Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Łódź Fabryczna: raport z postępu prac

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
30-08-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Roman Czubiński

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Łódź Fabryczna: raport z postępu prac
Wykonawca zaczął wylewać strop nad wschodnią głowicą dworca, łączącą przyszłą stację z tunelem. Powstają też elementy infrastruktury drogowej, które planowano wykonać dopiero w przyszłym roku. Trwa oczekiwanie na pozwolenie na budowę tunelu do stacji Łódź Widzew oraz górnej części dworca.

– Zaczęliśmy prace przygotowawcze do budowy tunelu. Będzie on wykonany metodą podstropową, podobnie jak podziemna część dworca – mówi dyrektor kontraktu z ramienia wykonawcy Marcin Zaremba. Dyrektor tłumaczy opóźnienie (poprzednio podawano, że Urząd Wojewódzki wyda pozwolenie pod koniec lipca) koniecznością uwzględnienia uwag wynikających z prawa środowiskowego. Obiekcje mieli też zgłaszać sąsiedzi budowy, m. in. znana z poprzednich etapów inwestycji firma Enkev. – Przewidujemy jednak, że pozwolenie nadejdzie w ciągu najbliższego tygodnia – dodaje.

– Na razie rozpoczęliśmy wylewanie stropu nad wschodnią głowicą stacji, która będzie łączyła się z tunelem – dodaje kierownik budowy Aziz Huseynov. – Pracujemy też cały czas przy stropie nad halą peronową. Pod koniec roku będziemy mogli zacząć wybierać ziemię spod płyty, jednak najpierw musimy odpompować wodę z wykopu – tłumaczy. Ciecz zostanie odprowadzona powstającym właśnie rurociągiem w kierunku Widzewa, poprzez który trafi bezpośrednio do większych zbiorników lub rzek. Wszystko po to – argumentuje kierownik – by nie obciążać miejskiej sieci kanalizacyjnej.

Gdy wykonawca otrzyma pozwolenie na budowę naziemnej części dworca, prace będą toczyły się jednocześnie powyżej i poniżej stropu na poziomie -8. – W tej chwili najbardziej skupiamy się na infrastrukturze drogowej. Robimy to, co planowaliśmy zacząć dopiero w przyszłym roku. Pozostałe zadania wykonujemy zgodnie z harmonogramem – zapewnia M. Zaremba.

Dotychczas wylano już 60% stropu nad przyszłą halą peronową i ponad połowę nad pozostałą częścią podziemnego dworca. Wszystkie prace, ze ścianami szczelinowymi włącznie, pochłonęły około 100 tys. metrów sześciennych betonu i 15 tys. ton stali. Na budowie pracuje 350 pracowników i 6 dźwigów.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5