NUMER 05/2018
NUMER 05/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Zielona Kolej
szukaj
Śledź nas:

Eurostarem z Londynu do Amsterdamu

| Tomasz Kościelny 09.04.2018 91

Eurostarem z Londynu do Amsterdamu
Fot. Siemens
Od początku kwietnia na mapie szybkich połączeń w Europie pojawiło się kolejne – z Londynu do Amsterdamu. Najszybciej odległość pomiędzy tymi dwiema stolicami pociągi pokonują w czasie 3 godzin i 41 minut. Połączenia są uruchamiane 7 dni w tygodniu.
Pierwszy pociąg do Amsterdamu wyruszył z londyńskiej stacji St. Pancras International 4 kwietnia o godz. 8:31. To kolejny krok Eurostaru w kierunku rozwoju siatki połączeń, które skracają dystans podróży między Londynem a innymi europejskimi miastami. Nowe połączenie obsługuje także Rotterdam – czas podróży wynosi 181 minut. Pociągi poruszają się z prędkością 300 km/h.

Bilety w jedną stronę można kupić w cenie od 35 funtów w klasie Standard. Standard Premier (z przekąską i lampką wina) to kosz co najmniej 79 funtów, a Business – 260 funtów. Przedstawiciele Eurostaru liczą, że uda im się zachęcić do podróży przede wszystkim tych, którzy do tej pory w relacji Londyn – Amsterdam korzystali z usług linii lotniczych. Znacząca część pasażerów to klienci, którzy przemieszczają się między tymi dwiema stolicami w celach biznesowych. Jak potwierdzają badania, pociąg KDP emituje aż o 80% mniej szkodliwych dla środowiska substancji niż samolot. Jest zatem najbardziej przyjaznym środowisku środkiem lokomocji.

Do obsługi trasy zostały skierowane pociągi siemens Velaro e320 – najnowszy nabytek Eurostaru. Rozpędzają się one do maksymalnej prędkości 320 km/h. To pierwsze pociągi tego przewoźnika z napędem w każdym członie – inaczej niż w starszych pociągach, gdzie napęd jest umiejscowiony w skrajnych członach. Starsza flota Eurostaru może rozpędzać się do prędkości maksymalnej 300 km/h.

Pociągi z Londynu kursują od poniedziałku do piątku o 8:31 i o 17:31, w soboty wyłącznie o 8:31, a w niedziele – o 17:31. Z Amsterdamu do Londynu składy wyruszają o 7:48 i 16:48 (pon. – pt.), w soboty o 7:48, a w niedziele – o 16:48. Czas jazdy jest jednak nieco dłuższy i wynosi 4 godziny i 9 minut (w rozkładzie przewidziany jest dłuższy postój w Brukseli ze względu na procedury bezpieczeństwa).

Pociągi Eurostaru zatrzymują się także w Brukseli. Nie zatrzymują się w porcie lotniczym Ebbsfleet, ani w Antwerpii. Pierwotnie planowano postoje na tych stacjach, jednak zrezygnowano z tego pomysłu, by skrócić nieco czas jazdy.



VII Kongres Kolejowy
 

VI Kongres Infrastruktury Polskiej odbędzie się 14 czerwca w Hotelu Sheraton w Warszawie. W tym roku Kongres ponownie stanie się miejscem wymiany opinii i informacji na temat kondycji szeroko pojmowanego polskiego rynku infrastruktury.

Tematyka tegorocznego Kongresu obejmie obszary związane z inwestycjami w infrastrukturę drogową i kolejową, plany rozwojowe żeglugi śródlądowej oraz strategiczne inwestycje z obszaru infrastruktury transportowej. Dyskutować będziemy także o zagrożeniach w realizacji projektów, technologiach dla inteligentnego budownictwa oraz infrastrukturze na potrzeby nowych środków komunikacji. Sprawdź program i zarejestruj się tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2018
NUMER 04/2018
Lata zaniedbań w szkolnictwie kolejowym i niskie płace na kolei sprawiły, że do pracy w naszej branży niewielu się garnęło. Teraz kolej musi konkurować o młodych ludzi, a nie będzie to zadaniem łatwym. O tym piszemy w aktualnym raporcie. Oprócz tego w numerze: Rozmowy z D. Blocherem (Budimex), J. Krupińskim i A. Śliwińskim (Strabag), podsumowanie przewozów intermodalnych w 2017 roku oraz rynku tramwajowego w tym samym okresie. Polecamy obszerny artykuł Jana Raczyńskiego na temat Kolei Dużych Prędkości w ujęciu międzynarodowym.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS