NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Jest umowa na Darty dla PKP Intercity

| jm, Rynek Kolejowy/PKP IC 23.05.2014 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2014-05-23 09:51:34 Autor: largo
---.204.180.106.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
To akurat dobra wiadomość
2014-05-23 09:51:52 Autor: Mysłowiczanin
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
No i nie było premiera Tuska...

A swoją drogą z tak zwanych pewnych przecieków ja wyczytałem, że Tusk miał być dziś na 100 % przy podpisaniu umowy na Darty i przy otwarciu wiaduktu A1 w Mszanie.
I nigdzie go nie było...
2014-05-23 09:57:39 Autor: Gorzowianin...
---.inet.dsl.telianet.dk
Czemu jest aż taka różnica dofinansowania pomiędzy tymi pociągami, pendolino? (przypominam 23% vs 70%). w końcu oba są "zregiolizowane"
2014-05-23 10:09:34 Autor: apacz
---.ec.europa.eu
Pociagi Pendolino sa dofinansowane z Komisji Europejskiej z pomocy regionalnej i bez PSC (public service contract), stad roznica
2014-05-23 10:10:37 Autor: M_B
---.168.115.162
Brawo DL!!!
2014-05-23 10:11:12 Autor: Dedete
---.41.1.16
To jeszcze niech zmniejszą ceny biletów to im klientów przybędzie...Co ja godom co ja godom...Zapomnaiłem że w PIC klient jest intruzem :(
2014-05-23 10:12:09 Autor: Mbutu
---.opera-mini.net
Brawo! Wspierać własny kraj!
2014-05-23 10:12:48 Autor: Goofy
---.30.0.84
A co z tramwajami dla Krakowa?
2014-05-23 10:16:26 Autor: red
---.dynamic.chello.pl
Są jakieś aktualne wizki jak to to ma wyglądać i le wagonów itp.
2014-05-23 10:25:28 Autor: jak
---.play-internet.pl
8 członów. Nie ma wizualizacji bo nie ma projektu. Dart jest w fazie wstępnej projektowania. 300 polskich firm dostarczy mało istotne podzespoły np plastiki...nikt na zachodzie nie tknie laminatów przecież. Kluczowe systemy o największej wartości kupione będą z Niemiec. Wspomniane ciche falowniki z Hiszpanii. ...
Pesa sądzi ze jak do elfa dołoży opływowe czoło to uzyskują pojazd na 250kmh......
2014-05-23 10:28:55 Autor: benhur
---.internetdsl.tpnet.pl
Można więc oficjalnie złożyć gratulacje. Jeśli te zapowiedzi Pesy się spełnią, w co nie wątpię, czeka nas niedługo podróżowanie kawałem naprawdę dobrego sprzętu.
2014-05-23 10:31:01 Autor: Sianoski
---.tktelekom.pl
A co tam robi Zwiewka? ten redaktorzyna z PTV Poznań? Przyjechał z propagandą sukcesu PO?
2014-05-23 10:39:02 Autor: udo
---.ip.netia.com.pl
@jak

przestań już tu pisać, głupoty wypisujesz koleś od jakiegoś czasu. poirytowany jesteś że długopisy składasz a inni robią coś dobrego. żałosny jesteś. projekt jest dawno a kiedy wychodziły elfy już dano były obliczenia i projekty na szybszy pojazd. Ty myślisz, że jakiekolwiek firmy rozgłaszają co dzień co ich pracownicy aktualnie projektują, co obliczają? głupi jesteś i tyle. o darcie zaczęto mówić kiedy projekt był gotowy, koncepcja, obliczenia, propozycje. teraz będzie produkcja. ale co Ty tam wiesz, tobie długopisy przysyłają gotowe, tylko wkład trzeba włożyć.
2014-05-23 10:56:49 Autor: Adam Zz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Nazwa DART jest bardzo adekwatna. Kojarzy mi się z 'darciem ryja' na niepolskie, niepatriotyczne Pendolino.
Dzięki temu DART jest wydartą z paszczy imperialistów 'platformą' nowej generacji ciapągów.
Wydarliśmy go darciem paszczą z kłów obcojęzycznego kapitału i to nie jest nasze ostatnie słowo!
2014-05-23 11:02:30 Autor: edmund
---.dynamic.chello.pl
@Komentujący



Czy nie spostrzegliscie że jestescie niczym wiecej jak polactwem, plującym jadem i hejtującym? Co wy wiecie? Myslicie, ze wiecie jak kolej funkcjonuje czytajac posty na forach w internecie? Guzik wiecie, wiec nie jestescie uprawnieni do dawania tak daleko posunietych wnioskow i opinii. Guzik wiecie, wiec zamknijcie japy. Polskie piekiełko, polskie bagno. Won, mikolstwo pryszczate.
2014-05-23 11:10:36 Autor: gustaw
---.120.225.195.static.bait.pl
błędem jest nie kupienie pociągów osiągających 200.byłyby rezerwą dla pendolino
2014-05-23 11:35:29 Autor: TomP
---.internetdsl.tpnet.pl
@gustaw

Z wcześniejszych zapowiedzi wynikało, że Dart ma dać radę do 200 dobić, a w wersji ostatecznej ma 250 km/h śmigać. Zobaczymy jak z fazy konstrukcyjnej przejdzie się do fazy testowania, no ale konstruktorzy skoro takie prędkości zapowiadali to sobie z sufitu ich brać nie mogli. Ja jestem dobrej myśli i już nie mogę się doczekać nowego taboru.
2014-05-23 11:52:56 Autor: Zwiefka
---.168.207.37
Czy ja dobrze widzę, że na zdjęciu, owszem nie ma Tuska, ale jest Tadeusz Zwiefka, czyli żenujący europoseł PO, kandydat w tych wyborach do PE (głosowanie za 2 dni)? Czy to ten sam Tadeusz Zwiefka, który zwiewał przed niemiecką telewizją, po tym jak podpisał listę obecności celem wyłudzenia kilkuset euro dziennej diety?
=> https://www.youtube.com/watch?v=CYuqaFFsneE

Przy okazji wyjaśniło się, dlaczego w ubiegłym tygodniu wypłynął temat Pendolino - dzisiaj PO (2 dni przed wyborami) może ogłosić, że wspiera polską PESĘ. A że zwlekali z podpisaniem tej umowy od połowy lutego - kto o tym dzisiaj pamięta? Liczy się kontrakt na nowe pociągi i nowy fragmencik autostradki A1. A wszystko to w ostatnim dniu kampanii wyborczej :D Idę o zakład, że w głównym wydaniu Wiadomości TVP 1 o 19:30 swój komentarz przedstawi Adrian F.
2014-05-23 11:54:22 Autor: zeus04
---.133.22.13
Akurat osiąganie takiej czy innej prędkości jest najprostszą sprawą dla konstruktorów. Sztuką jest znalezienie złotego środka pomiędzy wytrzymałością, masą i ceną.
2014-05-23 11:56:53 Autor: aaaaaaaa
---.ip.netia.com.pl
że wam się chce te głupoty pisać. sam projekt darta jest na 250. a że IC zamawia na 160 to wcale nie znaczy, że konstrukcja nie jest na wyższe prędkości. jak infrastruktura w niektórych miejscach Polski powoduje, że szynobusy jadą 40km/h to znaczy że Pesa zrobiła tak wolny pojazd. żal was czytać po prostu. teraz każda przekupa na rynku ma tablet w kieszeni i już nie wie na jakie strony wchodzić i pisać rzeczy o których nie ma pojęcia.
2014-05-23 12:04:08 Autor: Zwiefka
---.168.207.37
W odpowiedzi na post aaaaaaaa:
"że wam się chce te głupoty pisać. sam projekt darta jest na 250. a że IC zamawia na 160 to wcale nie znaczy, że konstrukcja nie jest na wyższe prędkości. jak infrastruktura w niektórych miejscach Polski powoduje, że szynobusy jadą 40km/h to znaczy że Pesa zrobiła tak wolny pojazd. żal was czytać po prostu. teraz każda przekupa na rynku ma tablet w kieszeni i już nie wie na jakie strony wchodzić i pisać rzeczy o których nie ma pojęcia."
Pojęcia to nie mają PR-owcy PESY i portale, które powielały te bzdury wytworzone przez bydgoskich marketingowców. Miał być pociąg na 250 km/h (tak prezentowano go przed Komorowskim), potem była mowa nawet o 350 km/h. A skończy się jak zwykle - podrasowany Elf na 160 km/h.
2014-05-23 12:11:25 Autor: Stiepan z Picu
---.opera-mini.net
Jak wygląda typowy MIKOL?
(z obserwacji na różnych evetach kolejowych)
-mlody wiek 14-30 lat
-pryszcze i prawie każdy w okularach
-dluga szyja (przydaje sie gdy robi zdjecia z za drzew, wystaje wtedy głowa i aparat)
-używa do obrzydzenia wyuczonego na pamięć slangu kolejowego)
-udziela sie na wszystkich możliwych forach internetowych, a czasem zaklada swoje wlasne, kopiujac kategorie np infokolej)
-wypowiadając sie o nowych pociągach nie interesuje go specyfikacja techniczna, tylko czy pociag jest ładny oraz lamentuje nt.malowania :D
-często się jąka i ma problemy z wyslawianiem sie.
-na eventach kolejowych, ubiera białą lub blekitna koszule, by przypominać kolejarza, akurat może uda sie posiedzieć po lewej stronie.

To tylko główne cechy Mikola
2014-05-23 12:18:43 Autor: zeus04
---.133.22.13
@ Zwiefka
Dla WKD wystarcza 90 km/h i 10 lat temu Pesa dostarczyła taki pociąg. Gdy komuś się zamarzyło 160 km/h to dostał taki jaki chciał.
EN95 10 lat temu wyglądał tak:
https://plus.google.com/u/0/photos/108617115965283581279/albums/6016561487121384513/6016561511328673202?pid=6016561511328673202&oid=108617115965283581279
Chyba spawy, odlewy itp. były OK :)
Konstrukcja kluczowych elementów EN95 i np. ED74 oraz innych szybkich pojazdów jest porównywalna, a czasem nawet identyczna.
2014-05-23 12:19:58 Autor: K65
---.dynamic.gprs.plus.pl
Cytat : „Białystok/Lublin - Warszawa - Koluszki - Częstochowa - Katowice - Bielsko Biała.”

Białystok zgoda, ale relacja LUBLIN – KATOWICE przez Warszawę KOLUSZKI Częstochowę – przecież to jakaś totalna bzdura.

Tylko Radom Kielce

Jelenia Góra - Wrocław - Łódź - Warszawa - Białystok/Lublin

Białystok zgoda, ale relacja WROCŁAW - LUBLIN przez Kalisz Uć Warszawę może nie jest aż tak niedorzeczna jak relacja KATOWICE- LUBLIN przez Koluszki- Warszawę, ale jednak mocno dyskusyjna. Naturalny przebieg to WROCŁAW- Opole- Częstochowa (Stradom)- Kielce – Radom – LUBLIN (3 miasta ponad 200 tys. i jedno ponad 100 tys. do tego ciąg średnich ośrodków ), ewentualnie bardziej okrężny od opcji koniecpolskiej ciąg przez Kalisz ŁÓDŹ , ale dalej przez Radom, a nie Warszawę Łączenie Wrocław z Lublinem przez Warszawę to pomyłka, relacja do/z Warszawy jest samowystarczalna i nie ma sensu na rzecz stolicy zabierać potencjalnych połączeń biedniejszym (sub.)/regionom typu Kieleckie, Radomskie czy Częstochowskie.

Tak więc relacja Jelenia Góra – Wałbrzych (opcjonalnie Legnica) Wrocław - Ostrów Wlkp. Kalisz - Łódź - Warszawa – Białystok (w przyszłości Suwałki) zdecydowanie TAK. Na LUBLIN zdecydowanie NIE.


Cytat : Olsztyn– Kraków

Rozumiem, że przez Radom Kielce jak wyraźnie zapowiadał Malinowski zimą – główny autor tego projektu taborowego.

Czy znowu mistyfikacje włoszczowsko- opoczyńskie i szerzenie manipulacji???


Cytat : „Kraków - Szczecin (przez CMK, Łódź, Poznań)”,

Jeżeli już - to przez CZĘSTOCHOWĘ Radomsko Piotrków, gdzie mieszkają ludzie, a nie po szczerych polach CMK- czemu to niby miałoby służyć??? Koniecpol jest przecież już na finiszu, wiedenka także będzie. Oczywiście zaraz się odezwie fala hipokrytów z Łodzi, stękający że im się należy jazda po polach CMK za pół ceny, którzy się drą mordę na potęgę , jak ich się omija w tranzycie , ale jak oni omijają innych w dodatku bynajmniej nie w taryfach ekspresowych to jest wszystko w porządku. Ot typowa łódzka obłuda.

Przy czym trasowanie pociągów w relacji Kraków – Poznań(Szczecin) przez Uć (wszystko jedno w jakiej opcji czy p. Częstochowę PT czy nawet CMK) jest nie tylko mocno wątpliwe, ale wręcz bezprzedmiotowe. Najsilniejsza demograficznie oraz ekonomicznie, a do tego w miarę krótka pod względem dystansu opcja wiedzie przez KATOWICE – Opole- WROCŁAW – Leszno. Najkrótsza pod względem dystansu wiedzie przez Katowice Tarnowskie Góry Lubliniec Ostrów Wlkp. która jest już solidnie przez PLK rewitalizowana. Nawet zakładając „podopcję” przez Koniecpol- Częstochowę Stradom - Lubliniec – Ostrów Wlkp. wszystkie BARDZIEJ SENSOWNE (do tego mające silne uzasadnienie historyczne) od kuriozalnych prób wpychania relacji Kraków – Poznań do Łodzi co nieustannie usiłuje robić lobby znad Neru.


Co do reszty relacji zgoda.
2014-05-23 12:51:45 Autor: pispupil.
---.smrw.lodz.pl
W odpowiedzi na post K65:
"Cytat : „Białystok/Lublin - Warszawa - Koluszki - Częstochowa - Katowice - Bielsko Biała.”

Białystok zgoda, ale relacja LUBLIN – KATOWICE przez Warszawę KOLUSZKI Częstochowę – przecież to jakaś totalna bzdura.

Tylko Radom Kielce

Jelenia Góra - Wrocław - Łódź - Warszawa - Białystok/Lublin

Białystok zgoda, ale relacja WROCŁAW - LUBLIN przez Kalisz Uć Warszawę może nie jest aż tak niedorzeczna jak relacja KATOWICE- LUBLIN przez Koluszki- Warszawę, ale jednak mocno dyskusyjna. Naturalny przebieg to WROCŁAW- Opole- Częstochowa (Stradom)- Kielce – Radom – LUBLIN (3 miasta ponad 200 tys. i jedno ponad 100 tys. do tego ciąg średnich ośrodków ), ewentualnie bardziej okrężny od opcji koniecpolskiej ciąg przez Kalisz ŁÓDŹ , ale dalej przez Radom, a nie Warszawę Łączenie Wrocław z Lublinem przez Warszawę to pomyłka, relacja do/z Warszawy jest samowystarczalna i nie ma sensu na rzecz stolicy zabierać potencjalnych połączeń biedniejszym (sub.)/regionom typu Kieleckie, Radomskie czy Częstochowskie.

Tak więc relacja Jelenia Góra – Wałbrzych (opcjonalnie Legnica) Wrocław - Ostrów Wlkp. Kalisz - Łódź - Warszawa – Białystok (w przyszłości Suwałki) zdecydowanie TAK. Na LUBLIN zdecydowanie NIE.


Cytat : Olsztyn– Kraków

Rozumiem, że przez Radom Kielce jak wyraźnie zapowiadał Malinowski zimą – główny autor tego projektu taborowego.

Czy znowu mistyfikacje włoszczowsko- opoczyńskie i szerzenie manipulacji???


Cytat : „Kraków - Szczecin (przez CMK, Łódź, Poznań)”,

Jeżeli już - to przez CZĘSTOCHOWĘ Radomsko Piotrków, gdzie mieszkają ludzie, a nie po szczerych polach CMK- czemu to niby miałoby służyć??? Koniecpol jest przecież już na finiszu, wiedenka także będzie. Oczywiście zaraz się odezwie fala hipokrytów z Łodzi, stękający że im się należy jazda po polach CMK za pół ceny, którzy się drą mordę na potęgę , jak ich się omija w tranzycie , ale jak oni omijają innych w dodatku bynajmniej nie w taryfach ekspresowych to jest wszystko w porządku. Ot typowa łódzka obłuda.

Przy czym trasowanie pociągów w relacji Kraków – Poznań(Szczecin) przez Uć (wszystko jedno w jakiej opcji czy p. Częstochowę PT czy nawet CMK) jest nie tylko mocno wątpliwe, ale wręcz bezprzedmiotowe. Najsilniejsza demograficznie oraz ekonomicznie, a do tego w miarę krótka pod względem dystansu opcja wiedzie przez KATOWICE – Opole- WROCŁAW – Leszno. Najkrótsza pod względem dystansu wiedzie przez Katowice Tarnowskie Góry Lubliniec Ostrów Wlkp. która jest już solidnie przez PLK rewitalizowana. Nawet zakładając „podopcję” przez Koniecpol- Częstochowę Stradom - Lubliniec – Ostrów Wlkp. wszystkie BARDZIEJ SENSOWNE (do tego mające silne uzasadnienie historyczne) od kuriozalnych prób wpychania relacji Kraków – Poznań do Łodzi co nieustannie usiłuje robić lobby znad Neru.


Co do reszty relacji zgoda."
Co do Kraków Łódź Poznań Szczecin, to właśnie CMK jeździł.
Jedna para. Na początku ED 74, następnie przy EP 09. Ostatnio brak 09, to 07.
2014-05-23 13:12:16 Autor: inzynier
---.interkar.pl
No i zaczelo sie: czas na hejterski festiwal polaczkow odreagowujacych swoj gleboko zakorzeniony kompleks nizszosci wobec tzw Zachodu.

A Pesie gratuluje: oby tak dalej!
2014-05-23 14:03:44 Autor: tekilla
---.153.225.190
@Zwiefka

ale Ty masz nierówno pod sufitem. gdyby IC chciała teraz pociąg na 200 to PESA by go zrobiła bo jest do tego gotowa. To nie wina PESY ze IC chce składy tylko na 160. Wszystkim którzy tu walą jakieś ściemy że to będzie elf to gratulacje waszej nienawiści do ludzi którzy cos robią w tym kraju. Dart to jest osobny nowy projekt i punktem wyjścia były prędkości powyżej 160km. To są zupełnie inne normy wytrzymałościowe, inne obliczenia zupełnie inna półka.

W Polsce wypowiadają się tylko barany którzy nic nie osiągneli, potrafią marudzić, że nie mamy własnej marki samochodu, telefonu itp. A kiedy ktoś coś robi to potrafią tak obsmiewywać nawet kosztem robienia z siebie idiotów. Nawet was nie żal, żenada i tyle. Typowe podejści baranów którzy jak dostaną nowy sprzęt i nie umieja się nim posłużyć, walą po obudowie z komentarzem "jakie to g...no teraz robią". Tak to z Wami jest. Ale to wynik tego, że tak przez większość XX wieku było w Polsce, barany czy się stoi czy się leży, 1500 się należy. Wynieść coś z zakładu, zrobic przekręt itp. Potem uczyli tak dzieci ale one juz się nie odnalazły w nowoczesnej Polsce, bo tutaj trzebe skończyć studia i ciężko pracować, myśleć głową a nie robic przekręty. Jedyne co im zostało to wylewać swoje kompleksy w internecie. Mam nadzieje, że to żałosne Polaczkostwo wymrze albo wyjedzie zmywać talerze na zachodzi a zostaną w tym kraju mądrzy ludzie. ale czy to możliwe?

Gratulacje dla PESY !!! I powodzenia !!! Życzę dalszych sukcesów !!!
2014-05-23 14:17:11 Autor: Bozia
---.33.11.114

Bozia
W odpowiedzi na post K65:
"Cytat : „Białystok/Lublin - Warszawa - Koluszki - Częstochowa - Katowice - Bielsko Biała.”

Białystok zgoda, ale relacja LUBLIN – KATOWICE przez Warszawę KOLUSZKI Częstochowę – przecież to jakaś totalna bzdura.

Tylko Radom Kielce

Jelenia Góra - Wrocław - Łódź - Warszawa - Białystok/Lublin

Białystok zgoda, ale relacja WROCŁAW - LUBLIN przez Kalisz Uć Warszawę może nie jest aż tak niedorzeczna jak relacja KATOWICE- LUBLIN przez Koluszki- Warszawę, ale jednak mocno dyskusyjna. Naturalny przebieg to WROCŁAW- Opole- Częstochowa (Stradom)- Kielce – Radom – LUBLIN (3 miasta ponad 200 tys. i jedno ponad 100 tys. do tego ciąg średnich ośrodków ), ewentualnie bardziej okrężny od opcji koniecpolskiej ciąg przez Kalisz ŁÓDŹ , ale dalej przez Radom, a nie Warszawę Łączenie Wrocław z Lublinem przez Warszawę to pomyłka, relacja do/z Warszawy jest samowystarczalna i nie ma sensu na rzecz stolicy zabierać potencjalnych połączeń biedniejszym (sub.)/regionom typu Kieleckie, Radomskie czy Częstochowskie.

Tak więc relacja Jelenia Góra – Wałbrzych (opcjonalnie Legnica) Wrocław - Ostrów Wlkp. Kalisz - Łódź - Warszawa – Białystok (w przyszłości Suwałki) zdecydowanie TAK. Na LUBLIN zdecydowanie NIE.


Cytat : Olsztyn– Kraków

Rozumiem, że przez Radom Kielce jak wyraźnie zapowiadał Malinowski zimą – główny autor tego projektu taborowego.

Czy znowu mistyfikacje włoszczowsko- opoczyńskie i szerzenie manipulacji???


Cytat : „Kraków - Szczecin (przez CMK, Łódź, Poznań)”,

Jeżeli już - to przez CZĘSTOCHOWĘ Radomsko Piotrków, gdzie mieszkają ludzie, a nie po szczerych polach CMK- czemu to niby miałoby służyć??? Koniecpol jest przecież już na finiszu, wiedenka także będzie. Oczywiście zaraz się odezwie fala hipokrytów z Łodzi, stękający że im się należy jazda po polach CMK za pół ceny, którzy się drą mordę na potęgę , jak ich się omija w tranzycie , ale jak oni omijają innych w dodatku bynajmniej nie w taryfach ekspresowych to jest wszystko w porządku. Ot typowa łódzka obłuda.

Przy czym trasowanie pociągów w relacji Kraków – Poznań(Szczecin) przez Uć (wszystko jedno w jakiej opcji czy p. Częstochowę PT czy nawet CMK) jest nie tylko mocno wątpliwe, ale wręcz bezprzedmiotowe. Najsilniejsza demograficznie oraz ekonomicznie, a do tego w miarę krótka pod względem dystansu opcja wiedzie przez KATOWICE – Opole- WROCŁAW – Leszno. Najkrótsza pod względem dystansu wiedzie przez Katowice Tarnowskie Góry Lubliniec Ostrów Wlkp. która jest już solidnie przez PLK rewitalizowana. Nawet zakładając „podopcję” przez Koniecpol- Częstochowę Stradom - Lubliniec – Ostrów Wlkp. wszystkie BARDZIEJ SENSOWNE (do tego mające silne uzasadnienie historyczne) od kuriozalnych prób wpychania relacji Kraków – Poznań do Łodzi co nieustannie usiłuje robić lobby znad Neru.


Co do reszty relacji zgoda."
Temat jest już zamknięty, a grzebanie w relacjach może się spotkać z odpowiednią reakcją niezadowolenia mieszkańców już dawno wyznaczonych miast, jak i instytucji unijnych. To, że wybrano Szczecin/Poznań - Kraków przez E20, Łódź, CMK, nie jest przypadkowe. (ani tym bardziej nieuzasadnione)

Ta oś (Kraków - Łódź - Poznań) potrzebuje połączeń pasażerskich, z wykorzystaniem szybkich magistrali, dzięki czemu będą konkrecyjne w stosunku do transportu drogowego.
2014-05-23 14:39:49 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
@K65:

Święte słowa: Jak z Lublina do Katowic (Bielska) to tylko przez Kielce i CMK. No chyba, że po 2020 będzie na linii nr 62 przez Olkusz więcej niż v20 na zdegradowanym biologicznie jednotorze pomiędzy S-c Płd - DG Strzem.

Ogólnie dobrze, że polski producent coś wygrał. Jak PKP IC tak fajnie płaci, że już ALSTOM ma 80%(!) to śmiało PESA może zawierać kontrakty i na 500 takich składów. Wszak PKP IC ma kasy jak lodu w Soczi :D.
2014-05-23 14:46:43 Autor: larum
---.internetdsl.tpnet.pl
Brawa dla Pesy, mam nadzieje, że ten kontrakt da pozytywnego kopa firmie i przełoży się to na jakość produkcji i przyszły rozwój.
2014-05-23 15:30:09 Autor: pispupil.
---.smrw.lodz.pl
W odpowiedzi na post Bozia:
"Temat jest już zamknięty, a grzebanie w relacjach może się spotkać z odpowiednią reakcją niezadowolenia mieszkańców już dawno wyznaczonych miast, jak i instytucji unijnych. To, że wybrano Szczecin/Poznań - Kraków przez E20, Łódź, CMK, nie jest przypadkowe. (ani tym bardziej nieuzasadnione)

Ta oś (Kraków - Łódź - Poznań) potrzebuje połączeń pasażerskich, z wykorzystaniem szybkich magistrali, dzięki czemu będą konkrecyjne w stosunku do transportu drogowego."
Z tego co do mnie dotarło to Kr/Łó/Po/Szcz od nowego RJ ma nie jeździć przez Łódź.
Nasi maszyniści mieliby jeździć pasażerem (chyba do Ostrowa).
Dlatego K65 nadmieniłem
2014-05-23 15:47:54 Autor: Bozia
---.33.11.114

Bozia
W odpowiedzi na post pispupil.:
"Z tego co do mnie dotarło to Kr/Łó/Po/Szcz od nowego RJ ma nie jeździć przez Łódź.
Nasi maszyniści mieliby jeździć pasażerem (chyba do Ostrowa).
Dlatego K65 nadmieniłem"
Nic z tych rzeczy.

Przez wakacje Cegielski i Sukiennice, będą kursował objazdem przez węglówkę (pracę na Radzice - Tomaszów, oraz Zgierz - Łęczyca), w zamian wahadłowe do wozówki Łódź Kaliska - Zduńska Wola Karsznice.
2014-05-23 17:34:08 Autor: Radomiak
---.dynamic.chello.pl
Dla mnie te relacje mogą zostać pod warunkiem, że PKP IC nie będzie przesuwać obecnych pociągów np. SZTYGAR na nowe relacje. Pomijam już, że ten kto wymyślił te relacje upadł na głowę.
2014-05-23 17:35:15 Autor: pispupil.
---.smrw.lodz.pl
W odpowiedzi na post Bozia:
"Nic z tych rzeczy.

Przez wakacje Cegielski i Sukiennice, będą kursował objazdem przez węglówkę (pracę na Radzice - Tomaszów, oraz Zgierz - Łęczyca), w zamian wahadłowe do wozówki Łódź Kaliska - Zduńska Wola Karsznice."
Teraz odbywał się Koniaków.
Nie mam wieści jeszcze.
A z Krzyśkiem nie miałem czasu porozmawiać, jak byłem
2014-05-23 20:16:07 Autor: xxx!x
---.centertel.pl
Dla mnie to ostatnia głupota... Zamiast tych ezt można było wziąść lokomotywy na 160/200, ale lepiej robić bezsensowny zakup dzięki któremu w ic będą już 4 rodzaje eztów... A wagony po modernizacji ciągają siódemki...
2014-05-23 20:45:58 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
wydaje mi się, że ta relacja Lublin - Warszawa - Koluszki - Katowice to tylko taka podstawka,
pociągi mogą mieć inne relacje np. tylko Warszawa - Katowice albo tylko Lublin - Warszawa?

Co prawda może i będą bezpośrednie relacja przecież obecnie też ciężko jeździć inaczej (gdyby nie IR Przewozów Regionalnych to jest tylko jeden TLK w środku dnia) może te linie zapisane w tym przetargu plus linie po których ma jeździć pseudolino plus tabor z E30 i Wrocław - Gdynia to wszystko co ma w Polsce istnieć. No jeszcze koleje aglomeracyjne....
2014-05-23 21:14:15 Autor: p
---.dynamic.chello.pl
W odpowiedzi na post jak:
"8 członów. Nie ma wizualizacji bo nie ma projektu. Dart jest w fazie wstępnej projektowania. 300 polskich firm dostarczy mało istotne podzespoły np plastiki...nikt na zachodzie nie tknie laminatów przecież. Kluczowe systemy o największej wartości kupione będą z Niemiec. Wspomniane ciche falowniki z Hiszpanii. ...
Pesa sądzi ze jak do elfa dołoży opływowe czoło to uzyskują pojazd na 250kmh......"
Na pewno nie, projekt pociągu to setki stron obliczeń wytrzymałościowych, obciążeń, przełożeń, korelacji (dopasowań), naciągów, napięć, doborów materiałów, wyważeń, momentów itd. Projekt wykonawczy robi się dopiero po całej procedurze obliczeniowej. Widać nie masz pojęcia o projektowaniu.
2014-05-23 21:41:55 Autor: Bozia
---.33.11.114

Bozia
W odpowiedzi na post Kflik:
"wydaje mi się, że ta relacja Lublin - Warszawa - Koluszki - Katowice to tylko taka podstawka,
pociągi mogą mieć inne relacje np. tylko Warszawa - Katowice albo tylko Lublin - Warszawa?

Co prawda może i będą bezpośrednie relacja przecież obecnie też ciężko jeździć inaczej (gdyby nie IR Przewozów Regionalnych to jest tylko jeden TLK w środku dnia) może te linie zapisane w tym przetargu plus linie po których ma jeździć pseudolino plus tabor z E30 i Wrocław - Gdynia to wszystko co ma w Polsce istnieć. No jeszcze koleje aglomeracyjne...."
Docelowo będą (i powinny) wykorzystywane w pełnych relacjach, ale dopuszcza się uruchamiania ogryzków (np, Warszawa 20:00 - Lublin 22:30), jeżeli mieści w się zakresie danej relacji.

To samo dotyczy Filrtów 3 dla relacji Szczecin/Poznań - Kraków przez E20, Łódź, CMK, gdzie będzie można (a nawet powinno) uruchomić ogryzka, np TLK Reymont Kraków - Łódź - Kraków, które będzie początkiem/końcem obiegu dla danych jednostek.
2014-05-23 23:00:33 Autor: arrivederci
---.adsl.inetia.pl

arrivederci
No i co z tego, jak torów nie ma? Do takiego Radomia to TLK jeździ przez Dęblin, bo zamiast remontować to generują hektary idiotycznych dokumentów. A jak zajeżdzą siódemkę? Remont W-wa - 3-city czy Kraków - Rzeszów to never ending story.

Ciekawe jaką wymówkę wymyślą bankomaty, żeby nie kupić Flirtów 3 czy Dartów (oczywiście po wpłaceniu co najmniej 50% kwoty)...

Cóż lutowe EU11/43 wiecznie żywe.
2014-05-24 11:48:07 Autor: putiko
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@jak

co dzień piszesz na pudelku, zostań tam. po co się wymądrzasz? nie masz pojęcia czym różni się projektówanie drezyny od projektowania wagonu. nie rozumiesz jak trzeba liczyć wytrzymałość pociągu na 160km/h a jak na 200km/h. Te "najmądrzejsze" teksty walą idioci którzy myślą, że wystarczy do malucha włożyć silnik od porshe i maluch pojedzie 250km/h. Nawet nie wiesz ile trzeba w takim maluchu wymienić, żeby go nie rozerwało. Tak samo z pociągiem. Ale tu widze powiadają się tylko mózgi które siedzą na kasach w biedronce. psioczcie dalej
2014-05-24 14:16:05 Autor: gość1
---.146.211.75.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Co z wagonami sypialnymi do Jeleniej?

2014-05-24 17:17:35 Autor: POLAKO
---.centertel.pl
ALSTON TO JEST SYF BYDGOSSKA PESA FULL WYPAS SUPER, POCIĄGI ZAKUPIONE W FIRMIE ALSTON TO STRATA PIENIĘDZY
2014-05-25 17:54:56 Autor: giwera
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Nie było nie tylko synalka polskiego cesarzowej Merkel ale i Krzysiunia i Vincentego
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS