NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Libiszewski: Pociąg PKP Cargo do Chin lada moment

| mp/Kurier PAP 27.10.2016 84

Libiszewski: Pociąg PKP Cargo do Chin lada moment
Fot. Rynek Kolejowy
– Mamy nadzieję, że niedługo ruszy transport polskiej żywności do Chin. Jeśli coraz więcej towarów będzie eksportowanych koleją z Polski do Państwa Środka, to ten rodzaj transportu stanie się bardziej opłacalny – mówi w rozmowie z PAP prezes PKP Cargo Maciej Libiszewski.
– Jeśli chodzi o ekspansję zagraniczną, to patrzymy przede wszystkim na wschód. Kolejne wizyty chińskich delegacji powodują, że nie możemy na to patrzeć inaczej. Takim przykładem jest wizyta prezydenta Chin Xi Jinpinga wraz prezydentem Polski Andrzejem Dudą na naszym terminalu w Warszawie w czerwcu tego roku. To właśnie tam prezydent Chin smakował polskie jabłka dostarczone przez polskich rolników – przypomniał Libiszewski.

Jak dodał, podczas tej wizyty zostały podpisane porozumienia, dzięki którym polska żywność jest certyfikowana w Chinach. – Mamy nadzieję, że lada moment transport ruszy do Chin. W tej chwili przeważający kierunek transportu towarów to z Chin do Polski. Jeśli będziemy eksportować towary do Chin, wtedy transport będzie bardziej opłacalny – powiedział.

Dodał, że spółka PKP Cargo często przyjmuje delegacje z różnych chińskich prowincji, które chcą ustanowienia połączenia kolejowego z Polską.  – Każdą z tych prowincji zamieszkuje około 100 mln ludzi. Są to bardzo poważni partnerzy  – powiedział.

W czerwcu Polskę odwiedził przewodniczący ChRL Xi Jinping. W Warszawie podpisał szereg międzyrządowych porozumień ws. inwestycji infrastrukturalnych, m.in. chińskiego projektu Jedwabnego Szlaku, wymiany handlowej oraz współpracy naukowej i kulturalnej. A współpraca w dalszym ciągu się zacieśnia, o czym donosi rynekinfrastruktury.pl.

W czasie wizyty prezydenci Polski i Chin symbolicznie otworzyli linię kolejową na trasie Chiny – Europa pod marką China Railway Express; zgodzili się, że Polska może odgrywać ważną rolę na szlaku handlowym Chiny – UE. Obie strony podkreślały, że chińska inicjatywa Nowego Jedwabnego Szlaku to ogromna szansa dla gospodarek obu krajów. Andrzej Duda i Xi Jinping podpisali też wspólne oświadczenie w sprawie ustanowienia wszechstronnego strategicznego partnerstwa między RP a ChRL – podaje Polska Agencja Prasowa.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Chiny (284)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Chiny (284)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS