NUMER 04/2018
NUMER 04/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Czy grozi nam pustka za nastawnikiem?
szukaj
Śledź nas:

Groźne incydenty na kolei. Także z powodu mrozu

| Michał Szymajda 26.02.2018 30

Groźne incydenty na kolei. Także z powodu mrozu
zdjęcie ilustracyjneFot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Do niebezpiecznej sytuacji na infrastrukturze kolejowej doszło 21 lutego we Wrocławiu. Kilka dni później doszło do wykolejenia pociągu towarowego pod Oleśnicą, a złodzieje infrastruktury mogli doprowadzić do wypadku na kolei wąskotorowej między Gryficami a Rewalem.
W zdarzeniu, które miało miejsce 21 lutego, brał udział pociąg relacji Wrocław Wojnów – Wrocław Główny.

– W dniu 21 lutego około godziny 10:33 doszło do incydentu na stacji Wrocław Sołtysowice. Pociąg relacji Wrocław Wojnów – Wrocław Główny, obsługiwany elektrycznym zespołem trakcyjnym, pominął semafor wskazujący sygnał S1 „Stój”, a następnie rozpruł rozjazd. Na miejsce zdarzenia przybyła komisja kolejowa, która ma ustalić przyczyny powstania incydentu. Na chwilę obecną trwają prace komisji. W wyniku zdarzenia nie doszło do uszkodzenia elektrycznego zespół trakcyjnego ani infrastruktury kolejowej – poinformowało „RK” biuro prasowe Kolei Dolnośląskich.

W wyniku incydentu nie jeździły pociągi z Oleśnicy, Trzebnicy i wrocławskiego Wojnowa. – Czekamy na ustalenia komisji, która ma na to 30 dni. Zabezpieczono już nagrania z monitoringu – czytamy w informacji.

Po wykolejeniu w Oleśnicy łącznica zamknięta

Niebezpiecznie było też w Oleśnicy, na łącznicy nr 766, gdzie w niedzielę wykoleił się pociąg towarowy. Wstępne ustalenia mówią o tym, że osłabione mrozem szyny (przy temperaturze -15) pękły pod jadącym po nich pociągiem towarowym. Według relacji portalu Oleśnica 998 „szyna pękła, a następnie rozsypała się w drobne kawałki”. 8 z 31 wagonów wypadło z szyn, a część z nich wpadła do rowu odwadniającego. Straty oszacowano wstępnie na 2 mln zł.

Ruch na łącznicy nr 766 Łukanów – Dąbrowa Oleśnicka został wstrzymany, co wciąż skutkuje wydłużeniem relacji pociągów m.in. z Wrocławia w kierunku Łodzi. Pociągi kursują objazdem przez stację Oleśnica.

Do poważnych problemów z ruchem pociągu doszło także z powodu pęknięcia szyny między Wrocławiem a Poznaniem. Pisaliśmy o tym tutaj.

Okradziona wąskotorówka

Z kolei do kradzieży infrastruktury doszło na kolei wąskotorowej między nadmorskimi Gryficami a Rewalem. Złodzieje ukradli tam śruby mocujące szyny na aż 500 metrach linii. Katastrofy udało się uniknąć dzięki sprawdzeniu szlaku przed przejazdem pociągu. Kilka lat wcześniej ukradziono tu infrastrukturę na łączną kwotę około 60 tysięcy zł.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (41746)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (41746)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2018
NUMER 04/2018
Lata zaniedbań w szkolnictwie kolejowym i niskie płace na kolei sprawiły, że do pracy w naszej branży niewielu się garnęło. Teraz kolej musi konkurować o młodych ludzi, a nie będzie to zadaniem łatwym. O tym piszemy w aktualnym raporcie. Oprócz tego w numerze: Rozmowy z D. Blocherem (Budimex), J. Krupińskim i A. Śliwińskim (Strabag), podsumowanie przewozów intermodalnych w 2017 roku oraz rynku tramwajowego w tym samym okresie. Polecamy obszerny artykuł Jana Raczyńskiego na temat Kolei Dużych Prędkości w ujęciu międzynarodowym.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS