamówień publicznych w 2017 r. w UMWŁ ma on zostać ogłoszony już w drugim kwartale tego roku.

Kolejne jednostki zasilą flotę ŁKA?

Inwestycja o nazwie Zakup pasażerskiego taboru kolejowego do obsługi połączeń aglomeracyjnych Polski Centralnej (Dostawa) ma być realizowana z budżetu Departamentu Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego. Środki własne mają być wsparte pieniędzmi pochodzącymi z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020. Łączna wartość projektu wyniesie według dokumentu 123 mln zł netto.

Należy się spodziewać, że w ramach zamówienia do Łodzi trafią kolejne jednostki elektryczne, które będą wykorzystywane w ramach planowanej przez UMWŁ Łódzko-Warszawskiej Kolei Aglomeracyjnej. Jak informował w zeszłym roku urząd, objęłaby ona linię Łódź – Warszawa, ale dokładny zasięg przedsięwzięcia nie jest jeszcze znany. Najprawdopodobniej obsługą połączeń realizowanych w ramach Ł-WKA zajęłaby się Łódzka Kolej Aglomeracyjna.

Wniosek do CUPT nie jest jeszcze gotowy

– Nadal trwają prace nad dokumentacją aplikacyjną umożliwiającą ubieganie się o środki finansowe UE w ramach POIiŚ – mówi Jacek Grabarski z Wydziału Informacji i Komunikacji Społecznej UMWŁ. Wkrótce władze regionu zgłoszą wniosek o dofinansowanie do konkursu ogłoszonego przez Centrum Unijnych Projektów Transportowych. – Do tego czasu nie będziemy udzielać szczegółowych informacji na temat projektu – stwierdza przedstawiciel władz regionu.

Od zeszłego roku Łódzka Kolej Aglomeracyjna prowadzi przewozy na trasie Łódź – Warszawa, ale uruchamia tam pociągi tylko w weekendy. Wojewódzki zakup taboru prawdopodobnie pozwoliłby przewoźnikowi na organizację kursów o charakterze codziennym – być może w takiej skali, by to ŁKA stała się najważniejszym przewoźnikiem na trasie łączącej dwa największe ośrodki centralnej Polski. Niezależnie od łódzkiego przewoźnika pomiędzy Łodzią a Warszawą kursują także pociągi interRegio Przewozów Regionalnych, które dotowane są ze środków UMWŁ.

Zamówienie obejmie najpewniej dostawę i utrzymanie składów

Według informacji przekazanych nam w zeszłym roku tabor dostarczony na potrzeby Ł-WKA miałby być przez okres 15 lat serwisowany przez ich producenta. Takie rozwiązanie sprawdziło się już w przypadku eksploatowanych przez ŁKA Flirtów wyprodukowanych przez koncern Stadler. Przypomnijmy, że spółka otrzyma wkrótce 14 kolejnych składów zamówionych przez samą ŁKA.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Łódzkie (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Łódzkie (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS