NUMER 03/2018
NUMER 03/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Taki był rok 2017
szukaj
Śledź nas:

Kolejne postoje IC Chopin? Ministerstwo uważa, że jedzie już wystarczająco długo

| Michał Szymajda 09.01.2018 108

Kolejne postoje IC Chopin? Ministerstwo uważa, że jedzie już wystarczająco długo
Stacja kolejowa w czeskim BohuminieFot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Poseł Jacek Osuch zwrócił się do Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa z propozycją ustalenia kolejnych postojów pociągu IC Chopin we Włoszczowie i Miechowie. Poseł wróży połączeniu „ogromny sukces”, choć w twierdzeniu tym jest raczej osamotniony.
Zmianę trasy pociągu IC Chopin opisaliśmy na łamach naszego portalu już kilka razy. Nowa, wydłużona trasa i pominięcie Katowic spotkały się z falą krytyki pasażerów. Powoduje to, że według relacji naszych czytelników, odpływ pasażerów z pociągów na odcinkach transgranicznych. Poseł Jacek Osuch chciałby jednak, by pasażerów przybyło w relacji krajowej.

– Proponuję, aby pociąg łączący Warszawę i Wiedeń zyskał dwa dodatkowe postoje w miejscowościach Miechów i Włoszczowa. Takie rozwiązanie byłoby niezwykle korzystne, szczególnie dla mieszkańców powiatu miechowskiego, gdyż od grudnia, aby dojechać do Warszawy podróżni musieliby zdecydować się na przejazd pociągami o niższej kategorii tj. TLK 35102 "Sienkiewicz" (czas przejazdu z Miechowa do Warszawy prawie 4 godziny) i TLK 35100 "Biebrza" (czas przejazdu ponad 3 godziny) – pisze poseł, który jednocześnie pyta o powody braku w składzie wagonu klasy 1.

"Zachować atrakcyjny czas przejazdu"

Ministerstwo informuje, że celem zmiany trasy pociągu dokonanej w połowie grudnia, była „poprawa wyniku finansowego pociągu (…), biorąc pod uwagę, że największe potoki dla pociągów międzynarodowych w kierunku południowym generuje aglomeracja warszawska i małopolska oraz realizacja ustaleń międzynarodowych pomiędzy PKP Intercity S.A. a Kolejami Czeskimi, Austriackimi, Słowackimi i Węgierskimi. Jednocześnie ministerstwo zauważa, że czas przejazdu pociągu mocno wydłużył się.

– Dlatego też, w celu zachowania atrakcyjnego czasu przejazdu dla tego pociągu liczba postojów handlowych została zoptymalizowana. (…) Wprowadzenie dodatkowych postojów na stacji Miechów i Włoszczowa Płn. będzie skutkowało wydłużeniem czasu przejazdu pociągu „Chopin” – uważa MIB. Jednocześnie dodaje, że wprowadzenie zmian w ofercie wymaga ich omówienia m.in. z Kolejami Czeskimi.

Bez klasy 1.

Z informacji przekazanej przez PKP Intercity wynika też, że pociąg nadal będzie zestawiony z wagonów klasy 2., sypialnych i restauracyjnego. Bez wagonu pierwszej klasy.

– Pociąg ten wykorzystuje maksymalną możliwą długość składu i włączenie wagonu klasy pierwszej wymagałoby wyłączenia jednego z wagonów wchodzących aktualnie w skład pociągu. W opinii przewoźnika, powyższa zmiana negatywnie wpłynęłaby na frekwencję w pociągu – podaje ministerstwo.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 03/2018
NUMER 03/2018
To był udany rok dla naszego wydawnictwa. W połowie roku do rodziny naszych portali internetowych składającej się dotąd z Rynku Kolejowego, Rynku Infrastruktury i Transportu Publicznego dołączył Rynek Lotniczy. O najważniejszych wydarzeniach mijającego w świetle całego rynku kolejowego roku piszemy w najnowszym Raporcie. Polecamy także m. in. rozmowę z nowym Prezesem Pesy oraz długi wywiad z szefem Przewozów Regionalnych.

 

współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS