NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

LCS z systemem ISKRA pozostanie mimo modernizacji linii nr 68

| jar, Rynek Kolejowy 20.07.2017 6

LCS z systemem ISKRA pozostanie mimo modernizacji linii nr 68
Fot. Rafał Jasiński / Archiwum
Z końcem 2015 r. rozpoczęto eksploatację Lokalnego Centrum Sterowania Niedrzwica, którym objęto newralgiczny odcinek linii Lublin – Przeworsk. Przebudowa trasy nie spowoduje, że dwuletni komputerowy system sterowania ruchem kolejowym zostanie zastąpiony innym.
"Poligon badawczy" a przepustowość

Na jednotorowej lini łączącej Lublin ze Stalową Wolą przez lata problemem była niska przepustowość odcinka Niedrzwica – Kraśnik. Wynikała ona głównie z fizycznej likwidacji stacji Leśniczówka oraz zamknięcia stacji Wilkołaz. Sytuacja jednak uległa poprawie po trwających od 2011 r. pracach, realizowanych na mocy porozumienia między PKP Polskie Linie Kolejowe oraz ELESTER-PKP.

– Projekt poligonu dla systemu ISKRA zrealizowany został z końcem roku 2015, kiedy to komputerowy system sterowania ruchem kolejowym uzyskał świadectwo dopuszczenia do eksplantacji. Od tego czasu ISKRA pracuje w LCS Niedrzwica nieprzerwanie i, co jest szczególnie istotne, niezawodnie – informuje „Rynek Kolejowy” Arkadiusz Kamiński, Specjalista do spraw marketingu w ELESTER-PKP. Systemem objęto trzy stacje – obok tytułowej stacje Lublin Zemborzyce i Wilkołaz. Uruchomienie tej ostatniej podzieliło szlak o długości ok. 24 km.

System ISKRA

Arkadiusz Kamiński wskazuje na mocne strony zastosowanego systemu. – Podstawowymi zaletami systemu ISKRA jest możliwość elastycznego dostosowania do krajowych realiów i uwarunkowań prowadzenia ruchu kolejowego. Odpowiednia struktura systemu oraz zastosowane rozwiązania pozwalają na jego zabudowę na dowolnych posterunkach ruchu, stacjach i liniach kolejowych w kraju z wyłączeniem linii magistralnych – wyjaśnia.

Jak dodaje rozmówca „Rynku Kolejowego”, system został rozbudowany o dodatkowe możliwości. Dodano takie funkcjonalności systemu jak możliwość realizacji jazd manewrowych zorganizowanych oraz jazd pociągowych na sygnał zastępczy, w tym możliwość realizacji jazd na sygnał zastępczy utwierdzony. Mimo to nadal trwają prace nad udoskonaleniem ISKRY.

Modernizacja nie zlikwiduje LCS Niedrzwica

Jak informowaliśmy na naszym portalu, rozpoczęto roboty infrastrukturalne w ramach przebudowy linii nr 68 wraz z jej elektryfikacją na odcinku Lublin – Stalowa Wola Rozwadów. Mimo zaplanowanych kompleksowych prac system ISKRA nie zostanie zdemontowany. Jak zapewnia Łukasz Kwasiborski z Wydziału prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrala, po modernizacji linii nr 68 LCS Niedrzwica z urządzaniami ISKRA nadal będzie spełniał swoją rolę. –Na pozostałej modernizowanej części linii mogą się pojawić nowe urządzenia SRK, ale w tym momencie nie możemy jeszcze mówić o konkretach – kończy.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Lubelskie (977)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Lubelskie (977)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5