NUMER 01/2018
NUMER 01/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej a CPK
szukaj
Śledź nas:

Kolejne postoje IC Chopin? Ministerstwo uważa, że jedzie już wystarczająco długo

| Michał Szymajda 09.01.2018 108

Kolejne postoje IC Chopin? Ministerstwo uważa, że jedzie już wystarczająco długo
Stacja kolejowa w czeskim BohuminieFot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Poseł Jacek Osuch zwrócił się do Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa z propozycją ustalenia kolejnych postojów pociągu IC Chopin we Włoszczowie i Miechowie. Poseł wróży połączeniu „ogromny sukces”, choć w twierdzeniu tym jest raczej osamotniony.
Zmianę trasy pociągu IC Chopin opisaliśmy na łamach naszego portalu już kilka razy. Nowa, wydłużona trasa i pominięcie Katowic spotkały się z falą krytyki pasażerów. Powoduje to, że według relacji naszych czytelników, odpływ pasażerów z pociągów na odcinkach transgranicznych. Poseł Jacek Osuch chciałby jednak, by pasażerów przybyło w relacji krajowej.

– Proponuję, aby pociąg łączący Warszawę i Wiedeń zyskał dwa dodatkowe postoje w miejscowościach Miechów i Włoszczowa. Takie rozwiązanie byłoby niezwykle korzystne, szczególnie dla mieszkańców powiatu miechowskiego, gdyż od grudnia, aby dojechać do Warszawy podróżni musieliby zdecydować się na przejazd pociągami o niższej kategorii tj. TLK 35102 "Sienkiewicz" (czas przejazdu z Miechowa do Warszawy prawie 4 godziny) i TLK 35100 "Biebrza" (czas przejazdu ponad 3 godziny) – pisze poseł, który jednocześnie pyta o powody braku w składzie wagonu klasy 1.

"Zachować atrakcyjny czas przejazdu"

Ministerstwo informuje, że celem zmiany trasy pociągu dokonanej w połowie grudnia, była „poprawa wyniku finansowego pociągu (…), biorąc pod uwagę, że największe potoki dla pociągów międzynarodowych w kierunku południowym generuje aglomeracja warszawska i małopolska oraz realizacja ustaleń międzynarodowych pomiędzy PKP Intercity S.A. a Kolejami Czeskimi, Austriackimi, Słowackimi i Węgierskimi. Jednocześnie ministerstwo zauważa, że czas przejazdu pociągu mocno wydłużył się.

– Dlatego też, w celu zachowania atrakcyjnego czasu przejazdu dla tego pociągu liczba postojów handlowych została zoptymalizowana. (…) Wprowadzenie dodatkowych postojów na stacji Miechów i Włoszczowa Płn. będzie skutkowało wydłużeniem czasu przejazdu pociągu „Chopin” – uważa MIB. Jednocześnie dodaje, że wprowadzenie zmian w ofercie wymaga ich omówienia m.in. z Kolejami Czeskimi.

Bez klasy 1.

Z informacji przekazanej przez PKP Intercity wynika też, że pociąg nadal będzie zestawiony z wagonów klasy 2., sypialnych i restauracyjnego. Bez wagonu pierwszej klasy.

– Pociąg ten wykorzystuje maksymalną możliwą długość składu i włączenie wagonu klasy pierwszej wymagałoby wyłączenia jednego z wagonów wchodzących aktualnie w skład pociągu. W opinii przewoźnika, powyższa zmiana negatywnie wpłynęłaby na frekwencję w pociągu – podaje ministerstwo.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (41449)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (41449)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01/2018
NUMER 01/2018
Tematem numeru jest przyszłość polskich kolei i ich miejsce w planie transportowym, jaki w związku z podjęciem decyzji o budowie Centralnego Portu Lotniczego przygotował rząd. Sporo miejsca poświęcamy na rozmowy z przedstawicielami czołowych firm z branży kolejowej: Siemensa, KZN Bieżanów, Cargounit. Rozmawiamy też o przyszłości kolei na Pomorzu – z Ryszardem Świlskim, członkiem zarządu województwa pomorskiego. Również o przyszłości transportu w aglomeracji warszawskiej rozmawiamy z prezes Krystyną Pękałą, kierującą stołeczną SKM-ką.

Sporo miejsca poświęcamy problemom transportu towarów. Piszemy np. o najnowszych wynikach PKP Cargo i nielicznych inwestycjach w spółce, rozmawiamy z Radimem Paigerem, kierującym polskim oddziałem producenta taboru Legios Loko, o potencjalne polskiego rynku.

Warto przeczytać obszerny tekst na temat najnowszego produktu Alstomu – pociągu na wodór, a także rozmowę z Leszkiem Miętkiem na temat poziomu bezpieczeństwa przewozów w Polsce. Analizujemy też wdrożony właśnie rozkład jazdy pociągów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS