NUMER 01/2018
NUMER 01/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej a CPK
szukaj
Śledź nas:

Katastrofa kolejowa w Niemczech. Rannych 47 osób

| PAP/jm, Rynek Kolejowy/Artur Bogdanowicz 06.12.2017 72

Katastrofa kolejowa w Niemczech. Rannych 47 osób
Fot. Straż Pożarna (Feuerwehr Meerbusch)
Katastrofa kolejowa w Niemczech. Rannych 47 osób
Katastrofa kolejowa w Niemczech. Rannych 47 osób
Katastrofa kolejowa w Niemczech. Rannych 47 osób
Wczoraj wieczorem, około 19:30, w miejscowości Meerbusch koło Düsseldorfu w Nadrenii Północnej-Westfalii pociąg osobowy regionalnej linii RE7 wjechał w stojący pociąg towarowy DB Cargo z Dillingen do Rotterdamu.
W wypadku uczestniczył pociąg pasażerski Regional-Express operatora National Express (prowadzony przez zespół trakcyjny Bombardier Talent 2). Niemieckie media podają, że nie jest znana przyczyna zatrzymania się składu towarowego DB Cargo. Maszynista pociągu pasażerskiego zdążył włączyć system hamowania i uprzedzić pasażerów przed zderzeniem.

Według dziennika „Bild” maszynista zauważył przeszkodę i włączył system hamowania, a następnie wezwał pasażerów do przejścia w tył pociągu. Jak podaje PAP, w pociągu pasażerskim znajdowało się 155 osób. Tylne wagony pociągu towarowego były puste, co osłabiło efekt uderzenia. Akcja ratunkowa była utrudniona, ponieważ w wypadku uszkodzona została sieć trakcyjna, a zwisające przewody utrudniały dostęp do wagonów.

Aktualizacja: Według ostatnich informacji straży pożarnej z Meerbusch ponad 40 osób zostało rannych, w tym jedna osoba znajduje się w stanie zagrożenia życia. Pierwsze meldunki mówiły o 50 poszkodowanych, kolejne zaledwie o 10.

Przez całą noc prowadzono prace przy usuwaniu skutków wypadku. Utrudniała je zerwana trakcja, która znalazła się na dachu pociągu osobowego. Po zabezpieczniu składu rozpoczęto ewakuację ponad 150 pasażerów. Trasa kolejowa Neuss-Krefeld pozostanie na razie zamknięta. National Express Rail, do którego należy feralny skład, uruchomił na tym odcinku autobusową komunikację zastępczą. Na co dzień na trasie kursują dwie linie, wspominana RE7 (Rhein-Münsterland-Express) i RB48 (Rhein-Wupper-Bahn), z których rocznie korzysta 20 mln pasażerów. Obie obsługiwane są łacznie 35 składami Talent 2, wyprodukowanymi przez Bombardiera.

Przyyczny zdarzenia nie są na razie znane. Ich ustalenie może potrwać kilka dni.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Niemcy (654)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Niemcy (654)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01/2018
NUMER 01/2018
Tematem numeru jest przyszłość polskich kolei i ich miejsce w planie transportowym, jaki w związku z podjęciem decyzji o budowie Centralnego Portu Lotniczego przygotował rząd. Sporo miejsca poświęcamy na rozmowy z przedstawicielami czołowych firm z branży kolejowej: Siemensa, KZN Bieżanów, Cargounit. Rozmawiamy też o przyszłości kolei na Pomorzu – z Ryszardem Świlskim, członkiem zarządu województwa pomorskiego. Również o przyszłości transportu w aglomeracji warszawskiej rozmawiamy z prezes Krystyną Pękałą, kierującą stołeczną SKM-ką.

Sporo miejsca poświęcamy problemom transportu towarów. Piszemy np. o najnowszych wynikach PKP Cargo i nielicznych inwestycjach w spółce, rozmawiamy z Radimem Paigerem, kierującym polskim oddziałem producenta taboru Legios Loko, o potencjalne polskiego rynku.

Warto przeczytać obszerny tekst na temat najnowszego produktu Alstomu – pociągu na wodór, a także rozmowę z Leszkiem Miętkiem na temat poziomu bezpieczeństwa przewozów w Polsce. Analizujemy też wdrożony właśnie rozkład jazdy pociągów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS