NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Kolejami Śląskimi do Zakopanego: Od soboty bilety tylko w kasach

| inf. prasowa 21.04.2017 37

Kolejami Śląskimi do Zakopanego: Od soboty bilety tylko w kasach
Fot. Tomasz Falkiewicz, sm42.pl
1 kwietnia ruszyła sprzedaż biletów na specjalny pociąg Kolei Śląskich do Zakopanego. Liczba miejsc jest ograniczona, ale ten, kto jeszcze nie zatroszczył się o „miejscówkę”, ma na to szansę. Przewoźnik ogłosił, że od soboty (22 kwietnia) bilety będzie można nabyć bez uprzedniej rezerwacji internetowej w wybranych kasach Kolei Śląskich.
Pociąg do Zakopanego odjedzie z Katowic 29 IV o godzinie 7:18. Zatrzyma się m.in. w Tychach, Pszczynie, Czechowicach-Dziedzicach, Bielsku-Białej, Żywcu, Suchej Beskidzkiej, Chabówce i Nowym Targu. Do Zakopanego dotrze o godzinie 11:49, a o 14:58 wyruszy w drogę powrotną. Kolejne kursy zaplanowane zostały na 3 maja – wówczas pociąg odjedzie z Katowic o godzinie 9:20, do Zakopanego przyjedzie o 13:58, a trasę powrotną rozpocznie o 17:23. Dzięki powyższemu rozwiązaniu możliwe jest zorganizowanie sobie zarówno 5-dniowego, jak i co najmniej 3-godzinnego pobytu w Tatrach.

Miejsc coraz mniej

– W każdym z czterech pociągów są jeszcze miejsca. Oczywiście największym zainteresowaniem cieszy się pierwszy pociąg do Zakopanego i ostatni powrotny do Katowic – mówi rzecznik prasowy Kolei Śląskich Michał Wawrzaszek.

Bilet zapewniający miejsca siedzące kosztuje 30 zł. Do 21 kwietnia można go zamówić wypełniając prosty formularz na specjalnie stworzonej platformie. Bilety zapewniające miejsce siedzące będzie można nabyć do 28 kwietnia bezpośrednio w Centrum Obsługi Pasażera na Dworcu Głównym w Katowicach oraz w kasach Kolei Śląskich na stacji Bielsko-Biała Główna. Tylko nieliczni mogą natomiast liczyć na to, że bilet w cenie 20 zł będą mogli nabyć w dniu wyjazdu u drużyny konduktorskiej w pociągu – wówczas sprzedawane będą bowiem bilety w bardzo ograniczonej liczbie oraz niegwarantujące miejsc siedzących – Koleje Śląskie chcą w ten sposób zapewnić możliwie wysoki poziom komfortu podróży.

Przejazd do Zakopanego jest trzecim w historii spółki okazjonalnym połączeniem, dzięki któremu można dojechać poza województwo śląskie do bardzo atrakcyjnej turystycznie miejscowości. W lipcu i sierpniu 2012 roku Koleje Śląskie zorganizowały dwa specjalne połączenia „Amber” do Kołobrzegu.

– Połączenia sprzed 5 lat cieszyły się sporym zainteresowaniem. Dużą część pasażerów stanowiły wówczas dzieci chore na cukrzycę. To dla nich głównie organizowane były te przejazdy – wspomina rzecznik prasowy Kolei Śląskich Michał Wawrzaszek.

Konkurując z samochodami i autobusami

Przedstawiciele spółki zdają sobie sprawę, że możliwości dojazdu z Katowic do Zakopanego jest wiele – są to np. autobus, samochód osobowy, pociąg innego przewoźnika. – Nasza propozycja jest jednak wyjątkowa. Po pierwsze zaproponowana przez nas cena jest bardzo atrakcyjna względem innych przewoźników i środków transportu. Korzystnie wypadamy także jeśli chodzi o czas przejazdu. Zakopianka przecież bardzo często korkuje się w dniach, które sprzyjają organizacji wyjazdów. Po trzecie podróż pociągiem trasą na co dzień przez nas nieobsługiwaną będzie nie lada gratką dla miłośników kolei, a na uczestników tej wyprawy czeka dodatkowo mała niespodzianka – zdradza Wawrzaszek.

Specjalnym pociągiem „Giewont” dojedziemy nie tylko do stolicy Tatr, lecz także do wielu innych atrakcyjnych turystycznie miejsc, skąd można wyruszyć m.in. na górskie szlaki, np. w Gorczański Park Narodowy z Pyzówki lub Nowego Targu, z Osielca w Pasmo Policy, czy z Huciska w Pasmo Jałowca. Giewont zatrzyma się również w Chabówce słynącej ze swojego skansenu parowozów (2 km od uzdrowiska Rabka).
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Śląskie (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Śląskie (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS