Partnerzy serwisu:
Pasażer

Koleje Mazowieckie zmieniają rozkład na czas remontu linii radomskiej

Dalej Wstecz
Data publikacji:
31-03-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Koleje Mazowieckie zmieniają rozkład na czas remontu linii radomskiej
Fot. Jan Niezbędny, SM42.pl
PLK i Koleje Mazowieckie poinformowały o kwietniowej korekcie rozkładu jazdy na linii nr 8 Warszawa – Radom związanej z modernizacją odcinka Warszawa Okęcie – Czachówek.

W związku z modernizacją ruch odbywa się po jednym torze. Koleje Mazowieckie w godzinach porannego i popołudniowego szczytu uruchamiają na tym odcinku 17 pociągów. Cykliczną obsługę pasażerów na trasie Góra Kalwaria – Czachówek będzie wykonywała komunikacja zastępcza.

Zmiany w rozkładzie


Pociąg przyspieszony „Radomiak” skierowano drogą okrężną przez Centralną Magistralę Kolejową. Zmienione będą też godziny kursowania pociągu. Z Radomia odjedzie on o 15:42. Z kolei pociąg ze Skarżyska-Kamiennej o godzinie 15:40 będzie kursował 20 minut później, tj o godz. 16:00. Pociąg relacji Skierniewice (15:04) – Warszawa Wschodnia (16:29) będzie kursował do stacji Warszawa Rembertów. Z kolei trasa pociągu odjeżdżającego z Radomia do Warszawy Wschodniej o 13.40 będzie wydłużona do Pilawy.

Jak informują Koleje Mazowieckie, od 4 kwietnia uruchomione zostaną także nowe przyspieszone połączenia z/do Sochaczewa, z postojami na stacjach Teresin Niepokalanów, Błonie, Ożarów Mazowiecki. W godzinach porannych odjazd z Sochaczewa o godz. 05:28 – przyjazd do stacji Warszawa Gdańska o godz. 06:20; w godzinach popołudniowych odjazd ze stacji Warszawa Gdańska o godz. 15:53 i 16:55, przyjazd do Sochaczewa odpowiednio godz. 16:40 i 17:45.

Modernizacja przystanków i linii

Inwestycja PLK na odcinku Warszawa Okęcie – Czachówek kosztować będzie 460 mln zł. Od 13 marca trwa modernizacja stacji Piaseczno. Trwają także prace na przystankach Warszawa Okęcie, Warszawa Jeziorki, Warszawa Dawidy i Czachówek Górny, gdzie budowane są nowe wygodniejsze perony. Modernizacja obejmuje infrastrukturę torową, sieć trakcyjną i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Docelowo prędkość maksymalna na tym odcinku wyniesie 160 km/h.

– Po zakończeniu modernizacji pociągi będą jeździć szybciej, ciszej i punktualniej. Staramy się reagować na pisma i wnioski podróżnych i korekta rozkładu jazdy uwzględnia wiele tych propozycji. Jednakże rozkład jazdy, który możemy zaoferować podróżnym musi uwzględniać ograniczenia techniczne wynikające z prowadzenia remontów linii kolejowych. W związku ze zmniejszeniem liczby pociągów wzmocniliśmy składy pociągów i teraz jeżdżą w zestawieniach złożonych z trzech jednostek – powiedział Dariusz Grajda, wiceprezes Kolei Mazowieckich.

PLK przygotowują się też do dalszych prac na linii nr 8, które podzielone będą na dwa przetargi Czachówek – Warka i Warka – Radom. Zarządca infrastruktury wraz z przewoźnikami i samorządami rozważają obecnie opcje ruchu pociągów podczas remontu linii Grodzisk Mazowiecki – Warszawa. Możliwy jest ruch prowadzony po jednym torze lub zamknięcie obu torów i wprowadzenie komunikacji zastępczej.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5