Partnerzy serwisu:
Biznes

Ikei jednak się udało. Pociągi od stycznia wrócą do Wielbarka

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
24-09-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Ikei jednak się udało. Pociągi od stycznia wrócą do Wielbarka
Fot. Swedwood
Przed ponad rokiem informowaliśmy o remoncie odcinka Szczytno-Wielbark, który przeprowadziła fabryka Swedwood z grupy Ikea. Przez długi czas brakowało jednak przewoźnika, który poprowadziłby przewozy po remoncie. Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", w styczniu długo oczekiwane przewozy w końcu ruszą. Po 12 latach przerwy.

Firma Swedwood - należący do Ikei producent mebli - w ubiegłym roku w zaledwie dwa miesiące zrewitalizowała odcinek Szczytno - Wielbark linii kolejowej nr 35. Wydała na to ponad 150 tys. zł własnych pieniędzy, a do tego otrzymała nieodpłatnie na potrzeby remontu materiały staroużyteczne o wartości 80 tysięcy złotych od zarządcy infrastruktury PKP PLK. Swedwoodowi przyświecały dwa cele - ograniczenie liczby ciężarówek, przywożących towar do fabryki (nawet 10 tysięcy rocznie), oraz poprawienie dojazdu pracowników do pracy. Na razie udał się ten drugi cel.

Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy" w styczniu 2013 roku, po 12 latach przerwy, do Wielbarka po wyremontowanej w ubiegłym roku linii pojadą pociągi Przewozów Regionalnych. - To wielki sukces. Okazało się, że nasza konsekwencja i upór doprowadziły do pożądanych rezultatów. To połączenie posłuży nie tylko naszym pracownikom, ale i okolicznym mieszkańcom - mówią przedstawiciele Swedwoodu.

Pociągi uruchomią Przewozy Regionalne dzięki dofinansowaniu, które przyznał Urząd Marszałkowski województwa Warmińsko-Mazurskiego. Pociągi będą potrzebowały na pokonanie odcinka Szczytno - Wielbark około 25 minut. Na razie mowa o dwóch parach pociągów dziennie. Przyjazdy do Wielbarka zaplanowano na godzinę 5:40 i 13:40, a odjazdy z Wielbarka na godzinę 6:20 i 14:20. Dzięki temu pracownicy fabryki będą mogli zarówno dojechać, jak i wrócić z pracy pociągiem. Trwają rozmowy na temat trzeciej pary pociągów, które miałyby kursować około godziny 22.

Cena biletu odpowiadać będzie standardowej taryfie Przewozów Regionalnych. Bilet miesięczny na tym odcinku będzie kosztował w granicach 170 złotych, ale dojazdy dalej, np. do Olsztyna, będą niewiele droższe. Niewiadomo, jeszcze, jakim taborem zostanie obsłużone nowe połączenie, ale można przypuszczać, że będzie to autobus szynowy typu SA106.

Niestety, wciąż nie udało się uruchomić przewozów towarowych do Wielbarka. Ceny, dyktowane przez polskich przewoźników towarowych są dla Swedwoodu zbyt wysokie - Nikt nie zawiesił tego na kołku, to wciąż nasz priorytet - zapewnia Marcin Witkowski ze Swedwoodu, który zajmuje się kwestią połączenia kolejowego.

Warto przypomnieć, że zakończone w maju ubiegłego roku prace przy remoncie linii zlecone przez Swedwood prowadzone były przez wybrane w konkursie firmy z Wielbarka, Nidzicy i Kotlina. W ramach prac naprawiono most, wycięto krzewy i zarośla wzdłuż linii na odcinku 20 kilometrów, wymieniono część podkładów i podrozjezdnic. Szczegółowe instrukcje dotyczące koniecznych prac przekazały PKP Polskie Linie Kolejowe, kolejarze z olsztyńskiego zakładu spółki służyli też fachową pomocą. Na odcinku obowiązuje maksymalna prędkość 80 km/h dla pociągów pasażerskich i 60 km/h dla pociągów towarowych.

 

 



Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji z rewitalizacji linii:


Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Szymany: Linia przydatna w wybrane dni tygodnia

Komentarze

Szymany: Linia przydatna w wybrane dni tygodnia

Kasper Fiszer 28 stycznia 2016

Pociągi wracają do Wielbarka

Infrastruktura

Pociągi wracają do Wielbarka

Jakub Madrjas 14 czerwca 2011

Pociąg dojechał do Wielbarka

Infrastruktura

Pociąg dojechał do Wielbarka

jm, Rynek Kolejowy, 16 czerwca 2011 16 czerwca 2011

Wielbark: Tory wyremontowane, pociągów wciąż brak

Biznes

Wielbark: Tory wyremontowane, pociągów wciąż brak

jm, Rynek Kolejowy 12 listopada 2011

Czechy: udana „wielbarkizacja” oferty

Śšwiat

Czechy: udana „wielbarkizacja” oferty

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 27 lipca 2014

Elewacja dworca w Szczytnie doczeka się remontu

Infrastruktura

Elewacja dworca w Szczytnie doczeka się remontu

wu, Rynek Kolejowy 10 lutego 2015

Zobacz również:

Szymany: Linia przydatna w wybrane dni tygodnia

Komentarze

Szymany: Linia przydatna w wybrane dni tygodnia

Kasper Fiszer 28 stycznia 2016

Pociągi wracają do Wielbarka

Infrastruktura

Pociągi wracają do Wielbarka

Jakub Madrjas 14 czerwca 2011

Pociąg dojechał do Wielbarka

Infrastruktura

Pociąg dojechał do Wielbarka

jm, Rynek Kolejowy, 16 czerwca 2011 16 czerwca 2011

Wielbark: Tory wyremontowane, pociągów wciąż brak

Biznes

Wielbark: Tory wyremontowane, pociągów wciąż brak

jm, Rynek Kolejowy 12 listopada 2011

Czechy: udana „wielbarkizacja” oferty

Śšwiat

Czechy: udana „wielbarkizacja” oferty

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 27 lipca 2014

Elewacja dworca w Szczytnie doczeka się remontu

Infrastruktura

Elewacja dworca w Szczytnie doczeka się remontu

wu, Rynek Kolejowy 10 lutego 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5