NUMER 03/2017
NUMER 03/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Jak kolej wydaje unijne pieniądze?
szukaj
Śledź nas:

Jest przetarg na budowę torów na moście łączącym Krym z Kaukazem

| Łukasz Pastor 27.10.2016 0

Jest przetarg na budowę torów na moście łączącym Krym z Kaukazem
fot. Правительство РФ, lic. CCA 4.0/Wikimedia Commons
Spółka zależna Kolei Rosyjskich (RŻD) ogłosiła przetarg na wykonanie kolejowej infrastruktury na moście, który powstaje w Cieśninie Kerczeńskiej. Inwestycja ma uniezależnić anektowany przez Rosję Krym od Ukrainy. Zarówno część drogowa, jak i kolejowa mostu, mają być gotowe już w 2019 roku, choć ten termin wydaje się być zagrożony.
Ogłoszony przetarg obejmuje zarówno prace projektowe, jak i samą budowę linii kolejowej poprowadzonej nowym mostem. Według przedstawionych informacji, dokumentacja powinna być gotowa do 1 grudnia 2018 roku. Wtedy to mają ruszyć prace budowlane polegające na przystosowaniu części kolejowej obiektu do ruchu pociągów. Powinny one zostać zakończone w bardzo krótkim czasie – do 1 kwietnia 2019 roku. Pociągi mają kursować nowym mostem kolejowo-drogowym już od 1 grudnia 2019 roku.

Wszelkie terminy związane z realizacją całej drogowo-kolejowej inwestycji stoją jednak pod znakiem zapytania. Pojawiły się bowiem już opóźnienia, związane m.in. z trudnymi warunkami pogodowymi. Według niektórych inżynierów, sama konstrukcja mostu jest problematyczna, a dodatkowo miejsce wytyczone do realizacji inwestycji jest – zdaniem osób związanych z projektem – nieodpowiednie. Narzekają również robotnicy, którym obiecano stawkę 80 dolarów za dzień pracy oraz zakwaterowanie i wyżywienie, jednak inwestor, według nieoficjalnych doniesień, nie wywiązuje się z tych deklaracji.

Budowa mostu to kluczowa inwestycja infrastrukturalna Rosji. Po tym, jak Krym został anektowany, znacząco została utrudniona komunikacja półwyspu z pozostałą częścią Rosji. Zajęcie Krymu spowodowało gigantyczne problemy w wymianie handlowej, dlatego Rosjanie chcą mieć niezależne połączenie. Inwestycja jest ważna nie tylko w kontekście utrzymania relacji gospodarczych Rosji z nowo powstałą republiką, lecz także ze względu na tłumy rosyjskich turystów szturmujących krymskie kurorty w sezonie wakacyjnym. Ważny jest także czynnik wizerunkowy, ponieważ Rosja chce pokazać, że jest zupełnie niezależna w tej kwestii od Ukrainy.

Budowany most będzie miał długość 19 km. Pierwotnie koszt inwestycji szacowano na 3 mld dolarów. Teraz mówi się o kwocie od 3,2 do 4,3 mld dolarów. Na moście znajdą się cztery pasy ruchu dla aut oraz dwutorowa linia kolejowa. Inwestycja jest realizowana przez firmę, której właścicielem jest Arkady Rotenberg – bliski znajomy Putina, który razem z nim trenuje judo. Był on jedną z pierwszych na liście osób z otoczenia prezydenta Rosji, które zostały objęte sankcjami gospodarczymi Zachodu. Szacuje się, że w ciągu roku z mostu skorzysta do 14 mln osób.

Pierwszą przeprawę przez Cieśninę Kerczeńską zbudowano w 1944 roku. Most po kilku miesiącach funkcjonowania został jednak zniszczony przez krę. Temat odżył zaraz po tym, gdy Ukraina rozpoczęła politykę zwrotu w kierunku Unii Europejskiej, a ostateczna decyzja o budowie zapadła po aneksji Krymu.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Rosja (73)
Krym (2)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Rosja (73)
Krym (2)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2017
NUMER 03/2017
Tematem numeru jest trwająca już od trzech lat perspektywa finansowa Unii Europejskiej. W raporcie sprawdziliśmy, jak przebiega wydawanie unijnych środków przez kolej i samorządy. O środkach UE rozmawialiśmy z dwoma kluczowymi osobami: Witoldem Słowikiem, podsekretarzem stanu w Ministerstwie Rozwoju oraz Przemysławem Gorgolem, dyrektorem z Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Oprócz tego, w numerze podejmujemy "Piekielnie trudny temat" nowej linii kolejowej w Małopolsce i przyglądamy się przyszłości wąskotorówek. Rozmawiamy również z Macieje Lignowskim oraz Philippem Müllerem. Czytelników zainteresuje również z pewnością taborowe podsumowanie 2016 roku oraz relacja z wizyty w zakładach utrzymania taboru grupy Colas Rail we Francji. 


 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS