Partnerzy serwisu:
Pasażer

Jest film z monitoringu Kolei Wielkopolskich [aktualizacja]

Dalej Wstecz
Data publikacji:
11-10-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Jest film z monitoringu Kolei Wielkopolskich [aktualizacja]
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.plAutobus szynowy Kolei Wielkopolskich
Jak donosi TVN24, na trasie do Wągrowca konduktor wyprosił z pociągu 12-letniego ucznia podstawówki. Ten zamiast "podbitej" legitymacji miał bowiem tylko zaświadczenie dyrektora. Po reformie oświaty w całym kraju brakuje pieczątek. 

Jak donosi TVN24, 12-letni Kacper codziennie dojeżdża pociągiem Kolei Wielkopolskich 20 kilometrów ze Skoków do szkoły w Wągrowcu. Chłopiec ma bilet miesięczny, nie ma jednak podstemplowanej legitymacji. Jak czytamy, po reformie edukacji wiele gimnazjów przekształciło się w podstawówki i zmieniło nazwy. Te jednak obowiązują dopiero od września i właśnie wtedy szkoły mogły zamówić pieczątki potrzebne do podbicia legitymacji.

Nagły zalew zamówień ze szkół w całym kraju przerósł możliwości Mennicy Państwowej, która je produkuje. W efekcie dzieciom kończyła się ważność dokumentów, a szkoły nie miały ich jak przedłużyć. Zamiast przybijania pieczątek wystawiały więc swoim uczniom zaświadczenia. Te miały potwierdzać, że kontynuują edukację i mają prawo do zniżek. 

W przypadku Kacpra, zaświadczenia nie uznała drużyna konduktorska pociągu. Chłopiec został wyrzucony z pociągu przez konduktora właśnie za brak pieczątki. – Pokazałem mu legitymację, powiedział, że nie ma pieczątki i że mnie wyrzuci z pociągu. Pokazałem mu zaświadczenie, ale powiedział, że go to nie interesuje. Musi być podbitka – mówi 12-latek. Z pociągu został wyrzucony w Roszkowie. Stamtąd musiał przejść około 5 kilometrów do Skoków.  

Koleje Wielkopolskie przeprosiły za tą sytuację i zapewniają, że nikt z pociągu dzieci wyrzucać nie będzie, bo to niezgodne z regulaminem. – Wyproszenie na pewno nie powinno mieć miejsca, ewentualnie wystawienie wezwania do zapłaty – mówi TVN24 Julita Kraniecka z Kolei Wielkopolskich. Jak tłumaczy, obsługa pociągu może wyprosić z niego jedynie osoby stanowiące zagrożenie. A takiego nie stwarzał 12-latek. 

Czytaj więcej

Jak dowiedzieliśmy się w Kolejach Wielkopolskich, przewoźnik posiada nagranie z monitoringu z wnętrza pociągu. Jest ono analizowane. O dalszym postępowaniu zdecyduje zarząd spółki.

Ministerstwo Infrastruktury wysłało już informację przewoźnikom, by akceptowali zaświadczenia wydane przez dyrekcje szkół. Z prośbą do przewoźników  o tymczasowe uznawanie zaświadczeń wystawianych przez szkoły na równi z legitymacjami szkolnymi zwrócił się też Prezes Urzędu Transportu Kolejowego. Brak legitymacji lub jej nieważność (do 30 września każdego roku należy przedłużyć ważność legitymacji) uniemożliwia skorzystanie z ulg kolejowych.

– W tej szczególnej sytuacji zwracam się z prośbą, by na określony czas, np. do końca listopada 2017 r., wyjątkowo przyjąć zasadę uznawania zaświadczeń wystawianych przez szkoły, na potrzeby potwierdzenia statusu ucznia – napisał Ignacy Góra, Prezes UTK w piśmie skierowanym do przewoźników kolejowych.

Aktualizacja: Stanowisko Kolei Wielkopolskich

"Po weryfikacji zapisów monitoringu jednoznacznie stwierdzamy, że rzeczywiste wydarzenia mające miejsce w pociągu nr 77628 znacznie odbiegają od sytuacji przedstawionej w mediach. Postępowanie wyjaśniające względem naszego pracownika zawiera informacje, że owy pracownik nie użył słów nakazujące opuszczenie pojazdu, a jedynie pouczył ucznia o konieczności posiadania aktualnego dokumentu" – poinformowały Koleje Wielkopolskie na swoim profilu na Facebooku (pisownia oryginalna). Czekamy na przesłanie przez przewoźnika filmu ze zdarzenia.

Aktualizacja: Film z monitoringu opublikowany

Przewoźnik opublikował nagranie odtwarzania nagrania z monitoringu (jak tłumaczy przewoźnik, film nie może zostać wyeksportowany z uwagi na zabezpieczenia przed edycją). Widać na nim, że dziecko nie zostało fizycznie wyprowadzone z pociągu. Nie wiadomo niestety, jaki przebieg miała rozmowa Kacpra z konduktorem. Nagranie można zobaczyć tutaj. KW przyznają, że oceniając zdarzenie oparli się na nagraniu oraz wyjaśnianiach konduktora. 
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Koleje Wielkopolskie przewiozły 100 milionów pasażerów!

Pasażer

Koleje Wielkopolskie przewiozły 100 milionów pasażerów!

Redakcja/inf. pras. 29 kwietnia 2023

KW: Zakupy piętrowego taboru muszą jeszcze chwilę poczekać

Tabor i technika

2022 rok rekordowy dla Kolei Wielkopolskich

Pasażer

2022 rok rekordowy dla Kolei Wielkopolskich

Jakub Rösler 20 stycznia 2023

Koleje Wielkopolskie: Paliwo drożeje – wybierz koleje

Pasażer

Zobacz również:

Koleje Wielkopolskie przewiozły 100 milionów pasażerów!

Pasażer

Koleje Wielkopolskie przewiozły 100 milionów pasażerów!

Redakcja/inf. pras. 29 kwietnia 2023

KW: Zakupy piętrowego taboru muszą jeszcze chwilę poczekać

Tabor i technika

2022 rok rekordowy dla Kolei Wielkopolskich

Pasażer

2022 rok rekordowy dla Kolei Wielkopolskich

Jakub Rösler 20 stycznia 2023

Koleje Wielkopolskie: Paliwo drożeje – wybierz koleje

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5