Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Kolej na trasie Przemyśl – Chyrów znów w grze [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
02-01-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

28 grudnia 2016 roku udało się zorganizować przejazd z wykorzystaniem kolejowego przejścia granicznego Malhowice – Niżankowice. W tym miejscu pociągi nie pojawiały się od 22 lat. Polska drezyna i ukraiński autobus szynowy dowiozły prezenty dla dzieci polskich i ukraińskich w ramach akcji „Mikołaj bez granic”.

Drezyna wyruszyła z Przemyśla do Niżankowic linią 102. Po przekroczeniu granicy (na tę okazję stworzono tu tymczasowy posterunek graniczny) polska drezyna WMB 10 i ukraiński autobus szynowy 620M (produkcji bydgoskiej Pesy) spotkały się na kolejowej granicy w Niżankowicach. Dalej wszyscy pasażerowie udali się do Chyrowa z paczkami świątecznymi dla dzieci. Wcześniej, jesienią 2016 roku, aktywiści, społecznicy, strażacy i kolejarze z PKP PLK wykonali tytaniczną pracę w celu oczyszczenia zarośniętego, nieprzejezdnego szlaku.

Po linii 102 do 1994 roku kursowały pociągi pasażerskie (pociąg pospieszny Solina w relacji Warszawa – Zagórz), do których, na terytorium Ukrainy, nie wpuszczano, ani nie wypuszczano pasażerów. Pociągami można było eksterytorialnie przejechać z Przemyśla do Ustrzyk Dolnych i Zagórza. Po tym roku linia na odcinku ukraińskim została wyremontowana ze zmianą rozstawu toru na wschodni, pozostawiono jednak możliwość zainstalowania splotu w przyszłości, tak by pociągi przejeżdżające z Polski na Ukrainę mogły powrócić. „Europejskich” szyn w podkładach jednak nigdy nie zainstalowano. Dlatego 28 grudnia w Niżankowicach konieczne było przejście z jednego pociągu do drugiego z paczkami dla dzieci. Od Chyrowa w Zagórza można wyprawiać pociągi normalnotorowe, dzięki normalnotorowemu i szerokotorowemu splotowi.

Jakie perspektywy ma linia kolejowa? – Jestem zdania, że przewozy na linii należałoby przywrócić. Pociągi w takiej relacji przydałyby się zarówno nam jak i Polakom. Będę, wraz z Ukraińskimi Kolejami, podejmować działania w tej sprawie – powiedział Andrej Łopuszyńskij, poseł do ukraińskiego parlamentu z Chyrowa, gdzie ostatnie pociągi pasażerskie z Polski (z Sanoka), dojechały w listopadzie 2010 roku. Po tym okresie Przewozy Regionalne wstrzymały ich kursowanie. Główną przyczyną zatrzymania komunikacji były powtarzające się dewastacje taboru przez przemytników oraz przez poszukujących kontrabandy celników.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5