NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Jest przetarg na budowę torów na moście łączącym Krym z Kaukazem

| Łukasz Pastor 27.10.2016 0

Jest przetarg na budowę torów na moście łączącym Krym z Kaukazem
fot. Правительство РФ, lic. CCA 4.0/Wikimedia Commons
Spółka zależna Kolei Rosyjskich (RŻD) ogłosiła przetarg na wykonanie kolejowej infrastruktury na moście, który powstaje w Cieśninie Kerczeńskiej. Inwestycja ma uniezależnić anektowany przez Rosję Krym od Ukrainy. Zarówno część drogowa, jak i kolejowa mostu, mają być gotowe już w 2019 roku, choć ten termin wydaje się być zagrożony.
Ogłoszony przetarg obejmuje zarówno prace projektowe, jak i samą budowę linii kolejowej poprowadzonej nowym mostem. Według przedstawionych informacji, dokumentacja powinna być gotowa do 1 grudnia 2018 roku. Wtedy to mają ruszyć prace budowlane polegające na przystosowaniu części kolejowej obiektu do ruchu pociągów. Powinny one zostać zakończone w bardzo krótkim czasie – do 1 kwietnia 2019 roku. Pociągi mają kursować nowym mostem kolejowo-drogowym już od 1 grudnia 2019 roku.

Wszelkie terminy związane z realizacją całej drogowo-kolejowej inwestycji stoją jednak pod znakiem zapytania. Pojawiły się bowiem już opóźnienia, związane m.in. z trudnymi warunkami pogodowymi. Według niektórych inżynierów, sama konstrukcja mostu jest problematyczna, a dodatkowo miejsce wytyczone do realizacji inwestycji jest – zdaniem osób związanych z projektem – nieodpowiednie. Narzekają również robotnicy, którym obiecano stawkę 80 dolarów za dzień pracy oraz zakwaterowanie i wyżywienie, jednak inwestor, według nieoficjalnych doniesień, nie wywiązuje się z tych deklaracji.

Budowa mostu to kluczowa inwestycja infrastrukturalna Rosji. Po tym, jak Krym został anektowany, znacząco została utrudniona komunikacja półwyspu z pozostałą częścią Rosji. Zajęcie Krymu spowodowało gigantyczne problemy w wymianie handlowej, dlatego Rosjanie chcą mieć niezależne połączenie. Inwestycja jest ważna nie tylko w kontekście utrzymania relacji gospodarczych Rosji z nowo powstałą republiką, lecz także ze względu na tłumy rosyjskich turystów szturmujących krymskie kurorty w sezonie wakacyjnym. Ważny jest także czynnik wizerunkowy, ponieważ Rosja chce pokazać, że jest zupełnie niezależna w tej kwestii od Ukrainy.

Budowany most będzie miał długość 19 km. Pierwotnie koszt inwestycji szacowano na 3 mld dolarów. Teraz mówi się o kwocie od 3,2 do 4,3 mld dolarów. Na moście znajdą się cztery pasy ruchu dla aut oraz dwutorowa linia kolejowa. Inwestycja jest realizowana przez firmę, której właścicielem jest Arkady Rotenberg – bliski znajomy Putina, który razem z nim trenuje judo. Był on jedną z pierwszych na liście osób z otoczenia prezydenta Rosji, które zostały objęte sankcjami gospodarczymi Zachodu. Szacuje się, że w ciągu roku z mostu skorzysta do 14 mln osób.

Pierwszą przeprawę przez Cieśninę Kerczeńską zbudowano w 1944 roku. Most po kilku miesiącach funkcjonowania został jednak zniszczony przez krę. Temat odżył zaraz po tym, gdy Ukraina rozpoczęła politykę zwrotu w kierunku Unii Europejskiej, a ostateczna decyzja o budowie zapadła po aneksji Krymu.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Rosja (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Rosja (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS