NUMER 01/2017
NUMER 01/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej przyszłości
szukaj
Śledź nas:

Łódzkie: Niebawem kolejny przetarg taborowy

| Kasper Fiszer 09.02.2017 94

Łódzkie: Niebawem kolejny przetarg taborowy
Pociąg Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnejfot. Kasper Fiszer
Jeszcze w tym półroczu ma zostać ogłoszony nowy przetarg na tabor dla województwa łódzkiego. Choć urząd marszałkowski nie wskazuje na razie szczegółów zamówienia, pociągi te prawdopodobnie będą służyć do obsługi Łódzko-Warszawskiej Kolei Aglomeracyjnej. Samorząd liczy na uzyskanie na ich zakup funduszy z POIiŚ 2014 – 2020.
Samorząd województwa łódzkiego przedstawił plan organizacji zamówień publicznych na rok 2017. Zakłada on ogłoszenie kilku postępowań związanych z polityką transportową regionu, spośród których najważniejszym ma być przetarg na dostawę taboru kolejowego. Według harmonogramu zawartego w Planie postępowań o udzielanie zamówień publicznych w 2017 r. w UMWŁ ma on zostać ogłoszony już w drugim kwartale tego roku.

Kolejne jednostki zasilą flotę ŁKA?

Inwestycja o nazwie Zakup pasażerskiego taboru kolejowego do obsługi połączeń aglomeracyjnych Polski Centralnej (Dostawa) ma być realizowana z budżetu Departamentu Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego. Środki własne mają być wsparte pieniędzmi pochodzącymi z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020. Łączna wartość projektu wyniesie według dokumentu 123 mln zł netto.

Należy się spodziewać, że w ramach zamówienia do Łodzi trafią kolejne jednostki elektryczne, które będą wykorzystywane w ramach planowanej przez UMWŁ Łódzko-Warszawskiej Kolei Aglomeracyjnej. Jak informował w zeszłym roku urząd, objęłaby ona linię Łódź – Warszawa, ale dokładny zasięg przedsięwzięcia nie jest jeszcze znany. Najprawdopodobniej obsługą połączeń realizowanych w ramach Ł-WKA zajęłaby się Łódzka Kolej Aglomeracyjna.

Wniosek do CUPT nie jest jeszcze gotowy

– Nadal trwają prace nad dokumentacją aplikacyjną umożliwiającą ubieganie się o środki finansowe UE w ramach POIiŚ – mówi Jacek Grabarski z Wydziału Informacji i Komunikacji Społecznej UMWŁ. Wkrótce władze regionu zgłoszą wniosek o dofinansowanie do konkursu ogłoszonego przez Centrum Unijnych Projektów Transportowych. – Do tego czasu nie będziemy udzielać szczegółowych informacji na temat projektu – stwierdza przedstawiciel władz regionu.

Od zeszłego roku Łódzka Kolej Aglomeracyjna prowadzi przewozy na trasie Łódź – Warszawa, ale uruchamia tam pociągi tylko w weekendy. Wojewódzki zakup taboru prawdopodobnie pozwoliłby przewoźnikowi na organizację kursów o charakterze codziennym – być może w takiej skali, by to ŁKA stała się najważniejszym przewoźnikiem na trasie łączącej dwa największe ośrodki centralnej Polski. Niezależnie od łódzkiego przewoźnika pomiędzy Łodzią a Warszawą kursują także pociągi interRegio Przewozów Regionalnych, które dotowane są ze środków UMWŁ.

Zamówienie obejmie najpewniej dostawę i utrzymanie składów

Według informacji przekazanych nam w zeszłym roku tabor dostarczony na potrzeby Ł-WKA miałby być przez okres 15 lat serwisowany przez ich producenta. Takie rozwiązanie sprawdziło się już w przypadku eksploatowanych przez ŁKA Flirtów wyprodukowanych przez koncern Stadler. Przypomnijmy, że spółka otrzyma wkrótce 14 kolejnych składów zamówionych przez samą ŁKA.



tekst alternatywny
 Europejskie Forum Taborowe 2017
Warszawa, 15 marca 2017 r.


Weź udział w największej i najbardziej prestiżowej konferencji w Europie Środkowo-Wschodniej, poświęconej rynkowi produkcji i modernizacji taboru kolejowego. Co roku podejmowane są tematy planowanych zakupów w regionie, nowoczesnych technologii i innowacyjności w konstruowaniu oraz utrzymaniu pojazdów szynowych, zwłaszcza odnośnie zużycia energii, designu i podzespołów. 

Dowiedz się więcej


Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01/2017
NUMER 01/2017
Tematem numeru jest przyszłość kolei. Piszemy więc o najnowszych zdobyczach kolejowej techniki w Europie i Azji, a także o tym, czy przyszłością szybkiego transportu lądowego może być Hyperloop. W Raporcie opisujemy najnowsze programy, które mają przyczynić się do wzrostu innowacyjności polskiej kolei zwłaszcza w obszarze taboru kolejowego. Skoro mowa o taborze - dokładnie opisujemy najnowszą konwersję popularnego w Polsce ezt EN57, którą wykonuje poznański FPS, piszemy też o najnowszych zakupach w Małopolsce, gdzie właśnie dotarły pierwsze Impulsy z Newagu. W nowym numerze publikujemy też trzy ciekawe rozmowy - z panią prezes SKM Warszawa Krystyną Pękałą, z Piotrem Pawłowskim, prezesem Fundacji Integracja, a także z Ignacym Górą, prezesem Urzędu Transportu Kolejowego.

Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS