NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Impulsy ŁKA na linię Kutno – Skierniewice

| Kasper Fiszer 08.03.2017 9

Impulsy ŁKA na linię Kutno – Skierniewice
Pociąg ŁKA w Łowiczufot. Kasper Fiszer
Łódzka Kolej Aglomeracyjna uruchomi za dwa lata swoją kolejną linię – z Kutna przez Łowicz do Skierniewic. W dalszej kolejności powstać mają trasy do Opoczna i do Wielunia. Otwarcie tej ostatniej związane jest z planowaną budową nowej linii kolejowej Bełchatów – Wieluń.
Łódzka Kolej Aglomeracyjna podpisała już umowę na dostawę czternastu jednostek Impuls produkcji nowosądeckiego Newagu. Od kilku miesięcy województwo łódzkie zapowiada, że rozwój parku taborowego spółki przełoży się na uruchomienie nowych połączeń we wschodniej części regionu. Jednostki mają bowiem jeździć nie tylko na trasach, które ŁKA obsługuje już dziś, ale także m.in. z Łodzi do Tomaszowa Mazowieckiego czy Piotrkowa Trybunalskiego, a nawet Radomska.

Na początku połączenia na E20

Wiemy już także, że przewoźnik utworzy swoją pierwszą, nie licząc zlikwidowanych kursów ze Zduńskiej Woli do Zduńskiej Woli Karsznic, linię niewybiegającą z Łodzi. – Spółka planuje uruchomienie połączeń ze Skierniewic do Kutna przez Łowicz – czytamy w komunikacie prasowym ŁKA. – Będzie to pierwsza trasa obsługiwana nowymi pociągami Impuls II, których pierwsza partia (4 sztuki) ma zostać dostarczona pod koniec września 2018 r. – zapowiada Jacek Grabarski z Wydziału Informacji i Komunikacji Społecznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego.

ŁKA ma otworzyć swoją nową trasę na początku roku 2019. Plany samorządu regionalnego dotyczące ekspansji własnego przewoźnika są jednak znacznie szersze. Marszałek województwa łódzkiego Witold Stępień na konferencji prasowej towarzyszącej podpisaniu umowy z Newagiem wymienił wśród potencjalnych kierunków także dwie trasy, które nie są obecnie zelektryfikowane, – ŁKA obejmie m.in. Opoczno i Bełchatów – wskazywał.

Elektryfikacja linii opoczyńskiej do 2023 r.

Rozszerzenie sieci Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej o Opoczno jest brane pod uwagę już od dłuższego czasu. Założenia te mają związek z planem elektryfikacji odcinka linii nr 25 z Tomaszowa Mazowieckiego. Województwo zamierza dofinansować tę inwestycję w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego. – Liczymy na dojazd ŁKA do Opoczna w roku 2023 – mówi Jacek Grabarski.

Dużo bardziej zaskakujące są przygotowania do uruchomienia połączeń pasażerskich do Bełchatowa. Tymczasem UMWŁ chciałby, by pociągi samorządowej spółki korzystały z linii nr 24 na odcinku jeszcze dłuższym. – Uruchomienie pasażerskich połączeń kolejowych do Bełchatowa należy wiązać z potencjalną osią rozwoju połączeń Piotrków Trybunalski – Bełchatów – Wieluń – usłyszeliśmy w Wydziale Informacji i Komunikacji Społecznej UMWŁ.

ŁKA przewoźnikiem na nowej linii Bełchatów – Wieluń?

Samorząd województwa przypomina, że budowa przedłużenia dzisiejszej linii nr 24 została ujęta w Krajowym Programie Kolejowym. – Jej realizacja jest właściwością strony rządowej – dodaje Jacek Grabarski. – Jeżeli te zamierzenia infrastrukturalne zostaną zrealizowane, to ŁKA dojedzie nie tylko do Piotrkowa Trybunalskiego, ale także dalej do Bełchatowa i Wielunia – zapowiada. Na razie nie wiadomo jednak dokładnie, kiedy byłoby to możliwe.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Łowicz (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Łowicz (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS