Partnerzy serwisu:
Biznes

Koleje niemieckie chcą poprawić jakość swych usług

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
26-12-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Deutsche Bahn

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Koleje niemieckie chcą poprawić jakość swych usług
Rada nadzorcza Kolei Niemieckich (DB) zaakceptowała wieloletni program naprawy i rozwoju kolei. Trzy główne założenia to: uporządkowanie, konsekwencja i ofensywa. To ostatnie ma dotyczyć przede wszystkim punktualności i jakości usług.

Pod hasłem „uporządkowanie” DB rozumie zmiany personalne i strukturalne oraz uproszczenie nazewnictwa – uporządkowanie marek. Przebudowa koncernu odbije się na bilansie firmy. Zdaniem prezesa Rüdigera Grube, dodatkowe obciążenie w ciągu tylko dwóch lat może wynieść nawet 2 miliardy euro, z tego 1,3 mld euro przypadnie na ruch towarowy, a 700 mln to planowane rezerwy. Ostateczny koszt znany będzie dopiero po zamknięciu finansowym lat 2015-2016.

Poprawić punktualność

„Konsekwencja“ to poprawa punktualności pociągów, podniesienie jakości przewozów i serwisu. Na rynku przewozów Grube chce grać ofensywnie – zarówno w zakresie przejazdów towarowych, jak i pasażerskich. Dotyczy to również rynków światowych (DB Schenker Logistics i DB Arriva). W tym celu Grube chce zainwestować w ciągu najbliższych pięciu lat 55 mld euro (50 mld euro w Niemczech – w tym 40 mld euro w infrastrukturę).

Podstawą największej reformy kolei od 1994 roku jest zaplanowany na kilka lat program „Zukunft Bahn”, którym pokieruje zastępca Rüdigera Grubego Volker Kefer. Wesprą go Berthold Huber i Ulrich Weber. Także oni podają konkretny kierunek rozwoju: „punktualne pociągi, pewna informacja oraz stabilna sieć Wi-Fi w pociągach".

Mniej awarii

DB chce ograniczyć liczbę awarii pociągów i sygnalizacji rozbudowując systemy cyfrowe i wprowadzając mobilne jednostki naprawcze. Zreorganizowany system odholowywania uszkodzonych jednostek oraz realistycznie ułożony rozkład jazdy, ze szczególnym uwzględnieniem prowadzonych prac remontowych, ma sprawić, że ponad 80% pociągów dotrze do celu punktualnie.

Lepsza informacja

Od nowego roku stopniowo wprowadzany będzie też nowy system informacyjny dla podróżnych: do przeszłości należeć będą brakujące informacje o zestawieniu składu – uruchomione będą aplikacje mobilne i zainstalowane dodatkowe monitory na dworcach. We wszystkich nowych i wyremontowanych składach oraz na dworcach kolejowych dostępny będzie jednolity portal Wi-Fi (WLAN@DB), bazujący na obecnym, dostępnym w większości ICE.

Obok informacji o ruchu pociągów znajdą się tam także wiadomości, a już wkrótce również muzyka i filmy. Podwyższony komfort przejazdu ma być odczuwalny m.in. w restauracjach pokładowych, a komfort oczekiwania na dworcach i stacjach (szybkie naprawy uszkodzonych wind i schodów ruchomych, modernizacja poczekalni, budowa 350 nowych przystanków kolejowych do 2025 roku).

Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Niemieckie media narzekają na Deutsche Bahn

Tabor i technika

Niemieckie media narzekają na Deutsche Bahn

Michał Szymajda 24 lipca 2023

Nowości taryfowo-rozkładowe z Niemiec

Pasażer

Nowości taryfowo-rozkładowe z Niemiec

Artur Bogdanowicz 04 czerwca 2023

Deutsche Bahn zamawia dodatkowe 17 pociągów ICE3Neo od Siemens Mobility

Tabor i technika

Czy dojdzie do podziału koncernu Deutsche Bahn?

Prawo i polityka

Czy dojdzie do podziału koncernu Deutsche Bahn?

Artur Bogdanowicz 18 kwietnia 2023

Rekordowe pensje zarządu Deutsche Bahn

Biznes

Rekordowe pensje zarządu Deutsche Bahn

Artur Bogdanowicz 31 marca 2023

Zobacz również:

Niemieckie media narzekają na Deutsche Bahn

Tabor i technika

Niemieckie media narzekają na Deutsche Bahn

Michał Szymajda 24 lipca 2023

Nowości taryfowo-rozkładowe z Niemiec

Pasażer

Nowości taryfowo-rozkładowe z Niemiec

Artur Bogdanowicz 04 czerwca 2023

Deutsche Bahn zamawia dodatkowe 17 pociągów ICE3Neo od Siemens Mobility

Tabor i technika

Czy dojdzie do podziału koncernu Deutsche Bahn?

Prawo i polityka

Czy dojdzie do podziału koncernu Deutsche Bahn?

Artur Bogdanowicz 18 kwietnia 2023

Rekordowe pensje zarządu Deutsche Bahn

Biznes

Rekordowe pensje zarządu Deutsche Bahn

Artur Bogdanowicz 31 marca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5