Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Łódź – Zduńska Wola: Podniesienie prędkości będzie łatwiejsze

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
18-11-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Łódź – Zduńska Wola: Podniesienie prędkości będzie łatwiejsze
fot. Kasper FiszerPociąg PR Łódź – Zduńska Wola – Poznań.
Zarządca infrastruktury wprowadził drobne poprawki w projekcie modernizacji odcinka z Łodzi do Zduńskiej Woli, które mają ułatwić późniejsze podniesienie prędkości do 160 km/h. Na kilku przejazdach założone zostaną rogatki. Poprawi to także bezpieczeństwo ruchu drogowego.

PKP PLK przygotowuje się do rozpoczęcia robót na linii nr 14 na odcinku Łódź Kaliska – Zduńska Wola. Szeroko zakrojone prace mają znacznie poprawić parametry tej istotnej zarówno z punktu widzenia ruchu lokalnego, jak i dalekobieżnego trasy, na której prędkość maksymalna na niektórych odcinkach ograniczona jest nawet do 70 km/h. Wybrany wariant spotykał się jednak z istotną krytyką, bo nie zakłada on podniesienia dopuszczalnej szybkości do 160 km/h pomiędzy Pabianicami a Zduńską Wolą. Pociągi pasażerskie mają tam rozwijać prędkości do 120 km/h.

Przejazdy będą wyposażone w rogatki

Jak informuje zarządca infrastruktury, choć duże zmiany projektowe są na obecnym etapie niemożliwe, w dokumentacji wprowadzono pewne korekty, które mają ułatwić wprowadzenie prędkości maksymalnej 160 km/h dla pociągów pasażerskich w przyszłości. – Chcąc zapewnić możliwie jak najlepsze warunki na linii oraz zminimalizować koszty i zakres ewentualnych przyszłych prac na tym odcinku, dokonaliśmy weryfikacji przygotowanych opracowań pod kątem przyjętego do realizacji zakresu rzeczowego. Uszczegółowiliśmy wybrany wariant inwestycyjny – mówi Łukasz Kwasiborski z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.

Zmiany objęły m.in. likwidację urządzeń mechanicznych i zastąpienie ich urządzeniami przekaźnikowymi z nakładką komputerową. Sześć przejazdów będzie miało natomiast zmienioną kategorię z D na B zamiast, jak planowano wcześniej, na C (obok sygnalizacji świetlnej pojawią się więc także rogatki; obecnie przejazdy te nie są wyposażone w żadne urządzenia sygnalizacyjne). – Zaproponowane rozwiązanie w zupełności wyczerpuje zgodność z decyzją środowiskową i umową o dofinansowanie [z CEF] – podkreśla przedstawiciel PKP PLK.

Konieczne będzie dostosowanie elementów zmodernizowanych wcześniej

– W przyszłości prowadzenie ruchu pociągów na odcinku Łódź Kaliska – Zduńska Wola z prędkością maksymalną 160 km/h możliwe będzie więc po dokonaniu szczegółowej analizy innych wymaganych zmian w infrastrukturze i ustaleniu źródeł finansowania przyszłego projektu – wskazuje Łukasz Kwasiborski. – Z pewnością konieczna będzie również analiza ewentualnego dostosowania np. obiektów inżynieryjnych, [urządzeń] branży elektromagnetycznej oraz przejazdów kolejowych zmodernizowanych ze środków POIiŚ perspektywy 2007 – 2013. Nie obejmą ich bowiem roboty realizowane w ramach aktualnego zadania – dodaje.

Jak informuje PKP PLK, obecnie procedura przetargowa jest na etapie oceny złożonych przez potencjalnych wykonawców ofert. Według założonego harmonogramu prace mają być prowadzone w latach 2018 – 2020. Roboty obejmą także infrastrukturę pasażerską – na szeregu przystanków mają zostać wybudowane nowe, wysokie perony.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Kujawsko-pomorskie: Ruszają prace na szlaku Kretki – Brodnica

Infrastruktura

Kujawsko-pomorskie: Ruszają prace na szlaku Kretki – Brodnica

Kasper Fiszer 27 sierpnia 2025

MI: Z Legnicy do Kamieńca wkrótce w 100 minut

Infrastruktura

MI: Z Legnicy do Kamieńca wkrótce w 100 minut

Kasper Fiszer 27 sierpnia 2025

Zobacz również:

160 km/h z Częstochowy do Opola. Szybciej z Warszawy do Wrocławia

Infrastruktura

160 km/h z Częstochowy do Opola. Szybciej z Warszawy do Wrocławia

inf. pras PKP PLK, oprac. DS 29 października 2024

Czwartkowy wysyp usterek srk na sieci kolejowej

Infrastruktura

Czwartkowy wysyp usterek srk na sieci kolejowej

Michał Szymajda 25 października 2024

PKP PLK podpisała umowę na alternatywną trasę Gliwice - Katowice

Infrastruktura

PKP PLK podpisała umowę na alternatywną trasę Gliwice - Katowice

PKP Polskie Linie Kolejowe 18 października 2024

Pozostałe z wątku:

Kujawsko-pomorskie: Ruszają prace na szlaku Kretki – Brodnica

Infrastruktura

Kujawsko-pomorskie: Ruszają prace na szlaku Kretki – Brodnica

Kasper Fiszer 27 sierpnia 2025

MI: Z Legnicy do Kamieńca wkrótce w 100 minut

Infrastruktura

MI: Z Legnicy do Kamieńca wkrótce w 100 minut

Kasper Fiszer 27 sierpnia 2025

Zobacz również:

160 km/h z Częstochowy do Opola. Szybciej z Warszawy do Wrocławia

Infrastruktura

160 km/h z Częstochowy do Opola. Szybciej z Warszawy do Wrocławia

inf. pras PKP PLK, oprac. DS 29 października 2024

Czwartkowy wysyp usterek srk na sieci kolejowej

Infrastruktura

Czwartkowy wysyp usterek srk na sieci kolejowej

Michał Szymajda 25 października 2024

PKP PLK podpisała umowę na alternatywną trasę Gliwice - Katowice

Infrastruktura

PKP PLK podpisała umowę na alternatywną trasę Gliwice - Katowice

PKP Polskie Linie Kolejowe 18 października 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij