Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Koleje Mazowieckie odebrały symulator jazdy Flirtem

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
13-01-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Koleje Mazowieckie odebrały nowoczesny symulator jazdy pojazdu kolejowego Flirt. Jest on częścią zamówienia dotyczącego zakupu 71 ezt produkcji firmy Stadler. W lutym symulator będzie do dyspozycji maszynistów Kolei Mazowieckich oraz kursantów - podał przewoźnik.

Na symulator składają się następujące komponenty:
  • stanowisko szkoleniowe - kabina symulacyjna posadowiona na ruchomej platformie,
  • stanowisko lokalizacji i usuwania usterek pojazdu,
  • stanowisko obserwacyjne,
  • stanowisko instruktora,
  • serwerownia.
Kabina symulacyjna ma kształt prostopadłościanu i jest posadowiona na platformie ruchowej. Jej wnętrze odzwierciedla rzeczywistą kabinę pojazdu trakcyjnego najnowszej generacji typu Flirt produkcji Stadlera. Kabina symulacyjna została wyposażona w oryginalne komponenty dostarczone przez firmę Stadler, z oryginalnym, w pełni wyposażonym pulpitem maszynisty, fotelem maszynisty oraz kompletną zabudową kabiny i poszyciem wewnętrznym, tj. ścianami bocznymi, sufitem, podłogą i drzwiami wejściowymi. Odzwierciedlenie rzeczywistej kabiny maszynisty pojazdu Flirt wpłynęło na to, że jest to praktycznie największa kabina nowoczesnego symulatora pojazdu trakcyjnego w Polsce, o długości aż 4 metrów i szerokości 3 metrów. Kabina symulacyjna wraz z wyposażeniem waży 2500 kg - podaje przewoźnik.

Dzięki zastosowaniu nowoczesnej platformy ruchowej o sześciu stopniach swobody posiadającej napęd elektryczny, uzyskano odzwierciedlenie jazdy rzeczywistym pojazdem kolejowym. Platforma podczas symulowanej jazdy wychyla się w różnych kierunkach, imitując drgania, przechyły i przeciążenia, jakie oddziałują na maszynistę podczas jazdy rzeczywistym pojazdem Flirt. Dzięki zastosowaniu pięciu monitorów wysokiej rozdzielczości, odpowiadających za wyświetlanie obrazu widzianego przez szybę czołową i szyby boczne, zapewniających jakość obrazu w formacie 4K UltraHD oraz zastosowaniu do wirtualizacji linii kolejowych nowoczesnego silnika graficznego Unity, wykorzystywanego przy produkcji współczesnych gier komputerowych, uzyskano wysoki poziom odzwierciedlenia linii kolejowych oraz ich otoczenia, z wysokim poziomem szczegółowości. Zapewni to wrażenia z jazdy praktycznie identyczne, jak w rzeczywistym pojeździe kolejowym.

Podczas odbioru technicznego urządzenia obecni byli: Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny KM, Piotr Wakuła, dyrektor Biura Eksploatacyjno-Technicznego KM, Tomasz Jędrysa, kierownik Wydziału Teleinformatyki KM, Adam Półgrabek oraz Daniel Złotkowski, maszyniści instruktorzy KM, Adam Piórkowski, radca prawny KM, Mariusz Dąbrowski, naczelnik Sekcji Napraw i Eksploatacji Taboru Warszawa Grochów, przedstawiciele wykonawcy: firmy SIM Factor: Maciej Grodzicki, kierownik ds. zakupów i logistyki, Andrzej Okrutny, projektant, Igor Dybciak, kierownik produkcji, oraz Michał Leszczyński, programista, a także przedstawiciele firmy Stadler.

- To urządzenie jest nam niezbędne dla realizacji szkoleń na najwyższym poziomie. Jest nieocenionym wkładem w przygotowanie przyszłych maszynistów oraz znakomitym wsparciem dla pracowników drużyn trakcyjnych. W dzisiejszych czasach trudno sobie wyobrazić szkolenie maszynistów bez tego rodzaju urządzenia. Nasza współpraca z firmą SIM Factor układała się dobrze, za co serdecznie dziękuję. Dziękuję oczywiście firmie Stadler, myślę, że sukces związany z instalacją tego nowoczesnego urządzenia jest dobrym prognostykiem na pełną realizację zamówienia w zakresie nowych pojazdów produkowanych dla Kolei Mazowieckich – powiedział podczas odbioru technicznego prezes Czesław Sulima.

- Bardzo się cieszymy, że mogliśmy przekazać Kolejom Mazowieckim pierwszy w Polsce symulator pojazdu Flirt. Dzięki szkoleniom na symulatorze maszyniści mogą testować przeróżne sytuacje w bezpiecznym środowisku, co zapewni w przyszłości bezproblemową i bezpieczną eksploatację pojazdów z pasażerami. Symulator daje także możliwość wirtualnego sprawdzenia, w jaki sposób prowadzić pociągi, by zużycie energii było optymalne, co jest istotne dla efektywnej działalności przewozowej przewoźnika – tłumaczy Magdalena Dankowska, dyrektor projektu w Stadler Polska.

Symulator został zamontowany w infrastrukturze przewoźnika w Sekcji Napraw i Eksploatacji Taboru Warszawa Grochów, gdzie niebawem rozpoczną się szkolenia maszynistów - informują KM. Same Flirty mają zacząć przewozić pasażerów z kilkumiesięcznym opóźnieniem. 
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Warszawa negocjuje wspólny bilet za 365 mln zł

Pasażer

Warszawa negocjuje wspólny bilet za 365 mln zł

Witold Urbanowicz 24 lipca 2023

Koleje Mazowieckie mają zmodernizowany symulator

Innowacje

Koleje Mazowieckie mają zmodernizowany symulator

inf. pras oprac. JM 19 kwietnia 2022

SIM Factor uruchomił 5 nowych symulatorów na Litwie

Infrastruktura

Sim Factor wyszkoli litewskich maszynistów

Infrastruktura

Sim Factor wyszkoli litewskich maszynistów

inf. pras. 20 września 2019

Zobacz również:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Warszawa negocjuje wspólny bilet za 365 mln zł

Pasażer

Warszawa negocjuje wspólny bilet za 365 mln zł

Witold Urbanowicz 24 lipca 2023

Koleje Mazowieckie mają zmodernizowany symulator

Innowacje

Koleje Mazowieckie mają zmodernizowany symulator

inf. pras oprac. JM 19 kwietnia 2022

SIM Factor uruchomił 5 nowych symulatorów na Litwie

Infrastruktura

Sim Factor wyszkoli litewskich maszynistów

Infrastruktura

Sim Factor wyszkoli litewskich maszynistów

inf. pras. 20 września 2019

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5