NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Kolejny odcinek Nadodrzanki do modernizacji

| Michał Szymajda 14.03.2017 50

Kolejny odcinek Nadodrzanki do modernizacji
Stacja w Namyślinie, która będzie zmodernizowanafot. Kenraiz, CC BY-SA 3.0
PKP PLK ogłosiły kolejny przetarg na modernizację odcinka linii 273, czyli Nadodrzanki. Tym razem chodzi o 20-kilometrowy odcinek linii na północny – zachód od Kostrzyna nad Odrą.
Od kilku lat trwają konsekwentne prace nad poprawą stanu infrastruktury kolejowej linii 273. To linia ważna głównie dla ruchu towarowego, choć kursują po niej również pociągi regionalne i dalekobieżne PKP Intercity. Te ostatnie, po wykonanych w ostatnich latach pracach, między Wrocławiem a Szczecinem kursują już niewiele dłużej niż przez Poznań. W ostatnich tygodniach PLK ogłosiła przetarg na poprawę stanu infrastruktury pomiędzy Wrocławiem a Głogowem, o czym piszemy tutaj. Kolejne istotne prace zapowiedziano także na odcinku Dolna Odra – Krzywin Gryfiński.

Po obu torach z prędkością 120 km/h

Ogłoszony właśnie przetarg dotyczy wykonania dokumentacji projektowej i robót budowlanych na odcinku Namyślin – Boleszkowice – Granica IZ w km 265,980 – 285,000. Zamówienie obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej i uzyskania dla niej wymaganych opinii, uzgodnień itd., wykonanie robót budowlanych a także opracowanie kompleksowej dokumentacji powykonawczej. Głównym celem prac jest podniesienia prędkości szlakowej w obu torach do 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 70 km/h dla pociągów towarowych oraz podniesienie dopuszczalnego nacisku osi na tor do 225 kN. Stanie się to możliwe dzięki wymianie i regulacji nawierzchni torowej (wraz z wymianą tłucznia). Odwodnienia na szlaku zostaną naprawione.

Nowe perony i przebudowane stacje

Zbudowane zostaną nowe perony o wysokości 760 mm na stacjach Namyślin, Boleszkowice, Mieszkowice i na przystanku Bielin. Na stacjach wymienione zostaną rozjazdy. Prace obejmą też systemy sterowania ruchem kolejowym m.in. w zakresie instalacji nowych sygnalizatorów świetlnych i wskaźników, instalacji systemów liczników osi, instalacji urządzeń shp, czy elektrycznych napędów zwrotnicowych.

PKP PLK oszacowała wartość robót na 68 100 000.00 zł netto. Kryterium udzielenia zamówienia jest w 40% termin realizacji, a w 60% cena. Początek realizacji prac projektowych zaplanowano na koniec czerwca 2017 roku, zaś koniec prac budowlanych na połowę maja 2019. Otwarcie ofert będzie miało miejsce 20 kwietnia 2017 roku w poznańskiej siedzibie PKP PLK. Projekt realizowany będzie w ramach zadania pn.: „Modernizacja linii kolejowej nr 273 na odcinku Głogów – Zielona Góra – Rzepin – Dolna Odra wraz z łącznicami nr 821 i 822”.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Kostrzyn (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Kostrzyn (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS