Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Linki dla PolRegio zastąpią SA101 i SA102. Gdzie je zobaczymy?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
12-05-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Linki dla PolRegio zastąpią SA101 i SA102. Gdzie je zobaczymy?
Fot. Kamil CesarzLinki w podwójnej trakcji na testach pod Chojnicami
Do Przewozów Regionalnych dotarły już dwa z pięciu zamówionych dwuczłonowych spalinowych zespołów trakcyjnych Link. Ich wprowadzenie na tory zbiega się w czasie z wycofaniem z torów serii SA101 i SA102, które właśnie kończą swoją ponad 20-letnią pracę w spółce.

Pierwszy z gotowych Linków (SA 139) przeznaczonych dla PolRegio zaprezentowany został w Warszawie 27 kwietnia, kiedy to prezes spółki Krzysztof Zgorzelski poinformował o tym, że łącznie pojawi ich się w spółce aż 5. Obecnie dwie sztuki zostały już odebrane przez przewoźnika i przechodzą testy na torach województwa pomorskiego. Należy spodziewać się ich obecności na szlakach wychodzących z Chojnic (a więc np. Chojnice – Tczew, Chojnice – Piła – Krzyż oraz Chojnice – Szczecinek – Słupsk), a w sezonie, prawdopodobnie na odcinku Lębork – Łeba.

– 5 nowoczesnych pociągów typu Link będziemy wykorzystywać do obsługi niezelektryfikowanych linii kolejowych w trzech województwach: pomorskim (3 sztuki), warmińsko-mazurskim (1 sztuka) i łódzkim (1 sztuka) – powiedział Michał Stilger, rzecznik prasowy Przewozów Regionalnych.

Jak się okazuje Linki z Pesy zastąpią starsze pojazdy SA101 i SA102, z którymi pierwotnie mieliśmy pożegnać się już w 2016 roku.

– Obecnie posiadamy jeden sprawny pojazd: SA102-002. W tym roku, po osiągnięciu odpowiedniego przebiegu, zostanie wycofany z ruchu. Do tego czasu będzie mógł obsługiwać m.in. pociągi specjalne na zamówienie. Z kolei pojazd SA101-003, zgodnie z postępowaniem przetargowym, został sprzedany i zezłomowany. Szynobusy SA102-001, SA102-003 i SA101-001 nadal pozostają na stanie naszej firmy. Nie podjęliśmy jeszcze decyzji odnośnie ich przyszłości – wyjaśnił Michał Stilger.

 
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Lubuskie: Ruszył skład wagonowy Polregio

Biznes

Lubuskie: Ruszył skład wagonowy Polregio

Jakub Madrjas 20 lipca 2023

Ruszyła nowa wakacyjna kampania reklamowa Polregio [FILMY]

Pasażer

Mediator w sporze związków z Polregio

Biznes

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Lubuskie: Ruszył skład wagonowy Polregio

Biznes

Lubuskie: Ruszył skład wagonowy Polregio

Jakub Madrjas 20 lipca 2023

Ruszyła nowa wakacyjna kampania reklamowa Polregio [FILMY]

Pasażer

Mediator w sporze związków z Polregio

Biznes

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5