28 grudnia 2016 roku udało się zorganizować przejazd z wykorzystaniem kolejowego przejścia granicznego Malhowice – Niżankowice. W tym miejscu pociągi nie pojawiały się od 22 lat. Polska drezyna i ukraiński autobus szynowy dowiozły prezenty dla dzieci polskich i ukraińskich w ramach akcji „Mikołaj bez granic”.
Drezyna wyruszyła z Przemyśla do Niżankowic linią 102. Po przekroczeniu granicy (na tę okazję stworzono tu tymczasowy posterunek graniczny) polska drezyna WMB 10 i ukraiński autobus szynowy 620M (produkcji bydgoskiej Pesy) spotkały się na kolejowej granicy w Niżankowicach. Dalej wszyscy pasażerowie udali się do Chyrowa z paczkami świątecznymi dla dzieci. Wcześniej, jesienią 2016 roku, aktywiści, społecznicy, strażacy i kolejarze z PKP PLK wykonali tytaniczną pracę w celu oczyszczenia zarośniętego, nieprzejezdnego szlaku.
Po linii 102 do 1994 roku kursowały pociągi pasażerskie (pociąg pospieszny Solina w relacji Warszawa – Zagórz), do których, na terytorium Ukrainy, nie wpuszczano, ani nie wypuszczano pasażerów. Pociągami można było eksterytorialnie przejechać z Przemyśla do Ustrzyk Dolnych i Zagórza. Po tym roku linia na odcinku ukraińskim została wyremontowana ze zmianą rozstawu toru na wschodni, pozostawiono jednak możliwość zainstalowania splotu w przyszłości, tak by pociągi przejeżdżające z Polski na Ukrainę mogły powrócić. „Europejskich” szyn w podkładach jednak nigdy nie zainstalowano. Dlatego 28 grudnia w Niżankowicach konieczne było przejście z jednego pociągu do drugiego z paczkami dla dzieci. Od Chyrowa w Zagórza można wyprawiać pociągi normalnotorowe, dzięki normalnotorowemu i szerokotorowemu splotowi.
Jakie perspektywy ma linia kolejowa? – Jestem zdania, że przewozy na linii należałoby przywrócić. Pociągi w takiej relacji przydałyby się zarówno nam jak i Polakom. Będę, wraz z Ukraińskimi Kolejami, podejmować działania w tej sprawie – powiedział Andrej Łopuszyńskij, poseł do ukraińskiego parlamentu z Chyrowa, gdzie ostatnie pociągi pasażerskie z Polski (z Sanoka), dojechały w listopadzie 2010 roku. Po tym okresie Przewozy Regionalne wstrzymały ich kursowanie. Główną przyczyną zatrzymania komunikacji były powtarzające się dewastacje taboru przez przemytników oraz przez poszukujących kontrabandy celników.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.