Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Jak zmieniają się EN57 z trójmiejskiej SKM? [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
04-04-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Trójmiejska SKM niewielkim kosztem chce poprawić warunki przejazdu pasażerów w swoich najstarszych pociągach. Wymiana niektórych elementów w związku z naprawami okresowymi pozwala pozbyć się przynajmniej kilku drażniących pasażerów wad EN57.

Program niewielkich modernizacji prowadzony jest w spółce od kilku miesięcy i sukcesywnie stosowany jest w tych z EN57, które do tej pory nie doczekały się kompleksowej modernizacji z wymianą silników trakcyjnych włącznie. Efekty takiego liftingu można zobaczyć tutaj. Co zmienia się w EN57 podczas remontu?

– Wymieniamy te elementy, na które najbardziej skarżą się pasażerowie. Słabe punkty starszych jednostek to informacja pasażerska, ogrzewanie, zabudowane przedsionki, toalety. Postanowiliśmy, że przy okazji napraw głównych odświeżymy wnętrze tych pojazdów, pozbywając się ich niektórych wad – mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM Trójmiasto.

Tradycyjne tablice z wyszczególnieniem stacji zastępują tablice świetlne firmy Pixel wyświetlające: nr linii, bieżącą stację, na której znajduje się pociąg, nazwy kolejnych stacji oraz jeśli to konieczne dodatkowe komunikaty wysyłane z pulpitu maszynisty. Odnawiane są toalety poprzez wymianę wyposażenia armatury.  

Następuje całkowita przebudowa przedziału bagażowego poprzez oddzielenie dodatkową ścianką przedziału maszynisty (w szczególności drzwi bocznych – motylkowych) od przedziałów pasażerskich, ma miejsce poszerzenie wejścia przez likwidację drzwi międzyprzedziałowych. Umożliwia to łatwiejsze poruszanie się osobom na wózkach inwalidzkich i pasażerom przewożących rowery.

Stosowana jest jedna linia świetlna, ze zmianą kolorystyki laminatów ściennych na kolor jasnoszary. Wymieniane są stoliki podokienne na dostosowane do obowiązujących przepisów, wstawiane są szczelne okna pakietowe. Następuje wymiana siedzeń pasażerskich na nowe, bardziej ergonomiczne.

Oczywiście, tego rodzaju prace nie zastąpią pasażerom taboru nowego. Taki również będzie przez spółkę kupowany. O planach zakupowych PKP SKM Trójmiasto więcej piszemy tutaj.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Będą prace torowe na linii 250. PKP SKM Trójmiasto szuka wykonawcy

Infrastruktura

Stara wiata zostanie na przystanku Gdańsk Stocznia SKM

Infrastruktura

Stara wiata zostanie na przystanku Gdańsk Stocznia SKM

Michał Szymajda 30 października 2024

Aglomeracyjny Impuls dla PKP SKM Trójmiasto wyjechał z fabryki

Tabor i technika

Maciej Lignowski nie jest już prezesem SKM Trójmiasto

Prawo i polityka

„SKM Trójmiasto powinno być samorządowe”

Prawo i polityka

„SKM Trójmiasto powinno być samorządowe”

Michał Szymajda 20 czerwca 2024

Zobacz również:

Będą prace torowe na linii 250. PKP SKM Trójmiasto szuka wykonawcy

Infrastruktura

Stara wiata zostanie na przystanku Gdańsk Stocznia SKM

Infrastruktura

Stara wiata zostanie na przystanku Gdańsk Stocznia SKM

Michał Szymajda 30 października 2024

Aglomeracyjny Impuls dla PKP SKM Trójmiasto wyjechał z fabryki

Tabor i technika

Maciej Lignowski nie jest już prezesem SKM Trójmiasto

Prawo i polityka

„SKM Trójmiasto powinno być samorządowe”

Prawo i polityka

„SKM Trójmiasto powinno być samorządowe”

Michał Szymajda 20 czerwca 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij