Partnerzy serwisu:
Pasażer

ŁKA czeka na tunel średnicowy. Ma już gotową siatkę połączeń

Dalej Wstecz
Data publikacji:
11-04-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
ŁKA czeka na tunel średnicowy. Ma już gotową siatkę połączeń
fot. Martyn Janduła
Otwarcie 7 kwietnia ofert w przetargu PKP PLK na budowę tunelu średnicowego to kolejny krok w kierunku rozwoju sieci kolejowej na terenie Łodzi i województwa łódzkiego. Realizacja tej inwestycji zmieni układ połączeń aglomeracyjnych, regionalnych i krajowych. Pociągi ŁKA będą mogły kursować przez tunel z częstotliwością nawet co 4 minuty. Spółka ma już gotowy schemat połączeń z jego uwzględnieniem.

Tunel średnicowy połączy nowy Dworzec Łódź Fabryczna z Dworcem Łódź Kaliska na południu, a od północy ze stacją Łódź Żabieniec. Inwestycja pozwoli na trasowanie pociągów z północy na południe i ze wschodu na zachód przez ścisłe centrum miasta. 

W części podziemnej znajdą się dwa przystanki kolejowe Łódź Zielona i Łódź Ogrodowa. O ich budowę zabiegał samorząd województwa łódzkiego. – Walczyliśmy o te przystanki i to nam się udało. Cieszę się, że zostały uwzględnione w planach budowy – mówi Witold Stępień, marszałek województwa łódzkiego.

– Spółka przygotowała projekt nowej siatki połączeń w województwie. Wydłużone zostaną dotychczasowe trasy pociągów: z Kutna do Radomska, z Łowicza do Tomaszowa Mazowieckiego/ Opoczna po elektryfikacji oraz z Sieradza do Skierniewic – mówi Andrzej Wasilewski, prezes Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Więcej o gotowości spółki do budowy tunelu średnicowego pisaliśmy tutaj.

Na czas Expo2022 planowane jest uruchomienie nowych linii wahadłowych: W1 ze Zgierza przez tunel i Łódź Fabryczną do Dworca Łódź Widzew i W2 z Pabianic przez tunel i Łódź Fabryczną do Łodzi Widzewa. Pociągi będą kursowały co 8 minut, w tunelu co 4 minuty.

– Spółka ma już zakontraktowanych 14 pojazdów Impuls II. Kolejne projekty inwestycyjne są w trakcie przygotowywania wspólnie z urzędem marszałkowskim – dodaje Janusz Malinowski, członek zarządu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.

Zgodnie z harmonogramem prac PKP PLK inwestycja ma zakończyć się w 2022 roku. Oferty w przetargu złożyło sześć konsorcjów. Wszystkie mieszczą się w zakładanym przez inwestora budżecie.


Po otwarciu tunelu w 2022: nowe połączenia i pociągi nawet co 4 minuty. Mat. ŁKA
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5