Partnerzy serwisu:
Biznes

Koleje niemieckie chcą poprawić jakość swych usług

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
Harting
METRANS

Data publikacji:
26-12-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Deutsche Bahn

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Koleje niemieckie chcą poprawić jakość swych usług
Rada nadzorcza Kolei Niemieckich (DB) zaakceptowała wieloletni program naprawy i rozwoju kolei. Trzy główne założenia to: uporządkowanie, konsekwencja i ofensywa. To ostatnie ma dotyczyć przede wszystkim punktualności i jakości usług.

Pod hasłem „uporządkowanie” DB rozumie zmiany personalne i strukturalne oraz uproszczenie nazewnictwa – uporządkowanie marek. Przebudowa koncernu odbije się na bilansie firmy. Zdaniem prezesa Rüdigera Grube, dodatkowe obciążenie w ciągu tylko dwóch lat może wynieść nawet 2 miliardy euro, z tego 1,3 mld euro przypadnie na ruch towarowy, a 700 mln to planowane rezerwy. Ostateczny koszt znany będzie dopiero po zamknięciu finansowym lat 2015-2016.

Poprawić punktualność

„Konsekwencja“ to poprawa punktualności pociągów, podniesienie jakości przewozów i serwisu. Na rynku przewozów Grube chce grać ofensywnie – zarówno w zakresie przejazdów towarowych, jak i pasażerskich. Dotyczy to również rynków światowych (DB Schenker Logistics i DB Arriva). W tym celu Grube chce zainwestować w ciągu najbliższych pięciu lat 55 mld euro (50 mld euro w Niemczech – w tym 40 mld euro w infrastrukturę).

Podstawą największej reformy kolei od 1994 roku jest zaplanowany na kilka lat program „Zukunft Bahn”, którym pokieruje zastępca Rüdigera Grubego Volker Kefer. Wesprą go Berthold Huber i Ulrich Weber. Także oni podają konkretny kierunek rozwoju: „punktualne pociągi, pewna informacja oraz stabilna sieć Wi-Fi w pociągach".

Mniej awarii

DB chce ograniczyć liczbę awarii pociągów i sygnalizacji rozbudowując systemy cyfrowe i wprowadzając mobilne jednostki naprawcze. Zreorganizowany system odholowywania uszkodzonych jednostek oraz realistycznie ułożony rozkład jazdy, ze szczególnym uwzględnieniem prowadzonych prac remontowych, ma sprawić, że ponad 80% pociągów dotrze do celu punktualnie.

Lepsza informacja

Od nowego roku stopniowo wprowadzany będzie też nowy system informacyjny dla podróżnych: do przeszłości należeć będą brakujące informacje o zestawieniu składu – uruchomione będą aplikacje mobilne i zainstalowane dodatkowe monitory na dworcach. We wszystkich nowych i wyremontowanych składach oraz na dworcach kolejowych dostępny będzie jednolity portal Wi-Fi (WLAN@DB), bazujący na obecnym, dostępnym w większości ICE.

Obok informacji o ruchu pociągów znajdą się tam także wiadomości, a już wkrótce również muzyka i filmy. Podwyższony komfort przejazdu ma być odczuwalny m.in. w restauracjach pokładowych, a komfort oczekiwania na dworcach i stacjach (szybkie naprawy uszkodzonych wind i schodów ruchomych, modernizacja poczekalni, budowa 350 nowych przystanków kolejowych do 2025 roku).

Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
Harting
METRANS

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

DB podały datę otwarcia nowej stacji w Stuttgarcie opóźnionej o kilka lat

Infrastruktura

DB podały datę otwarcia nowej stacji w Stuttgarcie opóźnionej o kilka lat

Przemysław Farsewicz 02 sierpnia 2025

DB kończą z piwem z beczki i gotówką na pokładach

Pasażer

DB kończą z piwem z beczki i gotówką na pokładach

Przemysław Farsewicz 21 grudnia 2024

Rafamet zbuduje tokarki od utrzymania składów ICE z Deutsche Bahn

Tabor i technika

Rafamet zbuduje tokarki od utrzymania składów ICE z Deutsche Bahn

inf. pras. Rafamet, oprac. ms 14 października 2024

Jakie pociągi z Polski dotrą do Görlitz po elektryfikacji?

Infrastruktura

Jakie pociągi z Polski dotrą do Görlitz po elektryfikacji?

Michał Szymajda 14 października 2024

Autobusy zastępcze DB, czyli koszmarna podróż z Berlina

Pasażer

Autobusy zastępcze DB, czyli koszmarna podróż z Berlina

Łukasz Malinowski 03 października 2024

Zobacz również:

DB podały datę otwarcia nowej stacji w Stuttgarcie opóźnionej o kilka lat

Infrastruktura

DB podały datę otwarcia nowej stacji w Stuttgarcie opóźnionej o kilka lat

Przemysław Farsewicz 02 sierpnia 2025

DB kończą z piwem z beczki i gotówką na pokładach

Pasażer

DB kończą z piwem z beczki i gotówką na pokładach

Przemysław Farsewicz 21 grudnia 2024

Rafamet zbuduje tokarki od utrzymania składów ICE z Deutsche Bahn

Tabor i technika

Rafamet zbuduje tokarki od utrzymania składów ICE z Deutsche Bahn

inf. pras. Rafamet, oprac. ms 14 października 2024

Jakie pociągi z Polski dotrą do Görlitz po elektryfikacji?

Infrastruktura

Jakie pociągi z Polski dotrą do Görlitz po elektryfikacji?

Michał Szymajda 14 października 2024

Autobusy zastępcze DB, czyli koszmarna podróż z Berlina

Pasażer

Autobusy zastępcze DB, czyli koszmarna podróż z Berlina

Łukasz Malinowski 03 października 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij