Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Linia do Sanic zostanie wyremontowana

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
26-02-2015
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Linia do Sanic zostanie wyremontowana
W przyszłym roku ma zacząć się remont nieużywanej od lat linii z Jankowej Żagańskiej do Sanic. Choć nieczynna trasa nie przebiega przez znaczniejsze ośrodki miejskie, jej ponowne otwarcie ma pomóc w organizacji transportu wojska. W połowie trasy odgałęzia się od niej bocznica do Potoku Lubuskiego.

W ciągu najbliższych lat otwarta dla ruchu zostanie prawdopodobnie linia kolejowa nr 380 biegnąca z Jankowej Żagańskiej do Sanic, maleńkiej miejscowości tuż przy granicy z Niemcami. Nieobsługiwana od trzech dekad przez pociągi pasażerskie linia, która od lat nie jest wykorzystywana także w ruchu towarowym, nie przebiega przez żadne znaczniejsze ośrodki miejskie, plany jej odtworzenia mogą wydać się więc zaskakujące. Trasa ma jednak znaczenie strategiczne i plany jej remontu związane są z działaniami wojska.

Inwestycja ze środków MON

 – Prace modernizacyjne linii planowane są w latach 2016-2019 – potwierdza Maciej Dutkiewicz z wydziału prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. – Zaplanowaliśmy opracowanie projektów wykonawczych oraz dokumentacji powykonawczej, wymianę torów, naprawę i wymianę rozjazdów, rewitalizację obiektów inżynieryjnych, naprawę nawierzchni przejazdów kolejowo-drogowych oraz wycinkę drzew i krzewów – wylicza przedstawiciel zarządcy infrastruktury.

Inwestycja ma zostać sfinansowana z kasy Ministerstwa Obrony Narodowej, które łoży środki na utrzymanie linii o dużym znaczeniu dla wojska, jeśli to armia jest jedynym lub głównym zainteresowanym w utrzymaniu czy przywróceniu ruchu. – Inwestycja na linii kolejowej nr 380 Jankowa Żagańska – Sanice jest obecnie w sferze planistycznej – usłyszeliśmy w departamencie prasowo-informacyjnym resortu.

Duże znaczenie, ale niska prędkość

W 22. kilometrze 32-kilometrowej trasy, w obrębie stacji Przewóz, odgałęzia się wojskowa bocznica do Potoku Lubuskiego. To fragment poniemieckiej linii lokalnej Przewóz – Przysieka, który dziś utrzymywany jest własnymi siłami przez żołnierzy. To właśnie do jego obsługi służyć ma remont linii łączącej bocznicę z ogólnopolską siecią kolejową. O charakterze planowanych przewozów świadczą założone parametry techniczne infrastruktury, jakie mają zostać uzyskane po zakończeniu prac – dopuszczony ma zostać ruch z prędkością do 40 km/h.

Linia do Sanic jest fragmentem funkcjonującego do II wojny światowej ciągu do Lodenau po niemieckiej stronie Nysy Łużyckiej. Po 1945 roku nigdy nie przywrócono przejezdności odcinka, który w nowym europejskim ładzie stał się fragmentem granicznym. Rola linii znacznie spadła, bo odtąd miała zawsze znaczenie wyłącznie lokalne. Skromny ruch pasażerski (obsługiwany pociągami towarowo-osobowymi) utrzymywano tu do 1984 roku. Obecnie linia jest nieprzejezdna.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

790 mln euro z UE na wojskowe inwestycje na sieci TEN-T

Infrastruktura

790 mln euro z UE na wojskowe inwestycje na sieci TEN-T

Roman Czubiński 26 maja 2023

Jest (niewielka) szansa na rewitalizację linii do Mrągowa

Infrastruktura

Kolej sprawdza się w trudnych warunkach. Wojsko planuje inwestycje

Infrastruktura

Dolnośląskie. Powstanie nowy most kolejowy w mieście-widmo

Infrastruktura

Wojsko rekrutuje na dworcach kolejowych

Prawo i polityka

Wojsko rekrutuje na dworcach kolejowych

inf. pras 13 października 2022

Zobacz również:

790 mln euro z UE na wojskowe inwestycje na sieci TEN-T

Infrastruktura

790 mln euro z UE na wojskowe inwestycje na sieci TEN-T

Roman Czubiński 26 maja 2023

Jest (niewielka) szansa na rewitalizację linii do Mrągowa

Infrastruktura

Kolej sprawdza się w trudnych warunkach. Wojsko planuje inwestycje

Infrastruktura

Dolnośląskie. Powstanie nowy most kolejowy w mieście-widmo

Infrastruktura

Wojsko rekrutuje na dworcach kolejowych

Prawo i polityka

Wojsko rekrutuje na dworcach kolejowych

inf. pras 13 października 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5