NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Członek zarządu PKP odwołany

| Jakub Madrjas 15.09.2016 16

Członek zarządu PKP odwołany
fot. PKP SA
Jak poinformowało "Rynek Kolejowy" Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa, w dniu dzisiejszym odwołano Jarosława Kołodziejczyka z funkcji członka zarządu spółki PKP SA.
Wczoraj radio RMF poinformowało, że po niedzielnym posiedzeniu Rady Politycznej Prawa i Sprawiedliwości odwołany ma zostać prezes PKP SA Mirosław Pawłowski, ponieważ "jest głównym blokującym przekazanie kolejowych gruntów pod budowę tanich mieszkań na wynajem". Chodzi o kolejny program flagowy rządu - Mieszkanie Plus.

Mieszkanie Plus wymaga pełnego zaangażowania

Informacje te okazały się nieprawdziwe, jeśli chodzi o personalia. Jednak współpraca PKP SA i MIB musiała nie być zadowalająca, ponieważ dziś odwołany został członek zarządu kolejowej spółki Jarosław Kołodziejczyk. - Współpraca przy realizacji programu Mieszkanie Plus wymaga pełnego zaangażowania wszystkich podmiotów uczestniczących w tym projekcje. Dzisiejsza decyzja jest niezbędna do usprawnienia i przyspieszenia realizacji jednego z najważniejszych programów społecznych rządu – uzasadnił odwołanie Kołodziejczyka minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk, potwierdzając tą część doniesień radia.

Jak przypomina MIB, członkowie zarządu spółki PKP SA są powoływani i odwoływani przez Walne Zgromadzenie PKP SA na podstawie ustawy o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego „Polskie Koleje Państwowe”/ Walne Zgromadzenie stanowi w wypadku tej spółki minister właściwy do spraw transportu, czyli Andrzej Adamczyk.

Nieruchomości PKP nie zasilą funduszu pracowniczego

Jak poinformował Jerzy Szmit, podsekretarz stanu w MIB, nieruchomości PKP SA, które będą wykorzystane w rządowym programie Mieszkanie Plus nie zasilą Funduszu Własności Pracowniczej PKP. Obowiązkiem PKP SA jest przekazywanie do Funduszu Własności Pracowniczej PKP SA 15% pieniędzy pochodzących ze sprzedaży akcji lub udziałów spółek utworzonych przez PKP SA a także ze sprzedaży nieruchomości i praw z nimi związanych oraz innych składników majątkowych. Jednak tereny do wykorzystania w programie Mieszkanie Plus nie zostaną sprzedane państwu, a przekazane w zamian za odpowiedni ekwiwalent (np. certyfikaty inwestycyjne w funduszach inwestycyjnych prowadzących bezpośrednie inwestycje mieszkaniowe). Pisaliśmy o tym w tym miejscu.

Kolejarz z 20-letnim stażem

Jarosław Kołodziejczyk do zarządu PKP SA wszedł, podobnie jak pozostali jego członkowie, 7 kwietnia tego roku. Kołodziejczyk od ponad 20 lat był związany z PKP, przeszedł wszystkie szczeble od dyżurnego ruchu do Dyrektora Zakładu Południe w PKP Intercity. W spółce PKP Przewozy Regionalne odpowiadał za współpracę z parlamentem i zarządzanie środkami Unii Europejskiej, zaś w usamorządowionych Przewozach Regionalnych pełnił m.in. funkcję Dyrektora Zakładu Śląskiego. W latach 2006-8 był Członkiem Zarządu Województwa Śląskiego, następnie prezesem Zakładów ZKS Bumar – Łabędy oraz Klubu Sportowego Piast Gliwice SA. Ukończył studia MBA na Uniwersytecie Gdańskim/AIE AIX-EN-PROVENCE Graduate School of Management, oraz podyplomowe studia z dziedziny Zarządzania oraz doradztwa zawodowego. Jest absolwentem Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach.

Niedawno Kołodziejczyk poinformował o wstrzymaniu transakcji w segmencie projektów deweloperskich z powodu przygotowywania nowej strategii nieruchomości spółki. Pisaliśmy o tym tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Warszawa (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka

Wiecej z regionu:

Warszawa (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS