Impulsy ŁKA na linię Kutno – Skierniewice - Wszystko na temat branży kolejowej: PKP, Intercity, przewozy regionalne, koleje mazowieckie, rozkłady jazdy PKP, Kolej
NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Impulsy ŁKA na linię Kutno – Skierniewice

| Kasper Fiszer 08.03.2017 9

Impulsy ŁKA na linię Kutno – Skierniewice
Pociąg ŁKA w Łowiczufot. Kasper Fiszer
Łódzka Kolej Aglomeracyjna uruchomi za dwa lata swoją kolejną linię – z Kutna przez Łowicz do Skierniewic. W dalszej kolejności powstać mają trasy do Opoczna i do Wielunia. Otwarcie tej ostatniej związane jest z planowaną budową nowej linii kolejowej Bełchatów – Wieluń.
Łódzka Kolej Aglomeracyjna podpisała już umowę na dostawę czternastu jednostek Impuls produkcji nowosądeckiego Newagu. Od kilku miesięcy województwo łódzkie zapowiada, że rozwój parku taborowego spółki przełoży się na uruchomienie nowych połączeń we wschodniej części regionu. Jednostki mają bowiem jeździć nie tylko na trasach, które ŁKA obsługuje już dziś, ale także m.in. z Łodzi do Tomaszowa Mazowieckiego czy Piotrkowa Trybunalskiego, a nawet Radomska.

Na początku połączenia na E20

Wiemy już także, że przewoźnik utworzy swoją pierwszą, nie licząc zlikwidowanych kursów ze Zduńskiej Woli do Zduńskiej Woli Karsznic, linię niewybiegającą z Łodzi. – Spółka planuje uruchomienie połączeń ze Skierniewic do Kutna przez Łowicz – czytamy w komunikacie prasowym ŁKA. – Będzie to pierwsza trasa obsługiwana nowymi pociągami Impuls II, których pierwsza partia (4 sztuki) ma zostać dostarczona pod koniec września 2018 r. – zapowiada Jacek Grabarski z Wydziału Informacji i Komunikacji Społecznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego.

ŁKA ma otworzyć swoją nową trasę na początku roku 2019. Plany samorządu regionalnego dotyczące ekspansji własnego przewoźnika są jednak znacznie szersze. Marszałek województwa łódzkiego Witold Stępień na konferencji prasowej towarzyszącej podpisaniu umowy z Newagiem wymienił wśród potencjalnych kierunków także dwie trasy, które nie są obecnie zelektryfikowane, – ŁKA obejmie m.in. Opoczno i Bełchatów – wskazywał.

Elektryfikacja linii opoczyńskiej do 2023 r.

Rozszerzenie sieci Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej o Opoczno jest brane pod uwagę już od dłuższego czasu. Założenia te mają związek z planem elektryfikacji odcinka linii nr 25 z Tomaszowa Mazowieckiego. Województwo zamierza dofinansować tę inwestycję w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego. – Liczymy na dojazd ŁKA do Opoczna w roku 2023 – mówi Jacek Grabarski.

Dużo bardziej zaskakujące są przygotowania do uruchomienia połączeń pasażerskich do Bełchatowa. Tymczasem UMWŁ chciałby, by pociągi samorządowej spółki korzystały z linii nr 24 na odcinku jeszcze dłuższym. – Uruchomienie pasażerskich połączeń kolejowych do Bełchatowa należy wiązać z potencjalną osią rozwoju połączeń Piotrków Trybunalski – Bełchatów – Wieluń – usłyszeliśmy w Wydziale Informacji i Komunikacji Społecznej UMWŁ.

ŁKA przewoźnikiem na nowej linii Bełchatów – Wieluń?

Samorząd województwa przypomina, że budowa przedłużenia dzisiejszej linii nr 24 została ujęta w Krajowym Programie Kolejowym. – Jej realizacja jest właściwością strony rządowej – dodaje Jacek Grabarski. – Jeżeli te zamierzenia infrastrukturalne zostaną zrealizowane, to ŁKA dojedzie nie tylko do Piotrkowa Trybunalskiego, ale także dalej do Bełchatowa i Wielunia – zapowiada. Na razie nie wiadomo jednak dokładnie, kiedy byłoby to możliwe.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Łowicz (49)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Łowicz (49)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS