NUMER 08/2017
NUMER 08/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje dużych prędkości
szukaj
Śledź nas:

Członek zarządu PKP odwołany

| Jakub Madrjas 15.09.2016 16

Członek zarządu PKP odwołany
fot. PKP SA
Jak poinformowało "Rynek Kolejowy" Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa, w dniu dzisiejszym odwołano Jarosława Kołodziejczyka z funkcji członka zarządu spółki PKP SA.
Wczoraj radio RMF poinformowało, że po niedzielnym posiedzeniu Rady Politycznej Prawa i Sprawiedliwości odwołany ma zostać prezes PKP SA Mirosław Pawłowski, ponieważ "jest głównym blokującym przekazanie kolejowych gruntów pod budowę tanich mieszkań na wynajem". Chodzi o kolejny program flagowy rządu - Mieszkanie Plus.

Mieszkanie Plus wymaga pełnego zaangażowania

Informacje te okazały się nieprawdziwe, jeśli chodzi o personalia. Jednak współpraca PKP SA i MIB musiała nie być zadowalająca, ponieważ dziś odwołany został członek zarządu kolejowej spółki Jarosław Kołodziejczyk. - Współpraca przy realizacji programu Mieszkanie Plus wymaga pełnego zaangażowania wszystkich podmiotów uczestniczących w tym projekcje. Dzisiejsza decyzja jest niezbędna do usprawnienia i przyspieszenia realizacji jednego z najważniejszych programów społecznych rządu – uzasadnił odwołanie Kołodziejczyka minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk, potwierdzając tą część doniesień radia.

Jak przypomina MIB, członkowie zarządu spółki PKP SA są powoływani i odwoływani przez Walne Zgromadzenie PKP SA na podstawie ustawy o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego „Polskie Koleje Państwowe”/ Walne Zgromadzenie stanowi w wypadku tej spółki minister właściwy do spraw transportu, czyli Andrzej Adamczyk.

Nieruchomości PKP nie zasilą funduszu pracowniczego

Jak poinformował Jerzy Szmit, podsekretarz stanu w MIB, nieruchomości PKP SA, które będą wykorzystane w rządowym programie Mieszkanie Plus nie zasilą Funduszu Własności Pracowniczej PKP. Obowiązkiem PKP SA jest przekazywanie do Funduszu Własności Pracowniczej PKP SA 15% pieniędzy pochodzących ze sprzedaży akcji lub udziałów spółek utworzonych przez PKP SA a także ze sprzedaży nieruchomości i praw z nimi związanych oraz innych składników majątkowych. Jednak tereny do wykorzystania w programie Mieszkanie Plus nie zostaną sprzedane państwu, a przekazane w zamian za odpowiedni ekwiwalent (np. certyfikaty inwestycyjne w funduszach inwestycyjnych prowadzących bezpośrednie inwestycje mieszkaniowe). Pisaliśmy o tym w tym miejscu.

Kolejarz z 20-letnim stażem

Jarosław Kołodziejczyk do zarządu PKP SA wszedł, podobnie jak pozostali jego członkowie, 7 kwietnia tego roku. Kołodziejczyk od ponad 20 lat był związany z PKP, przeszedł wszystkie szczeble od dyżurnego ruchu do Dyrektora Zakładu Południe w PKP Intercity. W spółce PKP Przewozy Regionalne odpowiadał za współpracę z parlamentem i zarządzanie środkami Unii Europejskiej, zaś w usamorządowionych Przewozach Regionalnych pełnił m.in. funkcję Dyrektora Zakładu Śląskiego. W latach 2006-8 był Członkiem Zarządu Województwa Śląskiego, następnie prezesem Zakładów ZKS Bumar – Łabędy oraz Klubu Sportowego Piast Gliwice SA. Ukończył studia MBA na Uniwersytecie Gdańskim/AIE AIX-EN-PROVENCE Graduate School of Management, oraz podyplomowe studia z dziedziny Zarządzania oraz doradztwa zawodowego. Jest absolwentem Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach.

Niedawno Kołodziejczyk poinformował o wstrzymaniu transakcji w segmencie projektów deweloperskich z powodu przygotowywania nowej strategii nieruchomości spółki. Pisaliśmy o tym tutaj.



VII Kongres Kolejowy
 VII Kongres Kolejowy


23 listopada 2017 r. w warszawskim hotelu Sofitel Victoria odbędzie się kolejna, VII edycja Kongresu Kolejowego. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne w branży transportu szynowego, organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wspólnie z Forum Kolejowym - Railway Business Forum. Wszystkie poprzednie edycje Kongresu miały ogromne znaczenie dla branży transportu kolejowego w naszym kraju oraz były jedyną tak szeroką platformą dyskusji poświęconej polskiemu kolejnictwu. W zeszłym roku udział w dyskusjach wzięło ponad 700 osób ze świata polityki, samorządu, nauki, biznesu i przemysłu. W 2017 r. poruszać będziemy m.in. następujące tematy:

• Rola kolei w systemie transportowym państwa – jak przywrócić transportowi szynowemu należne mu miejsce?
• Kolejowe przewozy towarowe – jaki jest potencjał wzrostu sektora?
• Smart Railways – inteligentna kolej na miarę XXI wieku
• Gdzie będzie infrastruktura kolejowa w Polsce w roku 2023?
• Inwestycje w transport kolejowy a oczekiwania wspólnot samorządowych
• Bezpieczeństwo na kolei w Polsce

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, za akredytacją. Zapraszamy do rejestracji pod www.kongreskolejowy.pl

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Warszawa (3221)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Warszawa (3221)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08/2017
NUMER 08/2017
W najnowszym numerze Rynku Kolejowego rozmawiamy z nowym prezesem Pesy – Robertem Świechowiczem, Mikołaja Wilda pytamy zaś o to, jak będzie wyglądał Centralny Port Lotniczy i jakie przyniesie konsekwencje dla rozwoju kolei. Sprawdzamy, jak idzie (a raczej nie idzie) implementacja systemu ERTM/ETCS w Polsce i co zrobić, aby przyspieszyła. Po raz kolejny zastanawiamy się nad przyszłością Kolei Dużych Prędkości w naszym kraju. Jest to tematem sierpniowego numeru. Opisujemy też zmierzch eksploatacji niezmodernizowanych EN57 i zastanawiamy się jaka będzie przyszłość serii tych kultowych pociągów. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS