NUMER 03/2018
NUMER 03/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Taki był rok 2017
szukaj
Śledź nas:

KM z nowoczesnym systemem antyoblodzeniowym

| inf. pras. 01.07.2016 5

KM z nowoczesnym systemem antyoblodzeniowym
Fot. Koleje Mazowieckie
Koleje Mazowieckie zamontowały system antyoblodzeniowy Corail na terenie najnowocześniejszej w Europie myjni taboru kolejowego w Tłuszczu. To drugie tego typu urządzenie zakupione przez przewoźnika. Poprzednie zamontowano w grudniu 2014 roku na terenie Sekcji Napraw i Eksploatacji Taboru Warszawa Grochów. 
Wraz z instalacją kolejnego systemu KM wkracza do grupy najlepiej przygotowanych do warunków zimowych europejskich przewoźników kolejowych. Swoimi działaniami inwestycyjnymi KM realizuje w praktyce ogólnoeuropejskie podejście, mające na celu zapobieganie problemom związanym z eksploatacją taboru zimą.

– Działanie tego systemu wprost przełoży się na wzrost bezpieczeństwa przewozów, a tym samym na podniesienie jakości świadczonych usług. Znacznie poprawią się także warunki pracy i bezpieczeństwo pracowników – mówi Czesław Sulima, dyrektor eksploatacyjny, członek zarządu KM.

Dzięki zastosowaniu systemu, na pojazdach osadza się do 90% mniej lodu. System składa się z: kontenera systemowego, układu natryskiwania płynu zabezpieczającego przed oblodzeniem, korytek zbiorczych pracujących w systemie zamkniętym, urządzeń kontrolno-pomiarowych, układów sterowania procesami natryskiwania oraz czujników pozwalających na precyzyjny natrysk. System jest sterowny ze stanowiska operatora za pomocą programu komputerowego. Urządzenie jest przystosowane do pracy w temperaturze do -30 st. przez całą dobę. Zamontowany układ nie ingeruje w sieć trakcyjną, a urządzenie posiada funkcję oszczędzania energii.

Użytkowanie systemu to przede wszystkim zwiększenie efektywności działań obsługowych w okresie zimowym oraz jedna z oznak dbałości KM o ciągły wzrost bezpieczeństwa pracowników wykonujących obowiązki związane z odladzaniem. Nie bez znaczenia jest także poprawa warunków pracy oraz skrócenie czasu obsługi.

– Usuwanie lodu i śniegu z podwozi taboru to praca szczególnie niebezpieczna i czasochłonna dla pracowników, a wykonują ją zarówno w dzień jak i w porze nocnej. Dlatego zamontowany system znacząco poprawi bezpieczeństwo pracy – mówi Henryk Kawęcki, dyrektor Oddziału Usług Utrzymania.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Tłuszcz (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Innowacje
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Tłuszcz (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 03/2018
NUMER 03/2018
To był udany rok dla naszego wydawnictwa. W połowie roku do rodziny naszych portali internetowych składającej się dotąd z Rynku Kolejowego, Rynku Infrastruktury i Transportu Publicznego dołączył Rynek Lotniczy. O najważniejszych wydarzeniach mijającego w świetle całego rynku kolejowego roku piszemy w najnowszym Raporcie. Polecamy także m. in. rozmowę z nowym Prezesem Pesy oraz długi wywiad z szefem Przewozów Regionalnych.

 

współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS