NUMER 10/2018
NUMER 10/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Maszyniści vs 160 km/h
szukaj
Śledź nas:

InnoTrans 2018. Pierwsza dwunapędowa lokomotywa Eurodual przekazana HVLE

| Michał Szymajda 21.09.2018 31

InnoTrans 2018. Pierwsza dwunapędowa lokomotywa Eurodual przekazana HVLE
Stadler Eurodual Fot. Łukasz Malinowski
InnoTrans 2018. Pierwsza dwunapędowa lokomotywa Eurodual przekazana HVLE
InnoTrans 2018. Pierwsza dwunapędowa lokomotywa Eurodual przekazana HVLE
InnoTrans 2018. Pierwsza dwunapędowa lokomotywa Eurodual przekazana HVLE
InnoTrans 2018. Pierwsza dwunapędowa lokomotywa Eurodual przekazana HVLE
Podczas targów InnoTrans w Berlinie niemieckiemu prywatnemu przewoźnikowi cargo HVLE przekazano pierwszą gotową lokomotywę Stadler Eurodual. Na tory ma wyjechać w 2019 roku.
– Eurodual to kamień milowy w działalności naszej firmy. Jedną lokomotywą będziemy mogli prowadzić przewozy pod siecią elektryczną i poza nią, wypełniając usługę ostatniej mili. Dzięki tym pojazdom poprawimy naszą pozycję jako przewoźnika towarowego, staniemy się bardziej wiarygodni dla naszych partnerów, wreszcie – dzięki rozwiązaniom oszczędzającym energię przyczynimy się do poprawy jakości powietrza. Nie mogę się doczekać momentu, w którym te lokomotywy zaczną jeździć w 2019 roku w barwach Havelländische Eisenbahn – powiedział prezes HVLE Martin Wischner.

HVLE jest pierwszym klientem na te lokomotywy w kontynentalnej Europie. Zamówiło ich 10 sztuk. Nieco podobne konstrukcyjnie i koncepcyjnie pojazdy, także wyprodukowane przez Stadler Valencia (do niedawna Vossloh), pracują natomiast na Wyspach Brytyjskich pod oznaczeniem Class 88. Ich premiera miała miejsce dwa lata wcześniej, również podczas targów InnoTrans.

Szef przewoźnika podkreślał kilkukrotnie, że umowę na zakup elektrowozu z pomocniczym napędem popisano, gdy istniał on tylko na papierze, a zbudowano go w rekordowym czasie 16 miesięcy.

– Byłem trochę sceptyczny co do tego, czy Stadler poradzi sobie z realizacją kontraktu w takim terminie. Ale to niezwykle dojrzała, odpowiedzialna firma, produkująca pojazdy wysokiej jakości. Ta lokomotywa jest tego najlepszym dowodem – dodał Martin Wischner.

Elektrowozy będą wykorzystywane w Niemczech w systemach napięcia 15kV i 25kV prądu zmiennego. Zostaną wyposażone w dodatkowy dojazdowy silnik dieslowski o mocy 2,8 MW, zaś podstawowy napęd elektryczny zapewni 7 MW mocy. Dedykowane do pociągów towarowych lokomotywy rozpędzą się maksymalnie do 120 km/h. Certyfikacja pojazdu na niemieckim rynku ma się zakończyć w 2019 roku.

O lokomotywie pisaliśmy już w 2017 roku. Tekst na jej temat można przeczytać tutaj.



VII Kongres Kolejowy
 Kongres Kolejowy


7 listopada na stadionie warszawskiej Legii odbędzie się Kongres Kolejowy, największe w branży wydarzenie organizowane już po raz ósmy przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR oraz Magazyn Rynek Kolejowy. Po raz kolejny poruszone zostaną na nim najważniejsze kwestie dotyczące sektora kolejowego w Polsce: od spraw związanych z prowadzonymi inwestycjami infrastrukturalnymi, poprzez rozwój przewozów pasażerskich i towarowych aż po tematy dotyczące taboru czy wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.

Zapraszamy do zapoznania się z programem i rejestracji udziału na stronie /www.kongreskolejowy.pl

Udział w Kongresie jest bezpłatny po rejestracji na stronie i otrzymaniu akredytacji.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Niemcy (724)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Niemcy (724)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2018
NUMER 10/2018
W tym numerze miesięcznika raport poświęciliśmy planom umożliwienia przewoźnikom jazdy z prędkością 160 km/h w pojedynczej obsdzie. Oprócz tego jak zawsze ciekawe rozmowy, w tym z prezesami ZUE i PKP Energetyki. Polecamy również dział tabor i technika, w którym m. in. podsumowujemy dotychczasowe dostawy taboru szynowego w tym roku. W numerze trzy organizacje pozarządowe prezentują swoją propozycję „Strategia kolejowa 2040”, dotyczącą między innymi budowy nowych linii kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS