Linię do Wisły zamknięto w samym środku sezonu. Dlaczego? - Wszystko na temat branży kolejowej: PKP, Intercity, przewozy regionalne, koleje mazowieckie, rozkłady jazdy PKP, Kolej
NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Linię do Wisły zamknięto w samym środku sezonu. Dlaczego?

| Jakub Madrjas 01.08.2017 103

Linię do Wisły zamknięto w samym środku sezonu. Dlaczego?
Fot. Czytelnik RK
Czytelnicy „Rynku Kolejowego” skarżą się na dojazd do popularnej latem Wisły. W środku wakacji zamknięto linię kolejową, a autobusy zastępcze stoją w korkach.
– Zamknięcie linii do Wisły w środku sezonu turystycznego to sabotaż – skarżą się Czytelnicy, narzekając na konieczność korzystania z komunikacji zastępczej. Taka sytuacja trwa od 20 lipca i potrwa jeszcze co najmniej przez miesiąc. Przyczyną zamknięcia linii są prace remontowe na dwóch obiektach mostowych na odcinku Wisła Obłaziec – Wisła Uzdrowisko – mówi „Rynkowi Kolejowemu” Jacek Karniewski z PKP PLK. Remont polega na odtworzeniu stanu istniejącego obiektów – konstrukcja mostów zostanie całkowicie rozebrana łącznie z podporami. – Przewiduje się jedynie pozostawienie istniejących fundamentów betonowych, które zostaną wzmocnione – opisuje przedstawiciel PLK.

Jak dodaje, konstrukcje stalowe przęseł zostaną odtworzone w technologii spawanej przy zachowaniu podstawowych parametrów, takich jak rozpiętość i wysokość konstrukcji, wysokość nad terenem oraz wielkość światła pod obiektem. Szacunkowy koszt tych prac to ok. 5,8 mln zł. W związku z tymi robotami 20 lipca do 2 września pociąg IC „Wisła” relacji Warszawa Wschodnia – Wisła Uzdrowisko kończy bieg na stacji Ustroń Polana i dalej na odcinku Ustroń Polana – Wisła Uzdrowisko została wprowadzona zastępcza komunikacja autobusowa. Pociągi Kolei Śląskich kończą bieg na przystanku osobowym Wisła Obłaziec i dalej na odcinku Wisła Obłaziec – Wisła Głębce obowiązuje zastępcza komunikacja autobusowa.

Wprawdzie PLK tłumaczy ogólnie, że „celem remontu tych obiektów inżynieryjnych jest podniesienie komfortu podróżowania oraz prędkości jazdy na obiektach”, jednak na dalszą eksploatację mostów nie zgodził się wojewódzki nadzór budowlany. Nasi Czytelnicy dodają, że nadzór wielokrotnie zwracał uwagę na ich zły stan. Do tego niedawno ruch na tym samym odcinku zawieszono na trzy miesiące z powodu naprawy przepustu, jednak nie wykorzystano tego czasu na prace przy mostach. Jak informuje Jacek Karniewski, PKP Polskie Linie Kolejowego planują zakończenie prac w IV kwartale tego roku.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS