NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Kolejowe inwestycje MON 2016–2017

| Kasper Fiszer 02.03.2017 14

Kolejowe inwestycje MON 2016–2017
Pociąg specjalny na linii nr 410 w Grotnikach Drawskichfot. Kasper Fiszer.
Ministerstwo Obrony Narodowej rozpoczęło przygotowania do remontu 55-kilometrowego odcinka linii nr 410. Zakończyły się natomiast finansowane z budżetu resortu prace na trasie do Krapkowic. Przedstawiamy spis najważniejszych inwestycji kolejowych realizowanych na potrzeby wojskowe.
Inwestycje kolejowe finansowane z budżetu Ministerstwa Obrony Narodowej realizowane są najczęściej z dala od wielkich ośrodków miejskich, a ich przebieg z oczywistych względów nie jest szeroko komentowany. Efekty prac są natomiast wielokrotnie trudne do zauważenia, bo z usprawnień korzystają jedynie transporty wojskowe. Tym niemniej, to dzięki finansowaniu z MON od lat niektóre fragmenty sieci kolejowej są utrzymywane w stanie przejezdności, a inne wracają na mapę tras czynnych.

W Krapkowicach koniec remontu, w Sanicach początek

Jednym z takich odcinków jest 36-kilometrowy fragment linii nr 306 Krapkowice – Prudnik. Rozpoczęta w 2013 r. duża inwestycja pozwalająca na przywrócenie tam ruchu została w zeszłym roku zakończona. – Jej koszt zamknął się kwotą ok. 38 mln zł – mówi Katarzyna Jakubowska z Oddziału Mediów Centrum Operacyjnego MON. – Realizacja inwestycji miała na celu zabezpieczenie dojazdu do wojskowej bocznicy kolejowej nr 612 Krapkowice, a tym samym m.in. na wznowienie dostarczania środków zaopatrzenia do Składu Krapkowice 4 Regionalnej Bazy Logistycznej Wrocław transportem kolejowym – tłumaczy przedstawicielka resortu.

W zeszłym roku rozpoczęły się natomiast zapowiadane wcześniej prace na leżącej w województwie lubuskim linii nr 380 Jankowa Żagańska – Sanice o długości 32 km. Udrożnienie trasy ma pochłonąć ok. 40 mln zł. – Zgodnie z ustaleniami rekonesansu przeprowadzonego we wrześniu 2016 r. z udziałem przedstawicieli Centrum Koordynacji Ruchu Wojsk, Biura Zarządzania Kryzysowego Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa i Biura Bezpieczeństwa Polskich Kolei Państwowych SA, prace postępują zgodnie z planem – informuje Centrum Operacyjne MON.

Również tam inwestycja ma pozwolić na wznowienie dostaw realizowanych koleją. Odbiorcą będzie skład Regionalnej Bazy Logistycznej Wrocław w miejscowości Potok, do którego prowadzi odgałęziająca się od linii nr 380 bocznica. Prace potrwają do 2019 r.

Trzy lata przygotowań do remontu linii 410

W 2016 r. rozpoczęły się także prace przygotowawcze do remontu częściowo zamkniętego odcinka linii nr 410 Grotniki Drawskie – Drawno o długości ok. 55 km. Do startu prac ziemnych droga jest jednak wciąż daleka. – Planuje się, że inwestycja zostanie rozpoczęta w 2019 r. – zapowiada Katarzyna Jakubowska. – Wykonanie rewitalizacji tej linii kolejowej będzie miało na celu zabezpieczenie dojazdu do wojskowych bocznic kolejowych nr 839 Złocieniec, 824 Mirosławiec oraz 823 Drawno – wylicza.

W tym roku ma zacząć się natomiast finansowanie ze środków MON prace w Aleksandrowie Kujawskim. – Planuje się rozpoczęcie budowy rampy czołowo-bocznej na tamtejszej stacji kolejowej – wyjaśnia przedstawicielka resortu. Roboty mają potrwać trzy lata.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Aleksandrów Kujawski (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS