NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Hitachi świętuje w Anglii i Włoszech

| Michał Szymajda 04.08.2016 40

Hitachi świętuje w Anglii i Włoszech
s-ezt serii AT300Fot. Hitachi Europe
Hitachi, po przejęciu włoskiej fabryki z rąk AnsaldoBredy, coraz odważniej poczyna sobie na zachodnioeuropejskim rynku, gdzie do tej pory głównymi dostawcami byli Alstom, Siemens i Bombardier. Great Western Railway poinformował właśnie o rozszerzeniu kontraktu na dostawę dwutrakcyjnych pociągów zespolonych od tego dostawcy. Jednocześnie udało się im podpisać olbrzymi kontrakt dla Włoch.
3 sierpnia Great Western Railway – operator realizujący przewozy w południowo-zachodniej Anglii – i firma leasingowa Eversholt Rail, potwierdzili rozszerzenie zamówienia o kolejnych 7 pojazdów AT300. Pociągi te, dzięki silnikom spalinowym i elektrycznym, mogą się poruszać zarówno po zelektryfikowanych, jak i niezelektryfikowanych szlakach kolejowych w regionie z maksymalną prędkością 200 km/h. Wcześniej GWR podpisał z Hitachi umowę na dostawę 29 takich zespołów, dostawę kolejnych 57 uda się zrealizować dzięki rządowemu programowi odnowy taboru klasy intercity.

Dostawy s-ezt zaczną się od 2017 roku, a pierwszymi pojazdami pasażerowie pojadą w 2018 roku (istotne jest więc to, że z prawa opcji skorzystano przed dostawą pierwszych sztuk). Warunki podróży mają się poprawić także ze względu na planowane zakończenie modernizacji linii Great Western Main Line, łączącej w głównym śladzie Londyn z Bristolem. Ma się to stać z końcem 2016 roku. Pociągi zostaną wyprodukowane w dawnych zakładach AnsaldoBredy w Pistoi.

Tymczasem również 3 sierpnia włoski oddział Hitachi miał kolejny powód do radości, bowiem olbrzymi przetarg na dostawę piętrowych zespołów trakcyjnych dla włoskiego narodowego przewoźnika Trenitalia został sfinalizowany umową z tym producentem. Na początek do Trenitalii dotrze 25 5-wagonowych zestawów o pojemności 656 pasażerów i 14 zestawów złożonych z 4 wagonów. Zostaną dostarczone w ciągu 34 miesięcy i pojadą w regionie Emilia Romania (głównie połączenia zaczynające bieg z Bolonii). To jednak nie koniec. Trenitalia zagwarantowała sobie prawo rozszerzenia kontraktu do 300 pojazdów. Więcej na temat włoskich zamówień przeczytasz tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Włochy (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Włochy (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS