szukaj
Śledź nas:

ŁKA: Oferta WBS będzie udoskonalana

| Roman Czubiński 10.08.2017 6

ŁKA: Oferta WBS będzie udoskonalana
fot. Roman Czubiński
Rozszerzenie dystrybucji, umożliwienie przejazdów pociągami PolRegio oraz Grupy PKP, nowe sposoby promocji, a w perspektywie być może integracja z lokalnym transportem zbiorowym w wybranych miastach – to możliwe kierunki rozwoju Wspólnego Biletu Samorządowego. Według władz Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej WBS już dziś jest jednak ofertą atrakcyjną dla pasażera i stanowi dobry krok w kierunku integracji przewoźników kolejowych.
Najczęstszym przedmiotem krytyki ze strony pasażerów jest ograniczona sieć dystrybucji WBS. Rzecznik ŁKA Marta Markowska nie podziela jednak tej opinii, aplikację SkyCash określając jako „bardzo popularny kanał sprzedaży biletów”. – [Bilet można kupić] również w kasach biletowych i biletomatach stacjonarnych – informuje. Nie wspomina jednak, że w myśl regulaminu usługi zakup w kasie jest możliwy tylko w przedsprzedaży na co najmniej 7 dni przed datą podróży.

Chaos informacyjny

Co więcej, według załącznika do tego samego dokumentu termin rozpoczęcia sprzedaży WBS w poszczególnych kanałach sprzedaży różni się w zależności od konkretnego przewoźnika. O ile w kasach samej ŁKA w istocie już pierwszego dnia obowiązywania oferty można było kupić wspólny bilet, z pozostałych przewoźników taki sam termin zadeklarowały tylko Koleje Mazowieckie oraz Warszawska Kolej Dojazdowa. Koleje Wielkopolskie oferują taką możliwość dopiero od 4 sierpnia, a Koleje Śląskie, Dolnośląskie, Małopolskie oraz Arriva nie określiły nawet terminu jej wprowadzenia. W przypadku zakupu biletu w pociągu konkretną datę zapowiedziały tylko KW – będzie to 1 października (tego samego dnia przewoźnik zacznie sprzedawać WBS także przez Internet, w biletomatach, w pociągu oraz poprzez SkyCash).

Prawie żadnego terminu nie określiły KŚ oraz KD – poinformowano wyłącznie, że sprzedaż poprzez SkyCash było planowane odpowiednio na 1 i 7 sierpnia. Najlepiej na tym tle wypadają Koleje Mazowieckie, w których wszystkie kanały sprzedaży z wyjątkiem zakupu w pociągu zostały uruchomione już 1 sierpnia. Oprócz tego KŚ oferują zakup biletu w tzw. „Punktach na mieście” (placówkach ajencyjnych prowadzących sprzedaż poza dworcami w 13 miejscowościach), a Koleje Małopolskie – poprzez własną aplikacją iMKA. Od najbliższego piątku (11 sierpnia) Arriva zapowiada umożliwienie zakupu poprzez portal e-podróżnik.

Współpraca z PKP i PR? Być może

Rzecznik ŁKA nie odpowiada na pytanie o zasady rozliczeń między SkyCash a przewoźnikami oraz między nimi samymi. Deklaruje natomiast otwartość na współpracę ze spółkami obsługującymi większość połączeń międzywojewódzkich – Przewozami Regionalnymi oraz PKP IC. – Mając świadomość oczekiwań pasażerów, dla których idealnym rozwiązaniem jest jeden bilet na pociągi wszystkich przewoźników w Polsce, ŁKA jest gotowa również do współpracy z innymi przewoźnikami, czy to w ramach Wspólnego Biletu Samorządowego, czy projektu Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa – informuje Markowska, nie precyzując jednak, czy toczą się konkretne rozmowy w sprawie przystąpienia kolejnych spółek do oferty WBS. W podobnym tonie wypowiedział się cytowany już na naszych łamach prezes ŁKA Janusz Malinowski.

– Należy podkreślić, że to oferta pilotażowa, którą będziemy chcieli rozwijać również pod względem jej dostępności – mówi rzecznik łódzkiego przewoźnika. W grę mogą wchodzić zarówno nowe sposoby promocji tej mało jeszcze znanej pasażerom oferty, jak i np. integracja WBS także z komunikacją miejską, przynajmniej w wybranych ośrodkach. – Na chwilę obecną jest jeszcze zbyt wcześnie, aby mówić o wynikach sprzedaży wspólnego biletu – dodaje Markowska.



VII Kongres Kolejowy
 VII Kongres Kolejowy


23 listopada 2017 r. w warszawskim hotelu Sofitel Victoria odbędzie się kolejna, VII edycja Kongresu Kolejowego. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne w branży transportu szynowego, organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wspólnie z Forum Kolejowym - Railway Business Forum. Wszystkie poprzednie edycje Kongresu miały ogromne znaczenie dla branży transportu kolejowego w naszym kraju oraz były jedyną tak szeroką platformą dyskusji poświęconej polskiemu kolejnictwu. W zeszłym roku udział w dyskusjach wzięło ponad 700 osób ze świata polityki, samorządu, nauki, biznesu i przemysłu. W 2017 r. poruszać będziemy m.in. następujące tematy:

• Rola kolei w systemie transportowym państwa – jak przywrócić transportowi szynowemu należne mu miejsce?
• Kolejowe przewozy towarowe – jaki jest potencjał wzrostu sektora?
• Smart Railways – inteligentna kolej na miarę XXI wieku
• Gdzie będzie infrastruktura kolejowa w Polsce w roku 2023?
• Inwestycje w transport kolejowy a oczekiwania wspólnot samorządowych
• Bezpieczeństwo na kolei w Polsce

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, za akredytacją. Zapraszamy do rejestracji pod www.kongreskolejowy.pl

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08/2017
NUMER 08/2017
W najnowszym numerze Rynku Kolejowego rozmawiamy z nowym prezesem Pesy – Robertem Świechowiczem, Mikołaja Wilda pytamy zaś o to, jak będzie wyglądał Centralny Port Lotniczy i jakie przyniesie konsekwencje dla rozwoju kolei. Sprawdzamy, jak idzie (a raczej nie idzie) implementacja systemu ERTM/ETCS w Polsce i co zrobić, aby przyspieszyła. Po raz kolejny zastanawiamy się nad przyszłością Kolei Dużych Prędkości w naszym kraju. Jest to tematem sierpniowego numeru. Opisujemy też zmierzch eksploatacji niezmodernizowanych EN57 i zastanawiamy się jaka będzie przyszłość serii tych kultowych pociągów. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS